Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-23, 16:22
  #1
Avstängd
Tammers avatar
Frugan och jag har aldrig varit utanför Europa och är sugna på en längre resa, gärna till nåt ställe med läckra stränder. Inget party och hålligång, shopping och upplevelser är inte heller viktigt. Bara bad och stränder. Vi har tittat på Ostasien med Thailand och Vietnam, Indiska Oceanen med Maldiverna, Mauritius och Seychellerna, och funderat på Västindien/Karibien utan att kunna bestämma oss. Det är svårt att hitta vettig information, resebyråerna är väl inte helt att lita på här. Nån som kan tipsa om bästa badsemestern, gärna vilken årstid man ska resa också?
Citera
2016-08-23, 20:33
  #2
Medlem
wikazs avatar
När jag var yngre så var min familj på dominikanska republiken ett antal gånger. Vad jag minns var det helt underbart och skulle gärna åka dit igen.

Om jag inte minst fel har dem en av de finaste stränderna i världen enligt typ apollo, vet dock inte vilken, har jag för mig att jag läste senast jag reste.

Puerto Plata och Punta Cana är de jag minns...
__________________
Senast redigerad av wikaz 2016-08-23 kl. 20:37.
Citera
2016-08-24, 15:23
  #3
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wikaz
När jag var yngre så var min familj på dominikanska republiken ett antal gånger. Vad jag minns var det helt underbart och skulle gärna åka dit igen.

Om jag inte minst fel har dem en av de finaste stränderna i världen enligt typ apollo, vet dock inte vilken, har jag för mig att jag läste senast jag reste.

Puerto Plata och Punta Cana är de jag minns...
Dominikanska republiken ser fint ut, helt andra stränder faktiskt än Thailand och Mauritius. Det är så man vill att det ska se ut. Enda nackdelen är väldigt lång restid, närmare 13 timmars flyg enligt Vingresor. Men det får nog bli Västindien trots allt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2755578

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback