Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 08:25
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Det var det absolut lamaste och sämsta jag hört i mitt liv!

Tyckte armbanden kammade hem det priset i den kategorin?
Citera
2016-08-26, 09:46
  #182
Medlem
Mogrens avatar
Genialt med namnbyte på ett lov. Löfven är ett geni. Skolan kommer att bli så mycket bättre till kostnaden av en struntsumma. Jag hoppas vi får se mer av samma smarta lösning. Gustav Fridolin är ju inte precis så lyckad som minister. Man kanske skulle kunna ändra på det genom att döpa om honom. Vad sägs om Gugge Frigolit?
Citera
2016-08-26, 22:30
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Genialt med namnbyte på ett lov. Löfven är ett geni. Skolan kommer att bli så mycket bättre till kostnaden av en struntsumma. Jag hoppas vi får se mer av samma smarta lösning. Gustav Fridolin är ju inte precis så lyckad som minister. Man kanske skulle kunna ändra på det genom att döpa om honom. Vad sägs om Gugge Frigolit?

Jag tror att de menar mer än ett namnbyte. Om de inte vill slopa höstlovet helt - vilket jag förordar - så kan man ju ge eleverna läsuppgifter i läxa över lovet. Som eleverna ska redovisa efter lovet, gärna i skriftlig form, eftersom jag anser att det är lika viktigt att kunna skriva som att kunna läsa.
Citera
2016-09-26, 08:02
  #184
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vi presterade i topp trots lika lite tid i skolan på 60/70 talet? Visst inget höstlov men fler lediga dagar på våren. Skillnaden var att lärare hade betydligt större auktoritet och vi hade en pluggskola, dvs barnen förväntades lära sig något och det testades genom prov.
Läxor var naturliga.

Problemet är att alla lågbegåvade svenska föräldrar inte vill att det ställs krav på deras små feta bortskämda telingar, nej allt ska gå lekande lätt och deras ungar kan bete sig hursomhelst utan några konsekvenser.

Där är det stora problemet.

Det är exakt det som är problemet. Eleverna som kommer till skoln är sinnessjukt bortskämda och totalt ouppfostrade hemifrån. När sen skolan försöker göra minsta ansats till att anmärka på elevernas beteende så tar föräldrarna hela tiden barnen i försvar på olika sätt, i stället för att stötta lärarna!
Citera
2016-09-26, 08:39
  #185
Medlem
RudyardKiplings avatar
Är det detta som är komplicerade lösningar på enkla problem? OK, det tog lite mer än 100 dagar men nu har Fridolin och Löfven fått upp farten. Den här strategin kommer rädda skolan.

Tack!!
Citera
2016-09-26, 14:21
  #186
Medlem
JBernards avatar
Man kan inte kalla Löfven annat än genial! Tänk att ett så enkelt grepp kommer att rädda den svenska skolan. Han kanske kan döpa om något annat problemområde också. Ensamkommande skulle kunna kallas arbetssökande, då finns det inga ensamkommande längre utan endast potentiell arbetskraft. Eller nåt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback