Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-08-26, 09:42
  #37
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Andra har föreslagit andra radikala förändringar som antagligen passar honom bättre?

Apropå vända på steken- jag har då inte stött på någon telefonförsäljare eller dörrförsäljare som inte försökt pracka på istället för hjälpa mig. Men visst så kan man hålla på med självbedrägeri.
Så du anser det är bättre att bli uska/tvätta toaletter på donken är vettigare alternativ än att jobba med något som faktiskt är utvecklande och genererar stora mängder pengar?

Goddag yxskaft.

Verkar som du aldrig har arbetat som säljare när du säger sådär, allt handlar om en sund mental inställning till yrket.

Det är en jäkla fördel om man har gett upp hoppet att skaffa sig självförtroende genom att ta i tu med sina problem genom att faktiskt arbeta för sina pengar och inte vara en slav och känna sig förtryckt i samhället.
Citera
2016-08-26, 19:05
  #38
Medlem
BrobertSwagsteins avatar
Att du aldrig har arbetat är egentligen helt oväsentligt för ditt välmående, ser man väldigt mörkt på det så blir det så också, man får förbise sina så kallade skavanker och arbeta med sig själv och försöka se det ljusa med livet.
Citera
2016-08-26, 23:12
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrobertSwagstein
Att du aldrig har arbetat är egentligen helt oväsentligt för ditt välmående, ser man väldigt mörkt på det så blir det så också, man får förbise sina så kallade skavanker och arbeta med sig själv och försöka se det ljusa med livet.

Det bästa någon har skrivit i tråden hittills måste jag säga. Håller med till 100%
Citera
2016-08-27, 00:50
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimchi89
Är 30 år har aldrig arbetat och nu har jag en sådan ångest, vill dö och avsluta livet! kommer aldrig få ett jobb i livet

Sök vilket skitjobb som helst, all erfarenhet är bra erfarenhet. Sen ska du se att det kommer bli bättre, fastna i den negativa loop du är i.

Lycka till.
Citera
2016-08-27, 04:47
  #41
Medlem
Pungsvings avatar
Hej där. Om du är oattraktiv på arbetsmarknaden så sätt dig ner och fundera på vad du själv kan erbjuda i fråga om tjänst eller vara. Du kan säkert serva någon på något sätt, eller erbjuda en fysisk vara. Om du saknar skickligheten så öva på det som intresserar dig. Sätt upp lappar. Allt går långsamt i början. Tänk inte för mycket på vad du kan just nu. Tänk mer på vad folk vill ha. Kan du lära dig detta? Det finns hundratusentals företag i Sverige. Tror du alla som driver dem har en IQ på 200?
Citera
2016-08-29, 08:13
  #42
Medlem
grey.eagles avatar
Ta det bara lugnt stressa inte, många är som dig de röstar vänster o på MP så sök medlemskap där o sedan skyller du allt på alla andra precis som V MP FI
Citera
2016-08-29, 12:53
  #43
Medlem
Du, häng inte läpp vafan.
Jag är just nu i ungefär samma position. Är arbetslös, saknar utbildning och har skulder över öronen.
Men jag har ju hälsan i alla fall. Och planer.
Sök jobb, oavsett vad du får för något så har du ju i alla fall ett jobb då. Det underlättar mycket och du får helt plötsligt en duglig inkomst. Tänk inte på vad du är för stunden, utan vad du kan bli.

Jag gick en allmän utbildning och fick inte med mig mer än godkända betyg. (Efter att ha hoppad av gymnasiet då) och just nu bor jag i en soc lght och gör inget om dagen. Visst är jag med lite deppad men visst vet jag att det bara är tillfälligt.
Har aldrig heller direkt jobbat förutom några vik. tjänster innan vården. Ett ställe jag avskyr att jobba inom, but cash is king.
Så jag vikar fortf lite ibland, annars söker jag aktivt jobb, lever på i princip inget. Men jag söker jobb. För jag vet att bara jag tar mig ut i arbetslivet så kommer det vara mycket bättre. Så tänk så du med.
It will pass, du är bara nere i en svacka. Bryt loopen bara.

Visst du kanske inte kommer jobba med något du gillar. Men bara du hittar ett jobb så har du iaf inkomst. Sedan kan du plugga, söka andra jobb osv. tills du hittar något du är nöjd med.
Jag vikar, ska börja plugga, och söker andra tjänster samtidigt. Inte svårare än så.

Socialfobi osv kan man lösa det med. Gå till psykologen, prata och få vägledning alt. mediciner om det behövs. Det är svårt men jag lovar att du kommer ur det. Bara du försöker. Och jag fattar att självmord känns så mycket lättare men det är ju fan inte lösningen. Du vill leva, inte dö. Dö vill du för att det känns som att du inte lever. Det fattar ju vilken dumbom som helst.

VAR.BARA.POSITIV.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av KefftLiv 2016-08-29 kl. 12:56.
Citera
2016-08-29, 15:03
  #44
Medlem
Amadingzs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=kl1fytRAMRE
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback