Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-21, 21:05
  #1
Medlem
När jag klickar och håller inne på ett fönster("titel bar") för att flytta runt det, så kommer en grön rektangel up runt hela skärmen med siffran 1 i mitten, när jag släpper förstoras fönstret, kan således inte flytta runt fönster, det gäller samtliga program och fönster med mini/maximering möjlighet.

Jag kan nypa tag i fönstrens ändar och ändra fönsterstorleken som vanligt men inte flytta runt de.

Har googlat runt och hittat liknande problem, men inga förslagna lösningar funkar.

Tack på förhand.
Citera
2016-08-22, 00:12
  #2
Medlem
x12s avatar
Något osäker på vad du gjort, men det förefaller som du råkat aktivera nåt hjälpmedel för synskadade eller andra handikappade.

Gå in i kontrollpanelen, "ease of access center" (jag har engelska versionen, vet inte vad det heter i svenska)
Rensa bort alla handikappinställningar där.
Citera
2016-08-22, 00:49
  #3
Medlem
Vad jag vet så har inga inställningar i ease of access blivit ändrade. Men låter mycket troligt att det är ett sorts hjälpmedel. Hur ställer man om alla inställningarna till default i ease of access?
Citera
2016-08-22, 06:01
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QanasCity
Vad jag vet så har inga inställningar i ease of access blivit ändrade. Men låter mycket troligt att det är ett sorts hjälpmedel. Hur ställer man om alla inställningarna till default i ease of access?

Har du varit här och provat och utforskat egenskaperna?

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Hjälpmedelscenter
Citera
2016-08-22, 19:53
  #5
Medlem
Jag tar tillbaka mitt senaste inlägg, jag har lekt med inställningarna för mus och tangentbord via ease of access, mins inte riktigt vilka specifika parametrar och funktioner jag har aktiverat eller ändrat, dock så är detta problemet det enda jag hat stött på. Finns det någon som vet vilket hjälpmedel/funktion som är boven, vore oerhört tacksam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback