Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-08, 01:40
  #25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
Tror de kan ha att göra med att de söp/rökte konstant och inte tog hand om sig på samma sätt under denna tid, därav att skådisarna åldrats så snabbt. Inte samma produkter osv som idag som kan göra att vem som helst ser ung ut
Det har du säkert helt rätt i! Såg förresten Whatever Happened to Baby Jane? (1962) nyss och Joan Crawford är väldigt vacker och ser verkligen bra ut för sin ålder medan Bette Davis (även om hon är hårt sminkad) snarare ser ut som 75 än 55. Väldigt sliten!
Citera
2017-03-08, 18:12
  #26
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det har du säkert helt rätt i! Såg förresten Whatever Happened to Baby Jane? (1962) nyss och Joan Crawford är väldigt vacker och ser verkligen bra ut för sin ålder medan Bette Davis (även om hon är hårt sminkad) snarare ser ut som 75 än 55. Väldigt sliten!

Helt enig, Crawford var ju under hela sin karriär enligt mig vacker medan Davis aldrig såg särskilt bra ut.
Citera
2017-03-20, 13:11
  #27
Medlem
KingStanniss avatar
Kan se denna likt Ryan Murphys tidigare serie "The People vs OJ Simpson" göra storslam på Emmygalan, framförallt skådespeleriet lär vinna mycket. Susan Sarandon, Jessica Lange, Judy Davis och Alfred Molina bör alla ligga mycket bra till.
Citera
2017-03-24, 23:54
  #28
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
Kan se denna likt Ryan Murphys tidigare serie "The People vs OJ Simpson" göra storslam på Emmygalan, framförallt skådespeleriet lär vinna mycket. Susan Sarandon, Jessica Lange, Judy Davis och Alfred Molina bör alla ligga mycket bra till.

Antar att du rekommenderar People Vs OJ ? Funderar själv på att se den.
Citera
2017-03-25, 09:43
  #29
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Antar att du rekommenderar People Vs OJ ? Funderar själv på att se den.
'
Jag gillade den starkt! Kunde inte så mycket om händelsen innan, så fick information + bra tv i ett.
Citera
2017-03-25, 12:39
  #30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Antar att du rekommenderar People Vs OJ ? Funderar själv på att se den.
Gör det
Citera
2017-03-30, 19:57
  #31
Medlem
Mikeyjamess avatar
Sån jävla miscast av båda att jag blir förbannad!

Lange och Sarandon är för gamla än vad Crawford och Davis var i filmen! Crawford var ju fan otroligt vacker som 58-åring men Lange ser redo ut för ålderdomshemmet i Feud! Och Sarandon är 70 bast och ska föreställa 54!

Likseendemässigt en total jävla flopp! Hade de vågat använda andra skådisar än American Horror Story-casten så hade Monica Bellucci fungerat som Crawford och Julie Delpy eller Tilda Swinton med proteser fungerat som Bette Davis.
Citera
2017-04-03, 12:31
  #32
Medlem
KingStanniss avatar
Dagens avsnitt, WOW, bland de bästa jag sett från TV
Citera
2017-04-24, 20:51
  #33
Medlem
santacls avatar
Levererade sista avsnittet för säsongen ?

http://www.hollywoodreporter.com/liv...details-993833

'Feud' Season 2: All the Details (So Far) About 'Charles and Diana'

'Charles and Diana,' which will start with their divorce and end with her death, will air in 2018 on FX.

Season two will consist of 10 episodes — up from Bette and Joan's eight — and will premiere in 2018. A specific date has not yet been announced. Production will begin in the late fall as Murphy is currently casting his Charles and Diana.

Overall Theme

"Having a show called Feud is interesting because...feuds are about pain," Murphy said Friday during a For Your Consideration panel for Emmy voters. "So Charles and Diana’s story literally begins with the filing of the divorce papers. And it’s about that pain, the dissolving of a fairy tale, particularly for Diana. It starts with the filing of divorce papers and takes you up until her death."

While season one was based on the script Best Actress by Jaffe Cohen and Michael Zam, there is currently no source material associated with the sophomore outing. Murphy said subsequent seasons of Feud will focus on different types of battles and that the franchise is unlikely to feature another woman-to-woman clash. "I'm interested in this show being a two-hander that's really about the human dilemma of pain and misunderstanding," he told THR. "I think you need a long period of time, maybe 20 to 40 years, to have a big backstory."

Beyond Charles and Diana

Season-one showrunner Tim Minear told THR on Friday that he and co-exec producer Gina Welch — who penned the finale — have another story in mind for a future season. "There is another feud story to be told that Gina and I are very interested in doing with Ryan. So that's a possibility," he said, noting it could be season three or four. "It is very different from what we just did and it's just a rich, great story and it is about some iconic American scandals and feuds: ambition, sex, celebrity, hypocrisy, love, sexuality. You know, your basic Sunday afternoon."
__________________
Senast redigerad av santacl 2017-04-24 kl. 20:55.
Citera
2017-04-26, 01:33
  #34
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Sån jävla miscast av båda att jag blir förbannad!

Lange och Sarandon är för gamla än vad Crawford och Davis var i filmen! Crawford var ju fan otroligt vacker som 58-åring men Lange ser redo ut för ålderdomshemmet i Feud! Och Sarandon är 70 bast och ska föreställa 54!

Likseendemässigt en total jävla flopp! Hade de vågat använda andra skådisar än American Horror Story-casten så hade Monica Bellucci fungerat som Crawford och Julie Delpy eller Tilda Swinton med proteser fungerat som Bette Davis.
Jag kan hålla med om att Jessica Lange specifikt är sminkat rätt hårt åldersmässigt som Joan Crawford som såg yngre ut på 60-talet, men för mig var det sekundärt för herregud vad Lange var bra i rollen! Jag har inte sett överdrivet mycket med henne tidigare, men det var den bästa roll jag sett Lange gestalta hittills i alla fall. Sarandon var också bra såklart, men Lange var strået vassare med sitt mer djuplodande porträtt av den gamla aktrisen Crawford, som hängde kvar in i det sista och inte ville inse att tåget redan att åkt för ett tag sen (så att säga).

Jag har för övrigt sett Jessica Lange live på Broadway i New York, det ni!
Citera
2024-01-03, 21:31
  #35
Medlem
diseuses avatar
Trailer för säsong två (Capote Vs. The Swans):

https://youtu.be/YabKNs66eeg
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback