Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-08-27, 17:41
  #109
Avstängd
Mad monks avatar
Kan tänka mig att många feminister är med här. De skojsiga är att det är dom som kommer bli de första att stenas.
Citera
2016-08-29, 10:18
  #110
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Klart fundamentala islamister är muslimer? Vad är det för fråga?

"Standardmuslimer" är inte fundamentalister på samma sätt som Sverigedemokrater inte är Hitler. Ännu en gång, visa en muslimsk terrorist eller någon som stödjer dessa som inte i samma stund stödjer fundamentalistiska fascister. Det kan du inte för det finns inte. Om de i VIP-gruppen hyllar Islamistisk fascism är dom det och ska inte behandlas annorlunda än andra fascister. Men en miljard muslimer är ingen homogen grupp och det är lika enkelt att peka ut en nazist hos SD som det är att peka ut en muslimsk fascist bland muslimer. Sluta kollektivisera grupper med en variabel som innefattar en sjättedel av världen för det gör endast idioter.
Min fråga kommer av att du sa "Det är inte muslimer, det är fundementalistiska islamister".

Självklart är inte en miljard muslimer identiska med varann allihop. Men de följer allihop - i större eller mindre grad - en genomfascistisk religion. Du vill att jag ska peka ut någon som stödjer muslimsk terrorism men inte muslimsk fascism. Det kan jag inte eftersom Islam är fascism.

Citat:
Snälla berätta vad Katolikerna(alla?) har för grandios konspiration på gång.
De siktar på att Jesus ska återkomma och att världen ska gå under och återskapas. Det är inte något speciellt hemligt utan de har sagt det helt öppet i typ 2000 år nu.
Citera
2016-08-29, 21:19
  #111
Avstängd
Jag rapporterade gruppen för HMF till facebook (dom har få anmälningstyper man kan välja på, borde kanske valt hets mot religion istället?).

Det här svaret fick jag.

Citat:
" Thanks for your feedback
Thank you for taking the time to report something that you feel may violate our Community Standards. Reports like yours are an important part of making Facebook a safe and welcoming environment. We reviewed the group you reported for displaying hate speech and found it doesn't violate our Community Standards.
Please let us know if you see anything else that concerns you. If you want us to look at something specific in a group, be sure to report the content (ex: photo), not the entire group. We want to keep Facebook safe and welcoming for everyone.
"
Citera
2016-08-29, 21:27
  #112
Medlem
vigillarfittas avatar
Ironiskt att islamisterna är så beroende av judiska Facebook.
Citera
2016-08-29, 22:14
  #113
Medlem
Roligt att så många på flashback som ägnar dagarna åt att spy galla över "zoomalier" blir så irriterade över en muslimsk hatgrupp...

Antar att det inte finns några hatgrupper på facebook där svenskar hatar muslimer och invandrare? Inga alls?
Citera
2017-01-09, 10:00
  #114
Medlem
Jah har också lagt märke till denna grupp och sin tydliga inställning mot allt som inte är islam. Det finns en annan grupp som är liknande, nämligen Sveriges största tjejgrupp på Facebook "Honey and the Bees" som enbart släpper in tjejer.
Problemet är följande: för det första släpper de även in killar, bara admins själv känner snubbarna och snubbarna skriver nåt trolligt i stil med "jag identifierar mig som tjej" så backar admins "det räcker som krav!!!!111".
Däremot skulle de aldrig släppa en en kille de inte känner med samma argument. Gruppen har 90 000 medlemmar.....
Men det värsta är: STÄNDIG favorisering av islam och dess regler och livsstil. Trådar om läkemedel osv tas bort av muslim-admin Lina Taha för "det förekommer droger".
Däremot när Lina Tahas egna vänner skriver om att "beckna kola" och massa andra förorts-hittepå då låter hon det stå kvar, TROTS att en medlem hade påpekat var detta fanns att radera men Lina svarade "har inte tid att ta bort det".

Det finns MASSOR av exempel på hur sjukt den gruppen administreras och hur vinklat allt är. Pch jag hade inte brytt mig, om det inte var för det faktum att detta är Sveriges största tjejgrupp, som även har en POD där de "diskuterar tjejfrågor" vilket ofta handlar snarare om bortgifte och att inte dricka alkohol..........
De har ett fucking ansvar mot Sveriges tjejer med den titeln och ändå är det så...
jag har ett tag funderat på att starta en officiell Honey and the Bees-tråd här där man kan skriva om admins eller medlemmar som beter sig kräkigt, för det behöver komma upp till ytan från den skyddade verkstan som pågår där.

Vad tycker ni?
Citera
2019-11-28, 09:38
  #115
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Update, sedan några månader tillbaka finns inte VIP Room gruppen kvar, facebook tog bort den efter massiva massanmälningar!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback