Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 15:35
  #85
Medlem
Nu är han i farten igen, anklagar Janne Andersson indirekt som rasist med sin uttagna VM-trupp.

Och när nån antyder de svarar han på sitt vanliga äckliga besserwisser vis.

Hur kan den människan forfarande ha en anställning.

Han lever ju i sin alldeles egna fantasi värld
Citera
2018-05-16, 16:19
  #86
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoBerra
Nu är han i farten igen, anklagar Janne Andersson indirekt som rasist med sin uttagna VM-trupp.

Och när nån antyder de svarar han på sitt vanliga äckliga besserwisser vis.

Hur kan den människan forfarande ha en anställning.

Han lever ju i sin alldeles egna fantasi värld

Människan är sinnessjuk, det är ju mer eller mindre konstaterat i tråden.

Har du någon länk till ovanstående så man kan skratta lite åt dåren?
Citera
2018-05-16, 17:10
  #87
Medlem
Gå in på hans Facebooksida bara
Citera
2018-05-20, 09:47
  #88
Medlem
happyjoys avatar
Jösses vad kvaddad han är😱
Ligger det månne nån missbruksproblematik och pyr i honom?
Citera
2018-11-22, 18:33
  #89
Medlem
Amors avatar
https://www.op.se/artikel/ostersund/...gAbdmTuG5uunzM


Belönad med guldkrattan.

Inte jätteöveraskande att den här typen av personer vinner priser i Sverige.
Citera
2019-11-05, 14:58
  #90
Medlem
JustZlatans avatar
Jens Ganman har gjort en artikel som handlar delvis om honom. Stefan Nolervik verkar vara en vänsterbliven idiot.

https://jensganman.wordpress.com/201...MRtuP5nfDcq1LA
Citera
2020-01-28, 09:22
  #91
Medlem
https://www.op.se/artikel/nolervik-v...a-halla-kaften

Ännu en i raden av självkastreringar. "Är man över 40 ska man bara hålla käften." Demokratisk och sexuellt aktiv den här mannen.
Citera
2020-01-28, 10:28
  #92
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror man på allvar att asylboenden "hjälper bygden" ekonomiskt så är man naiv och okunnig, det är skattepengar om skyfflas in och som kan satsas på annat eller minska underskottet hos staten.
När det går några år så blir de kvarstannande asylturisterna kommunens ekonomiska ansvar fullt ut och glesbygdskommunen sjunker ännu djupare ned i ekonomiska problem än tidigare.
Stefan Nolervik precis som resten av journalisterna kan inte räkna och förstår inte ekonomiska sammanhang, de är tydligen inte ensamma.
Sen att han verkar vara en synnerligen långsint och obehaglig typ gör inte saken bättre.

Några år senare är detta tydligt i kommuner som Högsby, Sandviken och Alvesta. Vad ska Steffe säga om det?
Citera
2020-01-28, 14:19
  #93
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aleisterc
https://www.op.se/artikel/nolervik-v...a-halla-kaften

Ännu en i raden av självkastreringar. "Är man över 40 ska man bara hålla käften." Demokratisk och sexuellt aktiv den här mannen.
Artikeln är blockad av en paywall.

Gubben verkar vara 60+, men till både utseende och beteende så är han urtypen för en 20-årig soyboy. Det här var det mest komiska jag sett på länge.
Citera
2020-01-28, 14:33
  #94
Medlem
"Du kanske läste insändaren i ÖP häromdagen, den som handlade om att vara vit, medelålders man över 40 och att utsättas för sexistiskt förtryck?
Här är den om du skulle ha missat den:

Kan en vit man över 40 också få lite respekt? (länk)

Jag läste den. Och nu tänker jag kasta lite sten i glashus.

Jag vill bara säga, vi gubbar och andra män ska bara hålla käften. Vi har alltid varit privilegierade och har ingen anledning att klaga.


I mitt hittills 62-åriga liv har jag aldrig behövt känna mig förtryckt, uppleva rasism eller varit hotad för min sexuella läggning. Jag har alltid kunnat ta plats.

Jag har aldrig behövt känna mig rädd för att gå ute ensam om kvällarna, jag har aldrig behövt känna mig sexuellt kränkt eller behövt känna rädsla för att bli våldtagen. Jag har alltid sett mig som självklar.

Jag har alltid varit beredd att hoppa in och skjuta på en bil med ung kvinnlig förare bakom ratten en halkig kväll i november
Ja, och som jag gubbgissat. Trott mig veta bäst. Varit en man som heter Ove i många sammanhang och jag har alltid varit beredd att hoppa in och skjuta på en bil med ung kvinnlig förare bakom ratten en halkig kväll i november.

Min självklara roll som vit, medelålders man har alltid varit given. Sällan har jag behövt ifrågasätta den eftersom den varit norm under alla dessa år.

På senare tid har den rollen, enbart på gott, ifrågasatts.

Jag tror att min nya roll i det moderna samhället som 62-årig gubbjävel är att vara ödmjuk. Jag borde vara mer ödmjukt inställd till mitt medfödda privilegium och stötta andra för ett bättre samhälle.

Jag har ju ingen som helst aning om när och hur en kvinna ska känna sig förtryckt eller inte
Det handlar inte om att förtrycka sig själv utan att bidra till något bättre och större. Som gubbe behöver jag börja känna in andra människor. Som 62-åring lovar jag att mitt 63:e år kommer att bli ett år då jag ser mig omkring och backar tillbaka och håller käften i frågor som jag överhuvudtaget inte kan ha någon åsikt om.

Jag har ju ingen som helst aning om när och hur en kvinna ska känna sig förtryckt eller inte, hur en människa med annan hudfärg än min ska känna om jag bestämmer att jag alltid kommer att säga "negerboll", eller om det är okej för en kvinna att välja abort eller inte. För jag har ingen aning. Det blir bara just gubbgissningar.

Därför är det bättre att hålla käften."
Citera
2020-01-28, 14:39
  #95
Medlem
Han menar alltså att alla vita män över 40 bör hålla käften för vita män över 40 haft mer makt än andra. Vi ska vara ödmjuka och utan stake! Helst skulle väl Nolervik se att alla fick lika låga testosteronnivåer som han själv.
Om han tycker att alla män över 40 ska hålla käften kan väl han vara den första som hakar på den uppmaningen.
Citera
2020-01-28, 15:05
  #96
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aleisterc
Han menar alltså att alla vita män över 40 bör hålla käften för vita män över 40 haft mer makt än andra. Vi ska vara ödmjuka och utan stake! Helst skulle väl Nolervik se att alla fick lika låga testosteronnivåer som han själv.
Om han tycker att alla män över 40 ska hålla käften kan väl han vara den första som hakar på den uppmaningen.

Ja det vore ju så klart klädsamt om denne Nolervik skulle föregå med gott exempel och hädanefter hålla käften.

Men det lär ju inte hända:

Citat:
"Alltså, vad jag menar är att NI ska hålla käften, inte jag. Jag är nämligen journalist."


Att karln är mer eller mindre sinnessjuk har ju konstaterats flera gånger tidigare i tråden. Vi har förmodligen planetens sämsta journalistkår i Sverige, och Nolervik är en av dem ligger och krälar i bajset i den absoluta botten. Karln kan ju verkligen inte må särskilt bra. Både ett glödande hat mot det svenska folket (den vita manliga delen främst) och sedan en ursinnig självömkan på det. Han ligger förmodligen och river sig hårt i ansiktet på nätterna och kastar sig febrigt fram och tillbaka i sängen.

Att han fortfarande får sina texter publicerade är för mig ett mysterium, men det handlar väl om klickbait gissar jag. Eller så har han hållhakar på någon.

Eller så är det någon som ser texterna lite som jag gör: Det är så patetiskt uselt att det blir komiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback