Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-25, 03:43
  #13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
C-J Håkansson intervjuas i nåt avsnitt av podden "Udda ting", men då om sitt författarskap.

Jag gick påsamma skola som C-J men han var hemlighetsfull eller rättare sagt blev otrevlig när man tog upp dom där grejerna. Konstig människa. Minns också att de klippt ihop ett ljudband från typ eldstrider i Rovdjuret och sånt skit som dom brukare spela som "bakgrundsmusik".
Jag misstänker att han har lagt hela Apoka- och HcM-grejen väldigt mycket bakom sig; det var ju ett projekt som kärnan/trion i verksamheten lade ner ganska mycket jobb och många år på, och som helt rann ut i sanden och nästintill totalt glömdes bort av eftervärlden. Misstänker att man då hellre snackar om sina nya projekt och verksamheter isåfall?
Han gav iaf. ett ganska trevligt och upplysande intryck i pratstunden jag hade med honom för ett par år sedan.

Men de där "krigsljud"-banden kommer jag ihåg! Tror de använde dem som bakgrundsatmosfär på konventen, och inspirerade mig och en kompis till att sätta ihop vår egen krigs-kassett i stenålders-sequencern Fasttracker till våra figurspelsmatcher, någon gång på 90-talet... Those were the days!
Citera
2018-06-04, 13:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag misstänker att han har lagt hela Apoka- och HcM-grejen väldigt mycket bakom sig; det var ju ett projekt som kärnan/trion i verksamheten lade ner ganska mycket jobb och många år på, och som helt rann ut i sanden och nästintill totalt glömdes bort av eftervärlden. Misstänker att man då hellre snackar om sina nya projekt och verksamheter isåfall?
Han gav iaf. ett ganska trevligt och upplysande intryck i pratstunden jag hade med honom för ett par år sedan.
Det ligger säkert bakom honom, det var ju en miljon år sen de höll på med det.

Jag menar dock att på den tiden, 1995 eller sådär när det nu kan ha varit, så var han en rätt tyken jävel när man kom in på sånt där. Visste bäst, kunde allt, alla andra i branschen sög, osv. Säker grundat i osäkerhet och annat, och han har säkert vuxit upp och blivit en normal människa.

Citat:
Men de där "krigsljud"-banden kommer jag ihåg! Tror de använde dem som bakgrundsatmosfär på konventen
Stämmer. Och det var ju ett roligt och mig veterligen nytt grepp, så all cred för det så här 25 år i efterhand.
Citera
2018-06-04, 17:22
  #15
Medlem
Pocarisweats avatar
Ja när fan släpps den? Biofilmen har ju redan gått, åtminstone här på andra sidan jorden. Kan tänka mig att ni i Sverige får vänta lite. Kan dock inte rekommendera den. Jumanji var fan så bättre i sin originalform. Jävla skitfilm till uppföljare. Det är detta brädspelet ni snackar om va? Skapade ju apokalyps när det öppnades och ja, ... helvete alltså
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback