Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 16:56
  #25
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Sexton- eller sjuttonårig tjej som får bilder av någon som är arton, nitton eller tjugo händer hela tiden. Det skulle förvåna mig oerhört om det visade sig vara en man över 25 och en tjej under 16. Det ursäktar självklart inte beteendet ur en legal synpunkt men jag vill ändå understryka att det oftast inte är så illa som folk tror.

Minderårig förde mina tankar automatiskt till att det är en tjej under 15 år. Om en man på 18 år skickar en penisbild till en tjej på 17 år så tycker jag att det är helt okej faktiskt. Rent åldersmässigt sätt då alltså. Huruvida det är okej att skicka en penisbild är en annan sak. Där beror det nog på vad som är orsaken och hur det görs som spelar in om man frågar mig.
Citera
2016-08-24, 17:28
  #26
Medlem
Knullkungens avatar
Är det någon som vet var i Sverige? Känns onödigt att maila alla tingsrätter med en fråga?
Citera
Moll-Es avatar

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2016-08-24, 18:17
Medlem
I förebyggande syfte låter jag meddela att ni måste motivera varför ni tror att det är artisten/Idoldeltagaren ni nämner. Det går alltså inte bara att skriva "NN?" eller "Det är NN" utan ni måste även skriva vad det är som gör att ni tror att det är just "NN".

Inlägg som bara består av "NN?" eller "Det är NN!" eller liknande kommer att raderas och användaren kan komma att varnas för brott mot regel 0.03.

/Moderator
2016-08-24, 19:05
  #28
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Är det någon som vet var i Sverige? Känns onödigt att maila alla tingsrätter med en fråga?
Åtalades och dömdes i tingsrätt för ett specifikt brott och fick ett straff. Sedan blir det mer diffust och svårt. Var med i Idol. Någon gång. Ålder okänd. Stad och tingsrätt okända. Nja, frågan är var man ens skulle börja.

Står inget, där jag läst om detta, om vilken tingsrätt, var i Sverige GM bor, hur gammal GM är, vilket år han deltog i Idol o.s.v. Inte ens säkert att det är någon sin gick speciellt långt eller ett namn man skulle känna igen i förbifarten.

Som att hitta en nål i en höstack alltså, fram till att eventuellt mer info kommer i andra artiklar eller om någon här inne sitter inne med info.
Citera
2016-08-24, 19:41
  #29
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
https://www.youtube.com/watch?v=026QqTQYclQ

Är det våran Chima som varit i farten igen? Han har ju åkt fast för hustrumisshandel en gång innan, nog kan det vara så att han skickat lite dickpicks till småtjejer för omväxlings skull?
Kan mycket väl vara honom detta ärende rör. Dock måste jag poängtera att det redan nämnts i tråden att jag citerade ett inlägg gällande Jay Smith, inte huruvida deltagaren var med 2010 eller icke.
Citera
2016-08-24, 20:12
  #30
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Åtalades och dömdes i tingsrätt för ett specifikt brott och fick ett straff. Sedan blir det mer diffust och svårt. Var med i Idol. Någon gång. Ålder okänd. Stad och tingsrätt okända. Nja, frågan är var man ens skulle börja.

Står inget, där jag läst om detta, om vilken tingsrätt, var i Sverige GM bor, hur gammal GM är, vilket år han deltog i Idol o.s.v. Inte ens säkert att det är någon sin gick speciellt långt eller ett namn man skulle känna igen i förbifarten.

Som att hitta en nål i en höstack alltså, fram till att eventuellt mer info kommer i andra artiklar eller om någon här inne sitter inne med info.
Jag har försökt googla men hittar ingen lokal artikel om detta.
Citera
2016-08-24, 20:26
  #31
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Bard? Varför skulle han skicka bilder till en flicka?
Bard är väldigt intelligent. Och skum. Fast inte skum på det sättet att han är "usual suspect" här.

Förtydligande: Bard gillar pojkar.
Det är nog inget unikum att homosexuella män skickar bilder på sina lekamina till bägge könen. Man kan vara pedofil och homosexuell samtidigt bör nämnas.
Citera
2016-08-25, 14:18
  #32
Medlem
melinda thyr från enköping heter bruden som fick bilderna! Hon e född 98 o hon va 14 när de hände o hennes lärare(idol killen) va 25 när detta utspelade sig!
__________________
Senast redigerad av jass3s 2016-08-25 kl. 15:06.
Citera
2016-08-25, 17:50
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jass3s
melinda thyr från enköping heter bruden som fick bilderna! Hon e född 98 o hon va 14 när de hände o hennes lärare(idol killen) va 25 när detta utspelade sig!


Vad tjejen heter är väl onödigt att berätta? Vad heter Idol-deltagaren?
Citera
2016-08-25, 18:04
  #34
Medlem
Ghastens avatar
Musiklärare i Enköping hoppas någon kan få fram namnet. Kollade hemnes fb där hon skrev om händelsen öppet men väljer att inte hänga ut mannen.
Citera
2016-08-25, 18:45
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Musiklärare i Enköping hoppas någon kan få fram namnet. Kollade hemnes fb där hon skrev om händelsen öppet men väljer att inte hänga ut mannen.

Långskott, men det finns en L*dwig K*eijser fr Enköping som varit med i programmet och som jobbat på en skola i Enköping.
Citera
2016-08-25, 18:59
  #36
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
darin är väl lite suspekt . han brukar hänga i filipinerna.

Darin är homosexuell så känns väldigt underligt att han skulle ha skickat till en flicka
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback