Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-10, 21:10
  #13
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
Jag kommer köra på spegelfilm tills det blir mörkt helt enkelt sen så får man stänga persiennerna, vill verkligen njuta av utsikten
Vilka ska man satsa på som har bra kvalitet och som kommer hålla ett par år...?
Har hittat denna från amazon men vet inte om det blir värt det för ett par fönster till och börja med, https://www.amazon.com/Window-Daytim...2%3A2661618011
Vilka priser är rimliga om man testar det här för första gång samt för dubbla glas fönster 60cm x 110cm i en vanlig bottenvåning lägenhet?


Bäst resultat är om du beställer glas som redan har spegelglas-effekten. Alt; ber en glasmästare fixa det. Om du inte bor i hyres vill säga.
Citera
2020-07-16, 18:20
  #14
Medlem
Att byta ut en glasenhet blir dyrare än Insynsskydd spegelfilm till fönster. Det är nödvändigt att skapa ett nytt paket för ramens dimensioner. Det är nödvändigt att ta isär det befintliga paketet och ta bort exakta mått. Skapa ett nytt paket och ändra det. Du måste betala för bortskaffandet av det gamla paketet (detta är också pengar).

Insynsskydd spegelfilm blir billigare och enklare. Inte varje glasare vill tänka på ett glas ... Du kan installera filmen själv. Kostnaden för filmen kan hittas här https://www.solfilm.online/insynssky...terfilm-spegel .Och det är helt rätt, det hjälper inte på natte!!! Viktigt att veta!! På kvällen och på kvällen speglar filmen motsatta vägen och det är nödvändigt att använda gardiner eller persienner. ANDRA FÖNSTERFILMER EXISTERAR INTE! Du måste använda gardiner på natten. På eftermiddagen kommer allt att vara OK!!
Citera
2020-07-17, 23:35
  #15
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Använd gardiner är mitt tips. Tunna spetsliknande gardiner över de vanliga. Man ser ut men det syns mindre in. Sett det ofta i Ryssland och börjat använda det själv. Nattetid kan man dra för helt.

Har grannar på bottenvåningen i huset där jag bor som gjort så. De har tunna vita gardiner fördragna hela tiden och sen lampor i fönstren så att gardinen blir belyst, man ser knappt något genom den gardinen på kvällarna så länge de inte har helt upptänt inne i rummet. Funkar förvånansvärt bra, men hjälper nog inte om någon ställer sig och trycker näsan mot rutan antar jag. Men för allmänt insynsskydd funkar det rätt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback