Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 04:19
  #13
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Vet inte hur det funkar men tyckte faktiskt demot var jävligt mycket svårare än alla soulspelen. Klarade demot men det kostade ju ett antal Death.
Värt att tänka på är att första gången man spelade något av souls spelen så var det väldigt svårt, vet knappt någon som sagt att det inte var löjligt svårt. Men så fort men får grepp om hur man spelar spelet och hur man ska analysera situationerna man landar i så bli det ganska simpelt i slutändan. Har ej testat Nioh men det verkar finnas en hel del i combat-systemet som får folk att tycka det är väldigt svårt, ge det en vecka så finns det säkert folk som klurat ut hur man faktiskt skapar en skaplig karaktär .

Påminner jävligt mycket om Onimusha, som även Dark Souls i viss mån inspirerats av och det är såklart ett stort plus då Onimusha är riktigt bra . Finns Nioh endast till PS4?
Citera
2017-02-08, 10:57
  #14
Medlem
D.Winchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Finns Nioh endast till PS4?

Stämmer. I början utvecklades det exklusivt till PS3 men det sköts upp och slutade med att det blev PS4 exklusivt.

Förhoppningsvis ligger mitt exemplar och väntar när jag kommer hem!
Citera
2017-02-08, 21:34
  #15
Medlem
Nihennas avatar
Är varje uppdrag lika stort som det första i fiskebyn?
Jag fick nämligen för mig att de skulle vara i "munsbitstora" storlekar.

Nu undersökte jag iofs varje liten vrå som fanns, men det uppdraget tog nog ändå 3 timmar att ta sig igenom.

Inget mig emot, jag vill bara veta om jag missuppfattat uppdragens storlek eller eller inte, så att man kan tidsplanera

Vi har en jävligt bra start på 2017 iaf. Yakuza 0, Resident Evil 7 och nu detta, alla toppspel
Citera
2017-02-09, 02:03
  #16
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Är varje uppdrag lika stort som det första i fiskebyn?
Jag fick nämligen för mig att de skulle vara i "munsbitstora" storlekar.

Nu undersökte jag iofs varje liten vrå som fanns, men det uppdraget tog nog ändå 3 timmar att ta sig igenom.

Inget mig emot, jag vill bara veta om jag missuppfattat uppdragens storlek eller eller inte, så att man kan tidsplanera

Vi har en jävligt bra start på 2017 iaf. Yakuza 0, Resident Evil 7 och nu detta, alla toppspel

Alla är inte lika stora. För mig tog första uppgdraget också 3h men kan bero på att det är just, första uppdraget. man är ny till spelet och försiktigare. Sub missionet tog inte alls lika lång tid. 20 min cirkus, för mig.
Citera
2017-02-09, 09:19
  #17
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Alla är inte lika stora. För mig tog första uppgdraget också 3h men kan bero på att det är just, första uppdraget. man är ny till spelet och försiktigare. Sub missionet tog inte alls lika lång tid. 20 min cirkus, för mig.


Gött, tack för svar.

Är det bara jag eller är build inte alls lika "viktig" för vilka vapen och skada man gör som i Souls-spelen? Dessutom verkar ens huvudstat för det vapen man föredrar ge liv också, samt så verkar det inte lika viktigt att fokusera på att boosta ki som stamina i Soulsborne pga Ki pulse?

Just nu sätter jag nästan alla mina stat i skill, eftersom jag kör dualweild katana, och det känns inte alls som att jag blir straffad på samma sätt som i Souls-spelen att fokusera på ett enda stat.

Sen borde man kanske fokusera på skill och body om man vill köra light eller medium armour, vilket jag också gör, för bonusar, men det är inte riktigt samma sak anser jag.
Citera
2017-02-09, 17:10
  #18
Medlem
Nihennas avatar
Kan någon förklara soul matching för mig?

Jag trodde man tog ett vapen som man vill uppgradera, och sen så tar man ett vapen med högre level, så skulle det lägre vapnet bli bättre? Men när jag provar nu så blir det en helt klar nedgradering istället?!?
Citera
2017-02-10, 16:37
  #19
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Kan någon förklara soul matching för mig?

Jag trodde man tog ett vapen som man vill uppgradera, och sen så tar man ett vapen med högre level, så skulle det lägre vapnet bli bättre? Men när jag provar nu så blir det en helt klar nedgradering istället?!?

Om jag har förstått det rätt så nollställs familiarity på det vapnet du har ökat leveln på. Så det är troligtvis därför det verkar som att vapnet blev sämre.
Citera
2017-02-10, 18:27
  #20
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion
Om jag har förstått det rätt så nollställs familiarity på det vapnet du har ökat leveln på. Så det är troligtvis därför det verkar som att vapnet blev sämre.

Jag trodde familiarity enbart ökade hur mycket amirata (eller vad det heter) man fick när man erbjld den till shrinen, men det ökar skadan också? Det förklarar saken. Tack.

Dödade tredje bossen igår efter 4 försök. H*n var rätt så jäkla svår innan man fick in tajmandet ordentligt. Synd att det är min tur att åka till tjejen och inte tvärtom för vill verkligen spela mer,så jäkla bra spel

Förvånad att det fått så lite svar här på FB för det är verkligen ett bra spel. Exklusiviteten som spökar? Tror knappast det eftersom Bloodborne har måååånga sidor här.
Citera
2017-02-10, 18:37
  #21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vet inte hur långt folk kommit än men hur ser svårighetsgraden ut jämfört med souls spelen hittills? Tyckte demot kändes något svårare men var en så kort bit och jag la inte ner så mycket tid så var säkert därför.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Förvånad att det fått så lite svar här på FB för det är verkligen ett bra spel. Exklusiviteten som spökar? Tror knappast det eftersom Bloodborne har måååånga sidor här.
Ja detta spel har ju smugit lite under radarn inte bara här utan överlag tycker jag. Dels exklusiviteten kanske. Sen att det ses som en souls kopia kanske har med saken att göra. Senaste spelet som sågs som det hette lords of the fallen och det slutade ju som det gjorde. Alltså inte så bra. Själv är jag riktigt taggad på detta men japanerna skiter ju ut spel just nu. Gravity rush 2 tales of berseria yakuza 0 digimon world next order. Och så detta. Lägg därtill nier och persona 5. Och japanska spel är oftast ganska tidskrävande.
Citera
2017-02-10, 20:53
  #22
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag trodde familiarity enbart ökade hur mycket amirata (eller vad det heter) man fick när man erbjld den till shrinen, men det ökar skadan också? Det förklarar saken. Tack.

Det ökar inte bara skadan, även de speciella egenskaperna på vapnet förbättras med högre familiarity.
Citera
2017-02-10, 21:56
  #23
Medlem
Distruktions avatar
Jo, det är lite märkligt att det skrivs så lite om Nioh här på FB. Det verkar ju ändå rätt populärt om man kollar på youtube, twitch etc. Själv hade man en riktig tur som hann köpa det på webhallen vid release innan det var slutsålt i alla butiker. Men vissa spel diskuteras inte lika vilt här antar jag. Kul att se att det är några här som vill skriva av sig iallafall.
Citera
2017-02-10, 22:02
  #24
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vet inte hur långt folk kommit än men hur ser svårighetsgraden ut jämfört med souls spelen hittills? Tyckte demot kändes något svårare men var en så kort bit och jag la inte ner så mycket tid så var säkert därför.

Har bara kommit till fjärde bossen, så lite svårt att ge något definitivt svar. Men av det jag har spelat så känns nog Nioh som snäppet svårare än souls, men inte mycket mer än så. Mycket hänger nog på att man måste vänja sig vid de nya mekanismerna etc, annars så känns det inte helt förjävligt.. än.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback