Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 19:51
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
I kontinenten Afrika, vilket land bör man mest undvika att åka till och varför ska man inte åka dit?

Sudan och Somalia har jag fått inprintat i mig att de länderna bör man undvika pågrund av farligt folk.

Berätta gärna om ni vill om ni är erfaren kring Afrika.

Man ska undvika alla länder i Afrika. Man hatar vita och det är vitas fel att man är en nolla och förlorare. Satt intill en somalier ofrivilligt. Om hans muslimser tycker att han ör dum i huvudet och har låg intelligens innebär det att man har det fast alla muslimer än inavlade. Har de vit hy innebör de att de är avkomma till någon kidnappad vit kvinna som varit sexslav.
Citera
2018-03-19, 10:52
  #38
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Skåne. Om man vill slippa höra deras äckliga kreoldanska dialekter. Jag ser liksom ingen vits med att höra på någon med en varm potatis under tungan eller någon som måste spotta ut gröten,

Jag tror heller inte Skåningarna vill ha dig nere hos sig om man inte ens förstår att Skåne inte är ett land och definitivt inte beläget i Afrika.
Citera
2018-03-22, 21:14
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
UK, Frankrike, Tyskland och Sverige är ju knappast säkra länder om man säger så. Rån, terrorbrott och allmän osäkerhet på kvällarna är ju ett faktum för de flesta.

Alla dina listade länder är OTROLIGT säkra i jämförelse med många andra länder som tagits upp i tråden. Går inte ens att jämföra.
Citera
2018-03-23, 08:36
  #40
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midgethooker
Man ska undvika alla länder i Afrika. Man hatar vita och det är vitas fel att man är en nolla och förlorare. Satt intill en somalier ofrivilligt. Om hans muslimser tycker att han ör dum i huvudet och har låg intelligens innebär det att man har det fast alla muslimer än inavlade. Har de vit hy innebör de att de är avkomma till någon kidnappad vit kvinna som varit sexslav.

Givetvis ar det inte sa, hur manga lander i Afrika har Du besokt?

Jag har spenderat nastan halva mitt liv pa denna morka och underbara kontinent.
Citera
2018-03-31, 18:58
  #41
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Det verkar vara riktiga jävla rövhål till ställen att resa till.. Alltid intressant med andras upplevelser

Kongo lär vara fullt med beväpnade dårar som hatar vithudat folk. I tjejgänget brukar östafrika också vara en no-go zone. Däremot har jag varit i Gambia, och där knullar pojkarna riktigt billigt & bra.
Citera
2018-11-27, 06:45
  #42
Medlem
Skulle vilja åka till afrika där det är riktigt mörka människor. Blånegrer som vissa kallar dom. Har alltid varit lite fashinerad av dom. Vissa afrikanska tjejer är dessutom riktigt snygga. Var ska jag åka? Vad man gör där är inte så noga men det ska vara säkert och vill slippa äta stekta råttor till middag liksom. Standard bryr jag mig inte så mycket om men brukar väl gå hand i hand med hygien och säkerthet oftast så.

Jag vill heller inte ha med vidriga och farliga djur att göra. Hatar allt vad insekter och ormar heter, eller ja fina fjärilar och så är ju okej men annars inte.

Fåglar tycker jag om, de är ju ofarliga för det mesta. Coola och udda däggdjur som myrslok osv hade också varit häftigt att se.
Citera
2018-11-28, 08:35
  #43
Medlem
Lundellins avatar
En kompis ska åka till Mozambique för någon form av "träningsresa". Han undrar om jag vill komma ner, är lite tveksam till allt utanför Europa. Vad säger era erfarenheter?
Citera
2018-11-29, 12:15
  #44
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundellin
En kompis ska åka till Mozambique för någon form av "träningsresa". Han undrar om jag vill komma ner, är lite tveksam till allt utanför Europa. Vad säger era erfarenheter?

Moçambique är lugnt så länge resan inte går till längst uppe i norr, nära gränsen till Tanzania, där militanta islamister härjat sista året. Var bara lite street smart (inte vifta med pengar eller telefon i onödan) samt bär passet på dig hela tiden, så ska det lösa sig utan problem. Vad är det för träning förresten? Dykning?
Citera
2018-11-29, 16:00
  #45
Medlem
Vissa afrikanska krishärjande länder, Syrien, Irak, Afghanistan. Annars är det nog lugnt sålänge du är lugn.
Citera
2018-12-02, 18:22
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taxi43
Vissa afrikanska krishärjande länder, Syrien, Irak, Afghanistan. Annars är det nog lugnt sålänge du är lugn.

Nog för att ditt inlägg måste vara ett skämt men... djiiisös
Citera
2018-12-03, 13:00
  #47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taxi43
Vissa afrikanska krishärjande länder, Syrien, Irak, Afghanistan. Annars är det nog lugnt sålänge du är lugn.

Sen när ligger dom, länderna i Afrika?
Citera
2018-12-03, 13:11
  #48
Medlem
Jag skulle nog om jag inte var tvungen att undvika hela den arabinspirerade nordafrika: Definitivt Egypeten och libien men även tunisien algerier och marocko.
Var nyligen i Tunisien och det är länge sen jag såg så mycket automatvapen och säkerhets kontroller.
Jag misstänker att det finns en bakgrund till att hotel och företag har tungt beväpnade vakter och rigorösa säkerhetspådrag.
Jå i dagsläget skulle jag inte rekomdera någon att besöka dessa länder i turistsyfte.
Vad jg försod hanlar det om risk för både kidnappningar och självmords bombare.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2755876

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback