Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-25, 11:37
  #1
Medlem
Man-At-Armss avatar
Finns trådar där läsare med stöd av forskning anser att sexrobotar kommer existera, men om det i framtiden kommer finnas sexrobotar - var går gränsen?

En liten Haley Joel Osment - pojke, som i filmen AI, som sexrobot är ju smaklöst och äckligt och lär bli olagligt i flesta länder.

Djurrobotar - En robot tål väl mer än ett riktigt djur och kräver (troligtvis) inte samma omvårdnad för att överleva. Svinigt vilket som.

Ett robothuvud att ta fram under sängen om du vill få lite oralsex, nekrofilvarning.

Kommer sexrobotar att påverka samlivet mellan oss människor? I stället för att porrsurfa med frugan när man ska vara lite extra snuskig tar man fram sexroboten och, ja -gör riktigt kinky - och bisarra saker med den som man aldrig skulle göra med ett levande väsen?
Citera
2016-08-25, 11:45
  #2
Medlem
Diamondgrits avatar
Bara knäppländer som Sverige som skulle förbjuda sexrobotar i någon form. Redan nu kan du knulla en docka som ser ut som och är i storlek av en bäbis. Varför skulle det bli annorlunda för att dockan pratar med dig? Ja i Sverige kanske.
Citera
2016-08-25, 11:57
  #3
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Bara knäppländer som Sverige som skulle förbjuda sexrobotar i någon form. Redan nu kan du knulla en docka som ser ut som och är i storlek av en bäbis. Varför skulle det bli annorlunda för att dockan pratar med dig? Ja i Sverige kanske.

För att inte riskera att normalisera pedofili i samhället. Samma som att du inte lagligt kan köpa tecknad pedofilporr i Sverige, så ja, Sverige kommer nog förbjuda det.
Citera
2016-08-25, 15:20
  #4
Medlem
Det kommer garanterat att förändra relationssamvaron hos många. Nyligen läste jag en artikel om att det blir vanligare att man i förhållanden föredrar att kolla på porr än att faktiskt ligga med varandra. Och nu kommer ju tekniken ut med VR-glasögon och 360-graders porrfilmer med tillhörande robotar som stimulerar i sync med filmen.

Läste även att det nu satsas hårt på manliga sexrobotar, dvs för kvinnor.

Får mig att tänka på framtidens sex som i filmen Demolition man med Stallone och Snipes.
Citera
2016-08-25, 15:37
  #5
Medlem
Katzyns avatar
Jag hade oroat mig för att roboten skulle balla ur förr eller senare. Tänk bara på hur datorn eller mobilen kan muppa upp sig när det är något fel i systemet, det vill man fan inte ska hända med en sexrobot.
Citera
2016-08-25, 15:41
  #6
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Finns trådar där läsare med stöd av forskning anser att sexrobotar kommer existera, men om det i framtiden kommer finnas sexrobotar - var går gränsen?

En liten Haley Joel Osment - pojke, som i filmen AI, som sexrobot är ju smaklöst och äckligt och lär bli olagligt i flesta länder.

Djurrobotar - En robot tål väl mer än ett riktigt djur och kräver (troligtvis) inte samma omvårdnad för att överleva. Svinigt vilket som.

Ett robothuvud att ta fram under sängen om du vill få lite oralsex, nekrofilvarning.

Kommer sexrobotar att påverka samlivet mellan oss människor? I stället för att porrsurfa med frugan när man ska vara lite extra snuskig tar man fram sexroboten och, ja -gör riktigt kinky - och bisarra saker med den som man aldrig skulle göra med ett levande väsen?

Det finns redan sexleksaker i olika former, mer eller mindre imiterande kroppsdelar som lösfittor, dildosar, uppblåsbara dockor, stjärtar etc etc, bara fantasin kan sätta gränsen. Inget av detta är väl förbjudet?
Citera
2016-08-25, 16:52
  #7
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det finns redan sexleksaker i olika former, mer eller mindre imiterande kroppsdelar som lösfittor, dildosar, uppblåsbara dockor, stjärtar etc etc, bara fantasin kan sätta gränsen. Inget av detta är väl förbjudet?

Nej, och det finns uppblåstbara geter att rövknulla med. Har aldrig påstått att ett huvud att munknulla eller en robotget att rövknulla kommer bli förbjudet. När det ser ut som barn däremot är en annan femma. Har du sett en knulldocka som tydligt ska föreställa ett barn? Laglig försäljning alltså.
Citera
2016-08-25, 17:00
  #8
Medlem
Det verkliga problemet är om ett riktigt barn får se den sexualiserade dockan.
Problemet enligt moralpuckon är att man inte ska få ägna sig åt tankebrott och förbjuda därför.

Totalmiss, men håller man sig till "eliminera risken att barn får se låtsasbarn sexualiserade" förstår jag lagarna lite.
Citera
2016-08-25, 21:38
  #9
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Nej, och det finns uppblåstbara geter att rövknulla med. Har aldrig påstått att ett huvud att munknulla eller en robotget att rövknulla kommer bli förbjudet. När det ser ut som barn däremot är en annan femma. Har du sett en knulldocka som tydligt ska föreställa ett barn? Laglig försäljning alltså.

Jag ser hellre att en pedofil knullar en robot än ett riktigt barn.

Men du tycker synd om roboten, eller?
Citera
2016-08-25, 21:57
  #10
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag ser hellre att en pedofil knullar en robot än ett riktigt barn.

Men du tycker synd om roboten, eller?

Samma här. Nej, jag tycker inte synd om roboten.
Citera
2016-08-25, 22:03
  #11
Medlem
Hur långt har vi kommit när det gäller sexrobotar egentligen. Finns det någon prognos när dessa blir "vanliga" i hemmen? Det senaste jag hörde var att det nästa år ska komma ett robothuvud till salu.
Citera
2016-09-02, 16:21
  #12
Medlem
För övrigt tror jag inte att dessa saker kommer att ersätta vanligt sex, möjligen blir det en vanlig sexleksak i stil med att sambon kan titta på när någon har sex med sin tjejrobot eller killrobot, och kanske smeka sig själv under tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback