Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 10:41
  #1
Medlem
Tropicanans avatar
Tjena, Har precis byggt en egen crossbana av sand vilket jag tycker är roligaste underlaget att köra på och även det jag hade mest utav då jag fick lov att ta från en sandgrop.

Grejen är nu att jag vet inte hur jag ska göra för att packa hoppen riktigt hårt, Vill ju inte köra på dom 2-3 gånger och så är det redan 20 cm djupa spår. Tänkte låta det regna lite så kommer det packas lite extra men har ingen aning hur jag ska få det riktigt välpackat. Har inte tillgång till någon paddning osv..

Några förslag?
Citera
2016-08-24, 10:55
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hoppas du har tillstånd. Men du bör kanske packa med jord först och därefter sand.
Citera
2016-08-24, 17:04
  #3
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Inget naturligt vatten i närheten i form av en sjö eller bäck? Då skulle du ju kunna blöta/komprimera sanden utan att vänta på en massa regn.

Undrans om inte lite vägsalt för dammbindning skulle kunna göra något positivt åt din bana. Finns ju olika blandningar. Inga känningar inom det gebitet?

Låter väldigt trevligt med en egen bana.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback