Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-26, 01:00
  #25
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
En spark mot huvudet kan vara dödlig, särskilt när en vältränad människa levererar den. Blir skadan så mycket lindrigare bara för att man står upp när man träffas? Har sparkar mindre kraft barfota? Får man sparka mot huvudet på en motståndare som e groggy och böjt sig framåt ?
Det är mycket i vår vardag som kan vara dödligt.
Vad jag känner till så har aldrig någon dödats av en huvudspark i MMA. Eller ens skadats svårt.
Citera
2016-08-26, 09:49
  #26
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Det är mycket i vår vardag som kan vara dödligt.
Vad jag känner till så har aldrig någon dödats av en huvudspark i MMA. Eller ens skadats svårt.

Definera skadats svårt?

Det pratas mer och mer om långtidseffekter av att knockas, och idag vet man faktiskt inte om det är bättre med ett kraftigt slag eller flera mindre kraftiga.

Jag tror t.ex. inte Terry Etim mådde bra efter matchen mot Barboza.
Citera
2016-08-26, 10:30
  #27
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Det är mycket i vår vardag som kan vara dödligt.
Vad jag känner till så har aldrig någon dödats av en huvudspark i MMA. Eller ens skadats svårt.

Minns inte exakt vad TJ grant fick sin hjärnskakning av, men i UFC är det väl det klaraste fallt i modern tid.
Citera
2016-08-28, 23:12
  #28
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Definera skadats svårt?

Det pratas mer och mer om långtidseffekter av att knockas, och idag vet man faktiskt inte om det är bättre med ett kraftigt slag eller flera mindre kraftiga.

Jag tror t.ex. inte Terry Etim mådde bra efter matchen mot Barboza.
En skada som förändrar ens liv eller tvingar en att avsluta karriären.

Ja det finns långsiktiga effekter av våld mot huvudet. Men att det skulle vara just sparkar och inte slag som gör mest skada stämmer inte.
Citera
2016-08-29, 08:32
  #29
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
En skada som förändrar ens liv eller tvingar en att avsluta karriären.

Ja det finns långsiktiga effekter av våld mot huvudet. Men att det skulle vara just sparkar och inte slag som gör mest skada stämmer inte.

Fast om det är den enda definitionen så bör benlås förbjudas långt före någonting annat ens övervägs.
Citera
2016-08-29, 20:42
  #30
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast om det är den enda definitionen så bör benlås förbjudas långt före någonting annat ens övervägs.
Jag har inte pratat om något förbud. Jag bara konstaterar att huvudsparkar i MMA inte orsakat större skada än andra slag mot huvudet.
Citera
2016-08-30, 02:49
  #31
Medlem
Apologists avatar
Sparkar mot huvudet är inte så farligt så länge det är fritt rum för huvudet att röra. Det är farligt om man har någon vägg eller golv bakom sig så att inte huvudet kan röra sig o absorberar smällen korrekt.
UFC har bra regelverk när det kommer till sparkar.

Något som verkar värre är när de har långa tånaglar o rispar upp ögonen på sin motståndare.

Däremot kan man ifrågasätta hur pass skadad Nate Diaz är av alla sparkar o slag? Han verkligen påminner om Muhammed Ali, Mike Tyson m.fl i sitt slöddriga tal. Snubben är ju bara 31år eller något. Han kommer säkerligen få lida av sviterna av sin MMA karriär.
Citera
2016-08-30, 09:05
  #32
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist

Däremot kan man ifrågasätta hur pass skadad Nate Diaz är av alla sparkar o slag? Han verkligen påminner om Muhammed Ali, Mike Tyson m.fl i sitt slöddriga tal. Snubben är ju bara 31år eller något. Han kommer säkerligen få lida av sviterna av sin MMA karriär.

Fast om du hade följt MMA länge hade du vetat att han har varit så extremt länge, det är helt enkelt så han är. Hur än många verkar hoppas det så är det knappast ett tecken på att han är dum, vilket en del verkar felaktigt tro.
Citera
2016-08-30, 16:42
  #33
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Fast om du hade följt MMA länge hade du vetat att han har varit så extremt länge, det är helt enkelt så han är. Hur än många verkar hoppas det så är det knappast ett tecken på att han är dum, vilket en del verkar felaktigt tro.

Hans lågstadielärare säger att han pratade så som liten. Antingen tog han emot slag i väldigt ung ålder eller så är det för mycket cannabis eller så pratar han helt enkelt så. Tycker själv att det låter allt för mycket som en boxnings-skada precis som många andra boxare.
Citera
2016-08-30, 18:34
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Däremot kan man ifrågasätta hur pass skadad Nate Diaz är av alla sparkar o slag? Han verkligen påminner om Muhammed Ali, Mike Tyson m.fl i sitt slöddriga tal. Snubben är ju bara 31år eller något. Han kommer säkerligen få lida av sviterna av sin MMA karriär.
Båda Diaz-bröderna är ju semi-autistiska stoners utav rang.
Citera
2016-08-30, 20:45
  #35
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Båda Diaz-bröderna är ju semi-autistiska stoners utav rang.
Tal-"svårigheterna" är det dock bara Nate som står för. Men skulle också tippa på att det är något som alltid varit så. Skulle det vara, eller enbart vara, cannabis+punchdrunk borde båda bröderna låta på det viset kan jag tycka.
Citera
2016-08-30, 23:13
  #36
Medlem
RonaldoUtds avatar
Nate pratade likadant för tio år sen. Dock verkade han lite mer resonabel då

https://www.youtube.com/watch?v=Mq9hWsjlNnw

http://www.dailymotion.com/video/x2a...azvskaro_sport
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback