Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-20, 23:12
  #1
Medlem
Är en singel kile på 33 år som skall resa själv till Phuket i Januari 2017. Vill gärna ha tips på bra hotell som ligger nära stranden och bangla road där festen är. Åker dit för att bada på dagen och festa på natten. Gärna ett hotell med mycket singel tjejer mm, ja ni fattar. Hotellet får kosta max 700 spänn natten.
Tacksam för svar

Endast Patong beach och nära bangla road samt stranden
Citera
2016-08-25, 09:23
  #2
Medlem
det här stället brukar jag bo på billigt 650 baht natten lågsäsong
nära till bangla ca 70 meter tips ta ett rum utan fönster liten pool med bastu på taket

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Rev...hu_Phuket.html
Citera
2016-09-02, 16:49
  #3
Medlem
är det bra boxning där?
Citera
2016-09-07, 14:11
  #4
Medlem
klart bäst kvalité för små pengar är Harry´s Restaurant & Bar & Hotel ligger c:a 100m från Bangla Road på den vänstra av smågatorna som leder upp till Patong Tower. grymt käk :-)
Citera
2016-09-09, 20:55
  #5
Avstängd
Solweig1945s avatar
Jag och min make har bestämt oss för två veckor i Phuket nu i November. Hotell ännu inte bokat. Vilka ställen i Phuket är bäst att bo i om man nu vill ha lite distans till festandet och prostitutionskvarteren men ändå bo hyfsat centralt, gärna också ha nära till stränder?

Det här med Thailand är alldeles nytt för oss så vi är båda noviser inom detta.
Citera
2016-09-09, 21:01
  #6
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solweig1945
Jag och min make har bestämt oss för två veckor i Phuket nu i November. Hotell ännu inte bokat. Vilka ställen i Phuket är bäst att bo i om man nu vill ha lite distans till festandet och prostitutionskvarteren men ändå bo hyfsat centralt, gärna också ha nära till stränder?

Det här med Thailand är alldeles nytt för oss så vi är båda noviser inom detta.
Varför inte bara strunta i att åka dit,ni verkar redan ha förutfattade meningar och ni kommer bara se pros överallt
så jag föreslår Kanarieöarna där finns ju ingen prostitution ,ehhh
Phuket som vanligt bland noviser,, Varför ska det vara så svårt att använda GOOGLE om man nu tänker sig åka dit?
Sorry men blir så trött ibland
Citera
2016-09-09, 21:16
  #7
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solweig1945
Jag och min make har bestämt oss för två veckor i Phuket nu i November. Hotell ännu inte bokat. Vilka ställen i Phuket är bäst att bo i om man nu vill ha lite distans till festandet och prostitutionskvarteren men ändå bo hyfsat centralt, gärna också ha nära till stränder?

Det här med Thailand är alldeles nytt för oss så vi är båda noviser inom detta.
Råder dig ta då charter om ni är i Phuket 1:a gången finns en massa att välja på Ving - Fritidsresor!
Citera
2016-09-09, 22:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Råder dig ta då charter om ni är i Phuket 1:a gången finns en massa att välja på Ving - Fritidsresor!
Håller med, men folk som ska till Thailand för första gången,har så dålig koll att det begränsar deras egen syn på saken,,
Varför Phuket? (särklass dyraste stället i T) till och med dyrare än sverige på vissa platser
så tänk om ,är mitt råd till er
Men vill ni lägga dubbla priset för 2 veckor ,,so ok!
Citera
2016-09-11, 06:28
  #9
Avstängd
Solweig1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Varför inte bara strunta i att åka dit,ni verkar redan ha förutfattade meningar och ni kommer bara se pros överallt
så jag föreslår Kanarieöarna där finns ju ingen prostitution ,ehhh
Phuket som vanligt bland noviser,, Varför ska det vara så svårt att använda GOOGLE om man nu tänker sig åka dit?
Sorry men blir så trött ibland


Jag är en kvinna som är 71 år fyllda! Det förstår du väl att jag inte har sådana intressen? Sen förstår jag ju med erfarenhet från tidigare resor vi gjort i syd europa att om man åker utomlands kan man ju få se saker beträffande fattigdom som man inte är van vid från Sverige. Vi ska denna gång bara vara borta två veckor, därför väljer vi en ort som är mer beprövad bland turister, så är tanken. Uppfyller vistelsen våra förväntningar så skall nog jag och min make åka dit nästa år också, men stanna lite längre och kanske se andra platser.
Citera
2016-09-11, 10:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solweig1945
Jag är en kvinna som är 71 år fyllda! Det förstår du väl att jag inte har sådana intressen? Sen förstår jag ju med erfarenhet från tidigare resor vi gjort i syd europa att om man åker utomlands kan man ju få se saker beträffande fattigdom som man inte är van vid från Sverige. Vi ska denna gång bara vara borta två veckor, därför väljer vi en ort som är mer beprövad bland turister, så är tanken. Uppfyller vistelsen våra förväntningar så skall nog jag och min make åka dit nästa år också, men stanna lite längre och kanske se andra platser.

Hej. Bäst är att läsa igenom lite reseguider / resereportage från Phuket. Det finns många olika områden och vad som skulle passa er bäst listar ni säkert ut på några timmar.

Västkusten har många bra platser något faller er nog i smaken, om inte flyttar ni er enkelt runt på ön inom 2-4h resa.
Citera
2016-11-28, 11:19
  #11
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangeKJ
Är en singel kile på 33 år som skall resa själv till Phuket i Januari 2017. Vill gärna ha tips på bra hotell som ligger nära stranden och bangla road där festen är. Åker dit för att bada på dagen och festa på natten. Gärna ett hotell med mycket singel tjejer mm, ja ni fattar. Hotellet får kosta max 700 spänn natten.
Tacksam för svar

Endast Patong beach och nära bangla road samt stranden
Kan rekommendera dig Patong beach hotel, ligger 300 meter från Bangla road vid banana walk (och banana disco). Närmare stranden och Bangla vet jag inte om du kan få tag på.

Tror iofs det är betydligt dyrare än det du var inne på, du kanske kan kolla deras sida?

http://www.patongbeachhotel-online.com/
Citera
2017-08-14, 14:53
  #12
Medlem
Phuket är nice. I december drar jag och tjejen dit över jul och nyår. Min tredje gång och hennes första
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2754665

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback