Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-23, 20:34
  #1
Medlem
Nio fall av tio då vittnen filmar rån eller andra nutida "svenska" göttigheter så är kvalitén på det inspelade UNDER ALL JÄVLA KRITIK.

Dagens mobiler sedan ett antal år tillbaka spelar ju för fan i i nästan knivskarp hd-kvalité?
I alla fall de mobiler jag ägt.

VARFÖR ser det alltid ut som att vederbörande filmar med en trött gammal Ericsson-lur från 2003 ?

Kan någon svara mig detta?
Citera
2016-08-23, 20:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Nio fall av tio då vittnen filmar rån eller andra nutida "svenska" göttigheter så är kvalitén på det inspelade UNDER ALL JÄVLA KRITIK.

Dagens mobiler sedan ett antal år tillbaka spelar ju för fan i i nästan knivskarp hd-kvalité?
I alla fall de mobiler jag ägt.

VARFÖR ser det alltid ut som att vederbörande filmar med en trött gammal Ericsson-lur från 2003 ?

Kan någon svara mig detta?

De som har bra mobiler med bra kamera är rädda om sina liv och gömmer sig istället för att filma.....
Citera
2016-08-23, 22:38
  #3
Medlem
Hajenthebosss avatar
Svaret är enkelt, kvalitén försämras när videoklippet ska importeras från telefon till dator och sedan mailas till nyhetssidan. Ofta måste detta gå snabbt och därav finns ingen tid att leverera USB eller dylikt.
Citera
2016-08-24, 02:56
  #4
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Ett annat svar kan vara tiden det är filmat vilket kan vara nattetid. Dålig belysning med andra ord. Är ju trots allt unga proffs som filmat (vinkel, skakningar osv).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback