Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-25, 13:24
  #1249
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Rapporteringen har inget att göra med att SD anställt en rysk spion och gett honom tillgång till riksdagen då?
Att Säpo dessutom är med i sammansvärjningen gör det hela intressant.
Citera
2016-09-25, 13:25
  #1250
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Att de helt och hållet skulle ha fabricerat ihop kopplingen till Putilov finns inte på kartan, stora svenska tidningar jobbar inte så.

Jo, du har själv erkänt att Aftonbeobachtern ljugit och fabricerat artiklar, tex vad gäller Pascalidou. Varför ljuger du? Igen?

Du har också erkänt att din motivation till deltagandet i tråden är endast att "du tror att de (Aftonbeobachtern, min anmärkning) tror". Tro om tro. Du lägger ner mycket tid på att angripa en person som är ganska obetydlig på grunden "jag tror att de tror", tycker du inte?
Citera
2016-09-25, 13:36
  #1251
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jo, du har själv erkänt att Aftonbeobachtern ljugit och fabricerat artiklar, tex vad gäller Pascalidou. Varför ljuger du? Igen?

Du har också erkänt att din motivation till deltagandet i tråden är endast att "du tror att de (Aftonbeobachtern, min anmärkning) tror". Tro om tro. Du lägger ner mycket tid på att angripa en person som är ganska obetydlig på grunden "jag tror att de tror", tycker du inte?

AB blev lurade av en enskild journalist i fallet med Pascalidou.

Skit du i min tid eller starta en specifik tråd om mig och min tid.
Citera
2016-09-25, 13:41
  #1252
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
AB blev lurade av en enskild journalist i fallet med Pascalidou.

Och nu har de blivit lurade igen. Hur kan man lita på en så korkad tidning? Hur kan du tro att de tror? Är du religiös?
Citera
2016-09-25, 13:42
  #1253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det hela faller på att det inte behövs nåt krismöte pga nån falsk debattartikel som endast publicerats i nätupplagan under knappt två dygn, det i sig är ingen big deal, en smula pinsamt men inget mer.

Att de helt och hållet skulle ha fabricerat ihop kopplingen till Putilov finns inte på kartan, stora svenska tidningar jobbar inte så. Visst, AB kan ha blivit lurade men som sagt, inte en chans i helvetet att de hittat på kopplingen. Nej. Niet.

Jag säger inte att de höll något stort krismöte i sin kärnvapensäkra bunker. Det räcker att de tog upp frågan på något redaktionsmöte, vilket jag utgår ifrån att de gjorde. Det var bevisligen en pinsam incident som togs upp av andra media. Inte bara pinsam för att den visade på Aftonbladets inkompetens utan ännu mer för att den visade på det orimliga i svensk migrationspolitik och därmed var ett direkt hot mot Aftonbladets värdegrund. Att det fanns goda motiv till krishantering står alltså utom rimligt tvivel. Kunde man dessutom, genom en smart manöver, vända det till något positivt så borde det ha varit väldigt tilltalande.

Att stora svenska tidningar inte fabricerar nyheter får stå för dig. Våra kollegor i denna tråd kan säkert dra fram massor av exempel på att så har skett. I det här fallet är det dessutom inte ens en nyhet utan rent självförsvar. Rimligtvis är spelreglerna andra då. Dessutom är det möjligt att Putilov har skrivit debattartikeln. Han verkar vara kapabel till det. Även om Aftonbladet inte har några bevis för det kanske de resonerade som så att han mycket väl skulle kunna vara skyldig till det. Varför då inte skjuta först och fråga sen? Det är definitivt något som stora svenska (och utländska med för den delen) tidningar sysslar med, att attackera vilt och hoppas att någon begår ett misstag. Och i fallet Putilov fanns det bevisligen en hel del att attackera.

Det misstänkta i fallet är Aftonbladets underlåtenhet att presentera några bevis. Det vore ytterst lätt för dem att producera loggar från sin mejlserver som visar var debattartikeln kom ifrån. Att de inte har gjort detta är ytterst anmärkningsvärt. Om det inte är så att dessa loggar inte finns vill säga. Att anklaga någon för att ha skrivit anonym debattartikel är inget brott. Att ljuga är fullt lagligt i detta land. Att lägga fram förfalskade serverloggar är däremot potentiellt brottsligt. Den gränsen vill Aftonbladet givetvis inte gå över. Alltså stannar de vid att anklaga vilt utan att lägga fram några bevis, helt enkelt eftersom det inte finns några bevis att lägga fram.
Citera
2016-09-25, 13:44
  #1254
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Men det har du ju inga som helst bevis för, din oförbätterlige tramsare och desinformatör.

Var god framlägg ett enda konkret bevis på 1) att han skrivit insändaren tråden handlar om 2) att han skulle vara "rysk spion". Tips: din önskan om, och längtan efter, att så ska vara fallet är inte ett argument, även om jag vet att svenska "journalister" gärna skulle lagfästa sina drömmar och fantasier om de kunde.

Er taktik är för övrigt så tydlig och barnslig att ingen går på det.

Det där inlägget var nästan ännu bisarrare än ett Donald Trump-tal utan teleprompter.
Citera
2016-09-25, 13:47
  #1255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Flera medier har nu helt släppt den där insinuanta och helt ogrundade historien om debattartikeln och hävdar istället att det är husaffären som gör honom till en potentiell säkerhetsrisk, bl a statstelevisionen. Samtidigt är det uppenbart att det utan just den historien aldrig hade varit möjligt att framställa husaffären som skum, dvs. om man inte redan hade med en förment skum typ att göra och Aftonslaskens lögner om desinformationen var också det som tog ifrån Putilov möjligheten att försvara sig, då den gjorde folk och särskilt etablerade media misstänksamma.

Det är därför uppenbart att det här enbart är frågan om ett drev från Aftonslaskens sida för att misskreditera SD, där man utnyttjar och förstör livet för en oskyldig invandrare som valts ut för att det går att framställa honom som skum och ta ifrån honom anständigheten i möjligheten att bemöta anklagelserna.

Putilovs eskapader har givetvis nyhetsvärde även utan debattartikeln. Vi pratar om en riksdagstjänsteman som har suspekta ekonomiska relationer till en kriminellt belastad rysk affärsman. Det hade med största sannolikhet varit nyhetsvärdigt även om det handlat om ett sjuklöverparti. Att det dessutom är SD det handlar om gör givetvis det hela ännu mer intressant för SD-hatarpressen. Det är därför jag menar att Aftonbladet har tagit denna verkliga (lilla) skandal och använt den för att försöka dölja sitt eget debattartikel-debacle. Något de hittills tycks ha lyckats ganska väl med.
Citera
2016-09-30, 14:38
  #1256
Medlem
Receptkorts avatar
Radio Bubbla interjuvar idag Egor Putilov.

http://radio.bubb.la/radio-bubb-la-3...-egor-putilov/
Citera
2017-01-16, 19:11
  #1257
Medlem
Kämpendahls avatar
JK lägger ner utredningen mot Aftonbladet för att tidningen publicerade Egor Putilovs verkliga namn. JK skriver

”…allmänt åtal för brott mot tystnadsplikten får väckas endast om målsäganden har anmält brottet till åtal. Med målsägande avses i detta fall den vars anonymitet har blivit röjd. Med hänsyn till vad som påstås i anmälan kan kravet på att målsäganden ska ha anmält brottet till åtal inte anses vara uppfyllt i detta fall.”

http://inifran.aftonbladet.se/2017/0...t-aftonbladet/
Citera
2017-01-16, 21:15
  #1258
Medlem
Enydrions avatar
Kan inte Putilov göra en anmälan, så Aftonbladet blir ordentligt prövade, det är väl nåt som Aftonbladet skulle önska...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback