Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-22, 02:37
  #1
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Hej!

Skall för första gången prova på en tömning med glykogenladdning.

Tänkte även använda mig av natrium för att hålla ännu mer vätska under laddningen. Men till problemet, de flesta saltar sin mat extra mycket för att få sin del natrium. Men jag har en annan approach, dricker 7st shakes utspritt under dagen fyllda med med 50% whey och 50% kasein. Detta är äckligt som det är och behöver inte saltas.

Så utöver detta blir det 7L vatten i 4 dygn, men hur får jag i mig natrium på det bästa sättet här? Har funderat att lägga det i vattnet med fun light eller saltlösning som resorb kanske?
Hjälp och tips önskas!

Edit, stavfel.
Mvh!
__________________
Senast redigerad av Bigbadmotherfucker 2016-08-22 kl. 02:40.
Citera
2016-08-22, 05:18
  #2
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Varför?

Förberedelser inför tävling i bodybuilding. Ska upp på scen om 1-2 år och testar mig fram nu för bättre resultat senare. Tillbaka till topic, tack!

MVH
Citera
2016-08-22, 15:15
  #3
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Förberedelser inför tävling i bodybuilding. Ska upp på scen om 1-2 år och testar mig fram nu för bättre resultat senare. Tillbaka till topic, tack!

MVH

Vad är grejen med att dricka 7st shakes per dag (istället för mat?)? En sådan diet tror jag inte kommer ge dig en pallplats.

Salt är en detail i det stora hela. Börja du med en klassisk tömning/laddning utan att tänka på saltet. Lägg till saltet sen om du vill, om man är ovan så kan det stjälpa mer än hjälpa att experimentera med saltet.
Citera
2016-08-22, 17:29
  #4
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Vad är grejen med att dricka 7st shakes per dag (istället för mat?)? En sådan diet tror jag inte kommer ge dig en pallplats.

Salt är en detail i det stora hela. Börja du med en klassisk tömning/laddning utan att tänka på saltet. Lägg till saltet sen om du vill, om man är ovan så kan det stjälpa mer än hjälpa att experimentera med saltet.

Nej nej! Jag jobbar 230h/månad nu så det är endast pga tid och det finns helt enkelt ingen för matlagning!

Skippa saltet helt och hållet alltså? Börjar möla vatten idag
Citera
2016-08-22, 19:25
  #5
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Nej nej! Jag jobbar 230h/månad nu så det är endast pga tid och det finns helt enkelt ingen för matlagning!

Skippa saltet helt och hållet alltså? Börjar möla vatten idag

Jag menade inte skippa saltet, utan äta salt som vanligt. Skippa saltet som en faktor i tömningen/fyllningen. Men mat behöver du oavsett, bara proteinshakes kommer du bara bli slö av och kommer inte få speciellt bra resultat skulle jag tro. Försök att få in ett ordentligt mål per dag i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback