Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-13, 02:53
  #601
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Tror väldigt få föraktar svenska män, men iom att ni sällan tar initiativ så förlorar ni mot dom som aktivt söker kontakt. Dom invandrarmän jag möter håller blicken och ger då och då komplimanger, vilket är jättetrevligt. Med svenskar så blir jag mest förvirrad. Jag vet inte om ni gillar det ni ser och är blyga eller om ni är helt ointresserade.

Intressant, men jag skulle gissa att ganska många tjejer nuförtiden också ger underliga signaler, ja, rent av ointresse. Killar kan då bli osäkra att gå fram. Blattemän däremot är så billiga så de har inget att förlora ändå, och det här vet de mycket väl om. De ser varje tjej som en skraplott, och ju fler lotter de besöker desto större är chansen att en tjej är så dum att hon verkligen tror på det som de säger, att hon är speciell, den utvalde...osv. osv. (vilka inövade meningar de nu har lärt sig utantill, det vet jag ju inte förstås). Det är mycket fake i dagens värld, men känner man sig som en fake så kanske det är okej att leva med en fake i en fakerelation i en fakevärld.

Du ser ju hur utlänningar kontaktar tjejer på social medier (Indier, Packisar..m.fl.), de går på allt, det har ingen betydelse hur du är som person, om du är speciell, utan de ser en tjej och kan gifta sig fast imorgon. Det blir billigt och ingen kvalité, men så fungerar det i deras länder, männen kan gifta sig med vem och nästan vad som helst bara de får boom boom om nätterna. Simpelt, men inte då undra på att de växer explosionsartat och formligen väller in över våra länder, och här vill göra samma sak. Inte så bra för oss svenskar förstås. Hur det kommer att sluta kan nog alla räkna ut.
__________________
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-08-13 kl. 03:04.
Citera
2019-08-13, 11:02
  #602
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Tror väldigt få föraktar svenska män, men iom att ni sällan tar initiativ så förlorar ni mot dom som aktivt söker kontakt. Dom invandrarmän jag möter håller blicken och ger då och då komplimanger, vilket är jättetrevligt. Med svenskar så blir jag mest förvirrad. Jag vet inte om ni gillar det ni ser och är blyga eller om ni är helt ointresserade.

svenska män har lite mer respekt o kan titta som mest utan att säga nånting, blatte killar osv vill ju bara åt din fitta o inget annat, har några utländska tjejer på facebook som säger hur araber, indier osv helt spammar deras inbox utan att skämmas med grejer som "show tits and pussy" osv... vafan är det för fel på såna människor? Vill man verkligen som tjej idag få såna kommentarer eller ? Jag har full förståelse att horor inte ens mot betalning vill ha sex med arabiska män..

även om jag skulle ge nån tjej en komplimang på stan eller nåt så skulle jag bara känna mig som en idiot eftersom jag själv är ful vad är vitsen ragga på nån som är betydligt snyggare än mig ? då är det bättre vara tyst o hålla sina tankar för sig själv.
__________________
Senast redigerad av swebarb 2019-08-13 kl. 11:05.
Citera
2019-08-13, 12:02
  #603
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Tror väldigt få föraktar svenska män, men iom att ni sällan tar initiativ så förlorar ni mot dom som aktivt söker kontakt. Dom invandrarmän jag möter håller blicken och ger då och då komplimanger, vilket är jättetrevligt. Med svenskar så blir jag mest förvirrad. Jag vet inte om ni gillar det ni ser och är blyga eller om ni är helt ointresserade.
Vilket beror på att svenska män är för väluppfostrade. Men det kommer förändras som ett svar på mångkulturen. Kvinnor förde in blattarna iSverige, grät ut att svenska män är svin, fostrade upp värdens mest jämställda män som dagens generation unga kvinnor föraktar genom idioti som feminism. Nej svenska män får bli som blattarna, lite klämma på rumpan här och där i offentlig miljö, lite överraskningssex i busken, lite sexuella trakasserier med mera.
Citera
2019-08-13, 12:16
  #604
Medlem
Jahbulons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Tror väldigt få föraktar svenska män, men iom att ni sällan tar initiativ så förlorar ni mot dom som aktivt söker kontakt. Dom invandrarmän jag möter håller blicken och ger då och då komplimanger, vilket är jättetrevligt. Med svenskar så blir jag mest förvirrad. Jag vet inte om ni gillar det ni ser och är blyga eller om ni är helt ointresserade.
Misstänker att kvinnor som växte upp utan en pappa eller i oordnade förhållanden tänker som du. Ni vet inte vad ni ska leta efter i en man för att få en bra make och familjefar. Därför går ni efter det extrema. Män med olämpligt högt självförtroende och med överdrivet machobeteende. De flesta män som du ser som attraktiva kommer antagligen aldrig fixa ett normalt familjeliv.
Citera
2019-08-13, 12:41
  #605
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbulon
Misstänker att kvinnor som växte upp utan en pappa eller i oordnade förhållanden tänker som du. Ni vet inte vad ni ska leta efter i en man för att få en bra make och familjefar. Därför går ni efter det extrema. Män med olämpligt högt självförtroende och med överdrivet machobeteende. De flesta män som du ser som attraktiva kommer antagligen aldrig fixa ett normalt familjeliv.

Är det överdrivet macho att vara trygg i sig själv till den grad att man "vågar" titta en kvinna i ögonen med stadig blick och ge henne en vänlig komplimang? Nu får du väl ändå ge dig?

Det är snarare män med flackande blick och låg självbild en klok kvinna bör undvika att ingå relation med. Män vars egen otrygghet gör att de måste racka ner på andra - såväl invandrarmän som kvinnor - med sina egna fördomar i något slags inbillad tro att detta höjer deras eget attraktionsvärde. En uppenbar copingmekanism.
Citera
2019-08-13, 12:58
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
även om jag skulle ge nån tjej en komplimang på stan eller nåt så skulle jag bara känna mig som en idiot eftersom jag själv är ful vad är vitsen ragga på nån som är betydligt snyggare än mig ? då är det bättre vara tyst o hålla sina tankar för sig själv.

Så tänker jag också, vilket vissa kanske skulle säga är ett tecken på låg självkänsla. Alltså att man anser att det är ingen idé att ge en snygg tjej en komplimang för hon kommer inte vara intresserad ändå, speciellt inte när hon säkerligen blir överöst med komplimanger från andra män varav en del kommer vara både rikare och snyggare.

Losermentalitet skulle man kunna kalla det. Blattar har dock en annan mentalitet, där de inbillar sig eller spelar att de har hur mycket som helst att komma med fast det egentligen bara är lögn och attityd. Jag tror svenska killar har mer självinsikt och är ärligare helt enkelt, och lägg därtill en släng låg självkänsla och lite tråkig och asocial personlighet på det så blir det som det blir.
Citera
2019-08-13, 15:45
  #607
Medlem
Jahbulons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Är det överdrivet macho att vara trygg i sig själv till den grad att man "vågar" titta en kvinna i ögonen med stadig blick och ge henne en vänlig komplimang? Nu får du väl ändå ge dig?

Det är snarare män med flackande blick och låg självbild en klok kvinna bör undvika att ingå relation med. Män vars egen otrygghet gör att de måste racka ner på andra - såväl invandrarmän som kvinnor - med sina egna fördomar i något slags inbillad tro att detta höjer deras eget attraktionsvärde. En uppenbar copingmekanism.
Eftersom svenska män generellt har inga problem som helst med artighet och stadighet i blicken så får man helt enkelt anta att hon i denna mening eftersöker ett betydligt bredare beteendemönster (machoism/PUA). Beträffande ditt andra stycke så kan jag bara säga att det är synd att så många kvinnor på internet idag beter sig som blödande hyndor. Tragiskt och patetiskt.
Citera
2019-08-13, 23:14
  #608
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbulon

Eftersom svenska män generellt har inga problem som helst med artighet och stadighet i blicken så får man helt enkelt anta att hon i denna mening eftersöker ett betydligt bredare beteendemönster (machoism/PUA). Beträffande ditt andra stycke så kan jag bara säga att det är synd att så många kvinnor på internet idag beter sig som blödande hyndor. Tragiskt och patetiskt.

Jag antar själv att hon söker efter samma attraktiva egenskaper som de allra flesta kvinnor gör i en man - någon som utöver grundläggande drag även besitter charm, självdistans och humor vilket knappast hör till något överdrivet machobeteende.

Hur beter sig en "blödande hynda"??
__________________
Senast redigerad av AuticaMinore 2019-08-13 kl. 23:16.
Citera
2020-05-26, 20:45
  #609
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptileen
Där kom det klassiska "bitter", det är aldrig fel på kvinnor, det är bara "bittra män" hela tiden...


Vi kvinnor sitter ju i förarsätet, så det är bara naturligt att ni karlar är hackkycklingar. Den svenske mannen är ju en fåntratt, så det är ganska svårt att respektera en sådan penisbärare.

Om man vill ha en riktig karl från Sverige, så får man ragga upp honom från kriminalvården. Gärna en seriemördare, men ALDRIG en tönt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback