Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 22:44
  #1
Medlem
MarqsN92s avatar
Jag vet aldrig vad jag ska beställa på krogen, vet helt enkelt inte vad som finns men vill alltid prova något nytt. Varför finns det aldrig någon meny eller lista över populära drinkar/groggar?

Bor i en relativt liten stad så det kanske finns i större städer men borde ju finnas på alla krogar precis som maträtter på restauranger.

Att beställa rom och coola känns inte sådär jättekul
Citera
2016-08-20, 22:48
  #2
Medlem
Många ställen har drink meny, även om dom inte delar ut den som med andra menyer. Fråga dom. Annars kan du i princip be om de flesta vanliga drinkarna. Google upp något som verkar intressant och inte för exotiskt så kan dom nog fixa det. Du kan också fråga bartendern om han har något tips.
Citera
2016-08-20, 22:50
  #3
Medlem
knullklassons avatar
Ja det hade underlättat, i alla fall för mig. Jag brukar vara så full att jag får hjärnsläpp när jag står där i baren och ska beställa. Den enda drink jag brukar komma ihåg då är Gin & Tonic
Citera
2016-08-20, 22:51
  #4
Medlem
VincentLels avatar
Jag brukar fråga ifall de har någon specialare, men om den är för dyr brukar jag fråga efter det billigaste
Citera
2016-08-20, 23:14
  #5
Medlem
Logisksvensks avatar
Håller med, det enda stället som verkar ha drink meny är TGIF. Och dit går man ju bara när man fyller år osv...
Citera
2016-08-21, 01:37
  #6
Medlem
Ihavenonames avatar
Drinkmeny skulle verkligen uppskattas. Chansen att man hittar nån som är ny för en själv känns ganska stor.
Citera
2016-08-21, 01:42
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Drinkmeny skulle verkligen uppskattas. Chansen att man hittar nån som är ny för en själv känns ganska stor.


Googla fram någon hyffsat vanlig. Annars bara säg vad du vill ha i den.
Så länge man inte drygar sig med grejer. Så kommer bartendern svänga ihop det oavsett namn.
Citera
2016-08-21, 10:52
  #8
Moderator
Neksnors avatar
De drinkar som finns på krogen är ungefär kartesiska produkten av sockerdrickan och sprithyllan, och för det behövs knappast någon lista. Sedan finns det givetvis mer avancerade saker, men om krogen i fråga har intresse av att sälja sådant så finns det en meny. I en vanlig fyllebar, med eller utan dansgolv, förväntas man inte köpa mer avancerade saker än stor stark, romåkola eller lakritsshot.
Citera
2016-08-21, 18:20
  #9
Moderator
Gordon Blixts avatar
Ordet "drinkar" rättstavat.

/Mod
Citera
2017-01-06, 22:09
  #10
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Googla fram någon hyffsat vanlig. Annars bara säg vad du vill ha i den.
Så länge man inte drygar sig med grejer. Så kommer bartendern svänga ihop det oavsett namn.
Jag menade snarare som så att drinklistan kan tjäna som inspirationskälla då man ser vad respektive drink innehåller. Drinklistor har varit till stor hjälp för mig vid tidigare tillfällen då tanken "Undrar om det blir nån hit om man blandar *väl valda ingredienser från olika drinkar*" slagit mig och i majoriteten av fallen visat sig lyckad.
Citera
2017-01-08, 20:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Jag vet aldrig vad jag ska beställa på krogen, vet helt enkelt inte vad som finns men vill alltid prova något nytt. Varför finns det aldrig någon meny eller lista över populära drinkar/groggar?

Bor i en relativt liten stad så det kanske finns i större städer men borde ju finnas på alla krogar precis som maträtter på restauranger.

Att beställa rom och coola känns inte sådär jättekul

Bra fråga.

Jag lärde mig den hårda vägen. Dvs blanda alla klassiska drinkar hemma och testa.

Tog ett par helger men bland det bästa jag gjort. Då vet man vad som ingår i varje drink, vad man själv gillar och man kan ge råd till andra.

Normalt i en bar så räknar man med att de kan göra alla klassiska och det enda som egentligen behöver stå på en meny är det som är speciellt för stället.

Nu finns det sjukt bra bartenders kan göra i princips vad som helst. Om du säger att du älskar marshmallows och sloe gin så kan de flesta säkert dra ihop nåt gott.
Citera
2017-01-09, 20:03
  #12
Medlem
Gregory.Houses avatar
Det är konstigt och borde finnas. Folk beställer oftast det vanliga i och med det finns ingen meny.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback