Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-25, 09:15
  #1
Medlem
Ska göra en receptbok i pdf. Vill ha lite snyggare design men inte behöva lägga tid på att lära mig tunga program. Ms word och publisher är lätta. Finns det fler? Känns som indesign, illustrator är lite overkill.
Citera
2016-08-25, 09:31
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Nej, alla vettiga program har en viss inlärningströskel. Eftersom du ändå inte har några ambitioner så nöjd dig med ditt urusla MS Word du. Hoppas recepten når större verkshöjd än din bok.
Citera
2016-08-25, 09:53
  #3
Avstängd
Dubbelfittas avatar
Word men speciellt bra layout blir det inte.
Citera
2016-08-25, 11:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Nej, alla vettiga program har en viss inlärningströskel.

Njä det är inte riktigt sant. Program riktade till proffs har en hög tröskel medan program riktat till hemanvändare är oftast lätta att komma in i om man suttit vid en dator förut och innehåller oftast många färdiga templates att utgå från samt effekter etc genom ett knapptryck.
Citera
2016-08-28, 12:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Ska göra en receptbok i pdf. Vill ha lite snyggare design men inte behöva lägga tid på att lära mig tunga program. Ms word och publisher är lätta. Finns det fler? Känns som indesign, illustrator är lite overkill.
Om du inte vill köra InDesign så finns Quark... Men allt som säljs av Microsoft kan du glömma.

Citat:
Jag vill köpa ett flygplan - men orkar inte lära mig flyga. Finns det flygplan som man inte behöver vara pilot för att ratta?
Citera
2016-08-31, 00:03
  #6
Medlem
ImpAusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Ska göra en receptbok i pdf. Vill ha lite snyggare design men inte behöva lägga tid på att lära mig tunga program. Ms word och publisher är lätta. Finns det fler? Känns som indesign, illustrator är lite overkill.

What? Ska du göra en kokbok så ska du använda InDesign. Punkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback