Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-22, 15:46
  #1
Medlem
Hej på er, vill berätta lite om mig så ni inte dömmer pga min ålder att kura.

Har tränat ungefär 4 år, satsade enbart på styrka. Var då 1.66 cm, vägde 93kg.
Tränade 4-5 dagar i veckan tog nästan aldrig ledigt från gymmet. Försökte gå ner i vikt men var väldigt svårt, motivationen försvann när det handlade om kosten. så åt bara och tränade hårt, höll mig på 90-95kg i ungefär 3 år. Som bäst för ett år sen innan jag var med om en olycka ( mer om det sen ) var mina stats : bänk 110 5x3 , böj 200kg 3x3 och mark 210 5x5.

Så nu går vi tillbaka ungefär ett år, har tonårsgyno som det kallas. haft det hela livet, men har haft väldigt svårt och få stånd och alla det som hör till om man kan ha lågt naturligt testo.
Så fick tid till en läkare, efter några möten lämnade jag lite blodprover och fick ha en grej runt kuken som mätte om jag fick nattstånd. Hursomhelst fick tillbaka resultaten , mitt testo värde låg på 12/nmol.

Läste lite mera om det själv på internet och mitt testo var väldigt lågt, pratade med läkaren men svaret jag fick lät ungefär såhär "Det är perfekt i din ålder osv... " pratat med diverse läkare i den skitstaden jag bor i. Fick ungefär samma svar från alla.

sen om vi hoppar 2-3 veckor framåt så en kväll jag var ute och gick blev jag påkörd av en bil som även stack därifrån och polisen aldrig fick fast på. på min högra hand bröt jag lillfingret , ringfingret och tillhörande knogar. Högra axeln fick en rejäl smäll som fortfarande tar ont vid diverse moment som jag fortfarande går till sjukgymnast för, samt lite småskador runt om kroppen men inget farligt.

Så kunde inte träna, satt hemma någon månad och tyckte synd om mig själv. Sen bestämmde jag att nu när jag ändå inte kan träna så kan jag försöka gå ner i vikt och börja promenera. Försökte gå varje dag, åt nyttig och bra mat ( cirka 1800kcal ) och nu ligger jag på 65kg , även så verkar jag ha krympt då min längd visar 164.8cm. Hur vette jag tusan . så det är alltså 28kg mindre på mer eller mindre ett år.

Läst sen jag började träna om bodybuilder och tillslut kom man fram till användandet av doping, känner mig nog mogen nu, tränat länge skött kosten väldigt bra ett år. allting är alltså bra, kommer köra en 15 veckor test e kur för att bygga muskler, även för rehab syften.

Har lämnat prover till vårdcentralen dock så fick jag inte ut svaret på papper men läkaren intygade att allting såg bra ut, och blir att köra desamma efter kuren.


Kuren kommer se ut såhär :
vecka : 1-15 test e 500mg ew, kommer nog även lägga in arimidex vecka 4 eod 0.5 ( blir att prova sig fram ).

Sen funderar jag på att ligga på lågdos testo 150-200mg i 2-3 månader och låta kroppen återhämta sig. Varför? jo för att jag redan har lågt testo , men funderar oxå på köra pct. Tar gärna förslag här.

Målet med kuren : främst rehab men även bygga massa, självklart lite styrka men det är inte målet.

Kosten : Kommer bestå av 3000kcal ( blir att prova mig fram ) kolhydrater 55% protein 20% fett 25%

stats justnu : Pga uteblivna träningen så och skadorna har jag ingen aning. Första passet på ett år blir idag mot kvällen, återkommer sen gällande nuvarande stats.

träningen : Denna vecka blir det och bara komma igång, blir bara och träna denna vecka så man kommer igång. Sedan kommer nog schemat vara såhär.

Måndag : Bröst + 20min stairmaster
Tisdag : Armar
Onsdag : Vila + 20min stairmaster
Torsdag : Rygg
Fredag: Axlar + 20min stairmaster
Lördag : Ben
Söndag : Vila

Blir volym träning men basövningarna blir det lite lägre reps och fokusera mera på styrka, kommer dock ta det väldigt försiktigt så man inte sliter ut något eller förvärrar axeln.

Första sticket blir denna vecka, på fredag om grejerna har kommit.

Är medveten om alla risker, läst på och detta är nånting jag vill.

Ge gärna synpunkter , skrivit från telefonen så ursäktar för ev stavfel eller liknande.

mvh
Citera
2016-08-22, 16:04
  #2
Medlem
jag avråder från att använda något som aromatiserar,

det finns fortfarande en chans att du växer mer på längden,,

iofs så var du grovt överviktig innnan och risken finns att ditt överskott på östrogen har stängt ner dina tillväxtplattor,


kör tren only, eller masteron only
Citera
2016-08-22, 16:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
jag avråder från att använda något som aromatiserar,

det finns fortfarande en chans att du växer mer på längden,,

iofs så var du grovt överviktig innnan och risken finns att ditt överskott på östrogen har stängt ner dina tillväxtplattor,


kör tren only, eller masteron only

Tack för svar, tren vågar jag mig inte på nu. blir första kuren. och alla grejer är redan beställda, tror nog inte jag blir längre. Är längst i familjen nu hehe
Citera
2016-08-22, 16:42
  #4
Medlem
isf önskar jag dig lycka till, och starkt jobbat att bli av med alla extra kilona,

imponerande faktiskt
Citera
2016-08-22, 16:43
  #5
Medlem
Förresten , blir inga bilder nu. kanske efter kuren, har en del löst skinn som inte ser så fint ut. Ligger ungefär på 14% bf testat med fettmätare, blir och köra en så clean bulk som möljigt, sen efter antigen pct eller cruisen om kroppen har svarat bra och värderna ser bra ut blir det en annan kur och deff. Då jag inte vill väga 60kg eller liknande för att ha abs, ser aas aboslut inte som någon genväg. Ville bara påpeka det, kosten och träningen är allting. Har kompisar som kurat utan att sköta nånting , som även ser ut som dom aldrig har tränat. så är väl medveten om att det inte är någon mirakeldrog.


Mvh
Citera
2016-08-22, 17:09
  #6
Medlem
Roidberts avatar
Tillväxthormon vore kanske något att satsa på? Om du har råd med det alltså. Har du tur så har du inte växt färdigt och kan kanske tjäna några cm på det. Personligen växte jag klart på längden kring 21.
Citera
2016-08-22, 17:28
  #7
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Hej k22!

Jag har läst igenom ditt upplägg och det märks att du har varit flitig och läst dig till en hel del grundläggande kunskaper inom doping, men att dra det så långt att säga att "du är mogen" är ett par tre steg för långt.
Om vi skiter i att dividera varför du inte är mogen och bara gör så att du litar på att det jag säger är sant så fokuserar vi istället på vad som kan vara bättre upplägg för dig. Sen får du avgöra själv hur mycket du vill riskera din redan sköra endokrin-hälsa.

Du har alltså en ganska rejäl skadehistorik senaste åren. Du nämner också att du har minskat i längd. Då du redan var förhållandevis kort så är detta något jag höjer på ögonbrynen över.
Du är 18 år gammal å du har tränat i 4 år. Du började alltså träna hårt vid 14 års ålder med fokus på styrka.
Detta är fakta som leder till en slutsats om att det inte är orimligt att anta att din kropp är en jävla mess just nu. Endokrint fungerar du inte alls tydligen då du uppvisar gubbnivåer på testot när du istället borde peaka.
Om du då ska dra på med 500mg testo ew fördelat på dina blygsamma 65kg och 164cm så tror jag nog att du själv förstår hur det kan sluta. Vi kan använda oss av parallellen med bilen som verkar vara pedagogisk och enkel för de flesta att förstå..

Just nu har du en kropp som är jämförbar med en Fiat Punto från '98. Du vill lyfta i en NOS-tub, tanka med racebränsle och sätta dit en turbo. När du har gjort dessa anpassningar och sätter dig i bilen, vrider om nyckeln å varvar lite får du ett smalj. Du slänger i ettan å bränner iväg med ett däcktjut. 6 kilometer längre ned för gatan står du där sedan med rök bolmandes ur huven med ett rejält motor-ras där de flesta delar bara är å slänga.
Åsså tänker vi oss att de delar du vill byta ut inte går å byta ut. De delarna finns inte. Det går inte att reparera din bil. Vad du däremot KAN göra är att börja linda in alla spruckna rör med lindor för å täta och göra det du kan bara för att bilen hostigt å knackigt ska kunna rulla framåt öht. Detta är vad du skall släpa på resten av livet. Hur skulle det kännas om den där bilen var din kropp? Nä precis, knappast skönt. Å det är detta som alla små gynnare i din ålder går bet om att koppla då konsekvenstänket förmodligen inte är fullt utvecklat. Snack som "skiter i vad som händer, jag måste bli stor." blir bara patetiskt för vad som kommer å ges i slutändan är att du varken är stor, stark, snygg eller fungerande som individ. Det finns inga garantier om att man får en schysst form för resten av livet om man riskerar hälsan. Det är inte jävulen du signerar avtal med utan med AAS. AAS bryr sig mindre om din själ å hur du mår än vad jävulen gör.



Så. Då har vi avklarat detta. Då kan vi gå vidare till lite mer vettiga alternativ för en pojkspoling som du.
Å nu gäller det att vara lite smart här. Du är 18 år och livet skall precis till å börja för dig min son. Detta är ett gott läge för dig att planera hur du när du är 30 skall må bra, se bra ut och fungera bra. Visst - risken att ditt endokrina system inte vill repa sig är något du får hacka i dig oavsett om du kommer kliva på AAS eller inte.
Men med dessa nya ingångsvärden så har du en annan tidsram och en annan målsättning med ditt kurande.

Först å främst måste du få till en skadefri och fungerande fysik. Rehab som du själv angav som målsättning för denna kur.
Om du vill rehabba med denna kur så ska du absolut köra med testo i botten på stacken, men inte några 500mg ew utan MAX 200mg ew. Över 200mg ew så får du en försämrad kollagensyntes och börjar istället påfresta dina skador.
Då du haft tonårsgyno så är det också rimligt att lägga sig på en lägre nivå så du slipper äta bröstcancermedicin varje dag under hela förfarandet.

Till testot skall du nu välja ETT preparat till (åtminstone åt gången). De preparat jag föreslår för att uppreglera ditt rehabtempo är följande:

Primobolan med en dosering om max 5mg per kilo kroppsvikt och vecka
EQ (Boldenone undecylenate) med en dosering om max 3mg per kilo kroppsvikt och vecka
TB-500 enligt vanligt schema (finns inte så många sätt å köra på)
Oxandrolone (anavar) med en dosering om max 30mg per dag


Denna kur kan du köra med jämna mellanrum tills du har byggt upp en stark och fungerande kropp. Den kommer slita minimalt på din kropp och snarare ge dig bättre värden än de du har nu.
När du har tagit dig till 25 års ålder och är stark å fin så kan du börja planera att mosa på med doser på 500mg testo ew å uppåt. Men att i ditt läge göra detta nu kommer bara ge dig fler risker att hamna mer snett än vad du redan är, än det kommer ge dig möjligheter att bli bättre än det du är nu.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-08-22, 17:30
  #8
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tillväxthormon vore kanske något att satsa på? Om du har råd med det alltså. Har du tur så har du inte växt färdigt och kan kanske tjäna några cm på det. Personligen växte jag klart på längden kring 21.

ÅTERIGEN kommer den lilla gynnaren ROIDBERT å bängar loss med tips han SKA GE FAN I Å UTFÄRDA!!

En artonåring skall INTE hålla på å leka runt med tillväxthormon, särskilt inte en individ som TS!
Man tjänar INTE några centimeter på längden utan kan istället drabbas av tillväxtdeformationer om tillväxtplattorna inte har kalcifierats!

HÅLL NU KAKHÅLET STÄNGT ROIDBERT. Dina tips är direkt jävla hälsovådliga och du har ingen koll på vad du snackar om! Hur svårt ska det va å fatta???
Citera
2016-08-22, 17:43
  #9
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
ÅTERIGEN kommer den lilla gynnaren ROIDBERT å bängar loss med tips han SKA GE FAN I Å UTFÄRDA!!

En artonåring skall INTE hålla på å leka runt med tillväxthormon, särskilt inte en individ som TS!
Man tjänar INTE några centimeter på längden utan kan istället drabbas av tillväxtdeformationer om tillväxtplattorna inte har kalcifierats!

HÅLL NU KAKHÅLET STÄNGT ROIDBERT. Dina tips är direkt jävla hälsovådliga och du har ingen koll på vad du snackar om! Hur svårt ska det va å fatta???

Tyck vad du vill, men faktum är att HGH kan hjälpa en att växa på längden om man inte har växt klart. Visst finns potentiella konsekvenser, men killen är fan bara 165cm lång, och alla män vill åtminstone vara 180cm+.
Citera
2016-08-22, 17:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Hej k22!

Jag har läst igenom ditt upplägg och det märks att du har varit flitig och läst dig till en hel del grundläggande kunskaper inom doping, men att dra det så långt att säga att "du är mogen" är ett par tre steg för långt.
Om vi skiter i att dividera varför du inte är mogen och bara gör så att du litar på att det jag säger är sant så fokuserar vi istället på vad som kan vara bättre upplägg för dig. Sen får du avgöra själv hur mycket du vill riskera din redan sköra endokrin-hälsa.

Du har alltså en ganska rejäl skadehistorik senaste åren. Du nämner också att du har minskat i längd. Då du redan var förhållandevis kort så är detta något jag höjer på ögonbrynen över.
Du är 18 år gammal å du har tränat i 4 år. Du började alltså träna hårt vid 14 års ålder med fokus på styrka.
Detta är fakta som leder till en slutsats om att det inte är orimligt att anta att din kropp är en jävla mess just nu. Endokrint fungerar du inte alls tydligen då du uppvisar gubbnivåer på testot när du istället borde peaka.
Om du då ska dra på med 500mg testo ew fördelat på dina blygsamma 65kg och 164cm så tror jag nog att du själv förstår hur det kan sluta. Vi kan använda oss av parallellen med bilen som verkar vara pedagogisk och enkel för de flesta att förstå..

Just nu har du en kropp som är jämförbar med en Fiat Punto från '98. Du vill lyfta i en NOS-tub, tanka med racebränsle och sätta dit en turbo. När du har gjort dessa anpassningar och sätter dig i bilen, vrider om nyckeln å varvar lite får du ett smalj. Du slänger i ettan å bränner iväg med ett däcktjut. 6 kilometer längre ned för gatan står du där sedan med rök bolmandes ur huven med ett rejält motor-ras där de flesta delar bara är å slänga.
Åsså tänker vi oss att de delar du vill byta ut inte går å byta ut. De delarna finns inte. Det går inte att reparera din bil. Vad du däremot KAN göra är att börja linda in alla spruckna rör med lindor för å täta och göra det du kan bara för att bilen hostigt å knackigt ska kunna rulla framåt öht. Detta är vad du skall släpa på resten av livet. Hur skulle det kännas om den där bilen var din kropp? Nä precis, knappast skönt. Å det är detta som alla små gynnare i din ålder går bet om att koppla då konsekvenstänket förmodligen inte är fullt utvecklat. Snack som "skiter i vad som händer, jag måste bli stor." blir bara patetiskt för vad som kommer å ges i slutändan är att du varken är stor, stark, snygg eller fungerande som individ. Det finns inga garantier om att man får en schysst form för resten av livet om man riskerar hälsan. Det är inte jävulen du signerar avtal med utan med AAS. AAS bryr sig mindre om din själ å hur du mår än vad jävulen gör.



Så. Då har vi avklarat detta. Då kan vi gå vidare till lite mer vettiga alternativ för en pojkspoling som du.
Å nu gäller det att vara lite smart här. Du är 18 år och livet skall precis till å börja för dig min son. Detta är ett gott läge för dig att planera hur du när du är 30 skall må bra, se bra ut och fungera bra. Visst - risken att ditt endokrina system inte vill repa sig är något du får hacka i dig oavsett om du kommer kliva på AAS eller inte.
Men med dessa nya ingångsvärden så har du en annan tidsram och en annan målsättning med ditt kurande.

Först å främst måste du få till en skadefri och fungerande fysik. Rehab som du själv angav som målsättning för denna kur.
Om du vill rehabba med denna kur så ska du absolut köra med testo i botten på stacken, men inte några 500mg ew utan MAX 200mg ew. Över 200mg ew så får du en försämrad kollagensyntes och börjar istället påfresta dina skador.
Då du haft tonårsgyno så är det också rimligt att lägga sig på en lägre nivå så du slipper äta bröstcancermedicin varje dag under hela förfarandet.

Till testot skall du nu välja ETT preparat till (åtminstone åt gången). De preparat jag föreslår för att uppreglera ditt rehabtempo är följande:

Primobolan med en dosering om max 5mg per kilo kroppsvikt och vecka
EQ (Boldenone undecylenate) med en dosering om max 3mg per kilo kroppsvikt och vecka
TB-500 enligt vanligt schema (finns inte så många sätt å köra på)
Oxandrolone (anavar) med en dosering om max 30mg per dag


Denna kur kan du köra med jämna mellanrum tills du har byggt upp en stark och fungerande kropp. Den kommer slita minimalt på din kropp och snarare ge dig bättre värden än de du har nu.
När du har tagit dig till 25 års ålder och är stark å fin så kan du börja planera att mosa på med doser på 500mg testo ew å uppåt. Men att i ditt läge göra detta nu kommer bara ge dig fler risker att hamna mer snett än vad du redan är, än det kommer ge dig möjligheter att bli bättre än det du är nu.

Mvh,

-Alfred

Tack för svar alla, tillväxthormon är inget jag vill hoppa på. och så har jag inte pengar åt det.

Jo aboslut jag håller med dig till 100%. och gällande längden vette jag tusan, blev extremt förvånad själv. Kanske hade svårt och stå helt rakt pga fetman? hade alltid ont i ryggen förut.

Men jag håller aboslut med dig, dock så har jag redan beställt allting klart för kuren. Så tyvärr ( även fast ditt förslag var väldigt bra ) så kommer jag köra, arimidex är inget jag vill äta såklart. Men efter vintern blir det troligen och få gynot bortopererat. Det är inte stort men syns, är bara på min högra bröstvårta men ändå är det jobbigt och ha det. 500mg , du har rätt. Men blir att utvärdera efter kuren så kan jag höra av mig hur det gick i pm åt dig.

Men om vi tar undan allt dethär nu , Vad tycker du gällande pct eller lågdos testo? eftersom min egen produktion är så pass dålig så kommer den ju inte bli bättre. Men jag har faktiskt svårt och bestämma mig, en plan hade ju kanske varit och lämna nytt blodprov när värderna kommer vara ännu längre så kanske man får hormon terapi tillslut.

Uppskattar allas svar, nu blir det och dra och träna. Så uppdaterar jag här sedan.

Mvh
Citera
2016-08-22, 18:11
  #11
Medlem
Roidberts avatar
Jag har läst att växten på längden kan påverkas negativt av AAS om man inte har växt färdigt. Stämmer det eller är det en myt?

Om det stämmer borde du vänta tills du har växt klart, för jag antar att du vill bli längre om möjligt. Bättre i så fall att vänta och bli kanske 5-10cm längre.

Tänk så här: Muskler kan du fixa när som helst, men snart kommer du att ha längden som du kommer att ha under resten av ditt liv, om du inte redan har den. Så det är bäst att göra allt i din makt för att bli så lång som möjligt, inkl avstå AAS om nödvändigt, så att du inte ångrar dig sedan.
__________________
Senast redigerad av Roidbert 2016-08-22 kl. 18:19.
Citera
2016-08-22, 18:49
  #12
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tyck vad du vill, men faktum är att HGH kan hjälpa en att växa på längden om man inte har växt klart. Visst finns potentiella konsekvenser, men killen är fan bara 165cm lång, och alla män vill åtminstone vara 180cm+.

Du tar fan priset gång efter annan.... Snackar som att du har koll "visst finns potentiella konsekvenser"... Sluta bara Roidbert. Att du behandlar din egna kropp som en dumpster är ditt val, men prägla inte på andra din skeva livsåskådning.

För övrigt handlar det inte om vad jag tycker utan om vad läkare och forskare säger ditt satans nulebarn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback