Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-08-25, 03:24
  #25
Medlem
Förstår inte hur hans liv berör dig. Jävla skit att folk inte kan sköta sig själva utan att lägga näsan i blöt.
Citera
2016-08-25, 13:36
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwetah
Förstår inte hur hans liv berör dig. Jävla skit att folk inte kan sköta sig själva utan att lägga näsan i blöt.
Så om din bror inte verkar må bra när det gäller vissa saker och han eventuellt har begränsningar inom vissa områden, är det då inte storebrodern som ska träda in eller en förälder som kan vara en hjälpande hand,

Men det klart du kanske alltid klarat dig bra i alla situationer i hela ditt liv, du bytte säkert blöjor på dig själv när du var liten?
Citera
2016-08-25, 16:48
  #27
Medlem
Manboiiis avatar
Sluta bete dig som en mamma mot honom, fick den känslan av att läsa din text.

Det är jätte bra att du bjuder med honom på tillställningar m.m. Vill han inte komma så vill han inte, vill han åka hem så låt honom. Om du verkligen tycker att han ska stanna, försök få fram nå konkreta förslag på varför han ska stanna kvar.
__________________
Senast redigerad av Manboiii 2016-08-25 kl. 16:51.
Citera
2016-08-30, 02:13
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headhunter76
Så om din bror inte verkar må bra när det gäller vissa saker och han eventuellt har begränsningar inom vissa områden, är det då inte storebrodern som ska träda in eller en förälder som kan vara en hjälpande hand,

Men det klart du kanske alltid klarat dig bra i alla situationer i hela ditt liv, du bytte säkert blöjor på dig själv när du var liten?

Nej, varför skulle det vara det? Har din bror problem (vilket jag ej tror, tror du har större problem) så hade han tagit itu med dem själv. Han är väl över 10 år gammal? Det är bara löjligt när storebrodern skall "försöka hjälpa då han anser att det är något fel". Låt honom sköta sig själv. Har han problem, låt honom klara sig själv. Försök stötta, men var inte på honom. Frågar han efter hjälp, varsågod. Om inte, låt killen vara.

Nej jag bytte ej blöjor själv när jag var liten, däremot har jag klarat mig själv.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback