Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-16, 18:10
  #145
Medlem
perry2s avatar
Grattis Troja o SSK
Citera
2017-04-16, 18:41
  #146
Medlem
Grattis till kontraktet SSK och välkommen tillbaka Troja.
Skönt att man kommer få läsa Dygdepladdrare:s inlägg i HA tråden även nästa säsong .
Lider samtidigt med VIK : fans , bara sekunder ifrån att det var vi Lövare som skulle fått våndas, hoppas VIK tar sig tillbaka, det har man absolut kapacitet till.
Citera
2017-04-16, 18:53
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Grattis till kontraktet SSK och välkommen tillbaka Troja.
Skönt att man kommer få läsa Dygdepladdrare:s inlägg i HA tråden även nästa säsong .
Lider samtidigt med VIK : fans , bara sekunder ifrån att det var vi Lövare som skulle fått våndas, hoppas VIK tar sig tillbaka, det har man absolut kapacitet till.

Några sekunder var Krstinehamn i HA, innan VIK kvitterade på en av få chanser i tredje och sedan avgjorde VIK i sudden och sedan gjorde Troja 5-4 med några sekunder kvar av matchen.

Officiella publiksiffran 2100 för VIK men speakern sa den rätta: 600 pers.
Citera
2017-04-16, 19:23
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Några sekunder var Krstinehamn i HA, innan VIK kvitterade på en av få chanser i tredje och sedan avgjorde VIK i sudden och sedan gjorde Troja 5-4 med några sekunder kvar av matchen.

Officiella publiksiffran 2100 för VIK men speakern sa den rätta: 600 pers.

Ganska otroligt , jag mena Kristinehamn var ju inte ens ned i kvalet förstår dock du menar Kristianstad, lite synd om dom faktiskt , bra kval trotts allt .
Citera
2017-04-16, 19:32
  #149
Medlem
Hunden007s avatar
Troja nära bränna sitt läge?
Citera
2017-04-16, 20:37
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Troja nära bränna sitt läge?

Huddinge hämtade upp 4-1 till 4-4 och i samma minut som Kristianstadsfansen börjar jubla i Rocklunda så gör VIK 1-1
Citera
2017-04-16, 21:46
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Troja nära bränna sitt läge?

Om inte Niclas Lehmann hade gjort det där målet med 32 sekunder kvar och om Huddinge hade vunnit den efterföljande förlängningen/straffläggningen så hade Troja slutat på 19 poäng och plus 7 i målskillnad.

Om Kristianstad hade vunnit sin förlängning/straffläggning mot VIK idag, så hade de slutat på 19 poäng och plus 8 i målskillnad, så ja det var hyfsat tight mellan Troja och KIK. För min del så ser jag hellre Troja än KIK i allsvenskan så jag skall inte klaga, men visst lider man lite med KIK när dom nu var så fruktansvärt nära.
Citera
2017-04-16, 21:50
  #152
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Om inte Niclas Lehmann hade gjort det där målet med 32 sekunder kvar och om Huddinge hade vunnit den efterföljande förlängningen/straffläggningen så hade Troja slutat på 19 poäng och plus 7 i målskillnad.

Om Kristianstad hade vunnit sin förlängning/straffläggning mot VIK idag, så hade de slutat på 19 poäng och plus 8 i målskillnad, så ja det var hyfsat tight mellan Troja och KIK. För min del så ser jag hellre Troja än KIK i allsvenskan så jag skall inte klaga, men visst lider man lite med KIK när dom nu var så fruktansvärt nära.

frågan är också om KIK inte släppt in 1-1 och då inte Troja tagit målvakten och förlorat matchen.
Citera
2017-04-16, 22:01
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
frågan är också om KIK inte släppt in 1-1 och då inte Troja tagit målvakten och förlorat matchen.

Det stämmer. Om inte KIK släppt in 1-1 målet med 2:40 kvar så hade dom slutat på 20 poäng och plus 9 i målskillnad vilket hade gjort att Troja hade varit tvungna att gå för tre poäng. Men det är historia nu.
Citera
2017-04-16, 22:09
  #154
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Det stämmer. Om inte KIK släppt in 1-1 målet med 2:40 kvar så hade dom slutat på 20 poäng och plus 9 i målskillnad vilket hade gjort att Troja hade varit tvungna att gå för tre poäng. Men det är historia nu.

exakt går bara spekulera vad som hänt. Grattis Troja och SSK!
Citera
2017-04-17, 13:47
  #155
Medlem
Kvalserien i sitt esse. Detta var helt magiskt igår, från att ha 4-1 och segerdans till att Huddinge går framåt och gör tre raka puckar. Västeråsmatchen låg även före våran vilket givetvis var positivt och när en röglekompis skriver med stora bokstäver att Frycklund kvitterat och det kommer upp på jumbotronen i Ljungby arena så går det av ett måljubel och mitt i denna euforin så sätter Troja 5-4.

Fan vad skönt att det är över nu iallfall, nu kan ens liv bli lite mer som vanligt igen.
Grattis SSK!

Och västerås, städa ur och kom tillbaka starkare.
Citera
2017-04-17, 14:35
  #156
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Ja en mycket underhållande kvalserie och en härlig avslutning! Mentalt är det ett otroligt starkt lag SSK har som tagit sig igenom alla motgångar den här säsongen utan att tappa moralen. Driv-is och hagel i ansiktet, men benhårt beslutsamma på att ro skutan i land ändå. Tack alla inblandade!

jag har under senare delen av kvalserien till synes framgångsrikt offrat till hockeygudarna genom att omsorgsfullt och mangrant klämma fingrarna på ena handen i diverse dörrar. Inför avgörandet mot Visby stod jag i valet mellan att upphöra med mina offer till hockeygudarna eller att börja på den andra handen, den "orena", den som här i stan allmänt går under namnet Faust. Förutom att det vore en väldig uppoffring för mig personligen så kände jag mig också osäker på hur ett sådant offer skulle mottas av gudarna, är det ok att lägga något så syndfullt som Faust i offerpotten? Jag vågade det inte utan bestämde mig att komma tomhänt och utan att lägga några fingra emellan till matchen. Ni må tro att det var nervöst.

När allt var över och det allsvenska kontraktet var grejat så hörde jag i spelarintervjuerna att nyckeln till framgångarna i andra halvan av serien tydligen låg i att SSK hade ändrat i presspelet, det var en taktisk förändring som hade löst upp knutarna. Och jag som trodde att det var mina klämda fingrar! Jag är fantastiskt glad för avancemanget, men lite dum känner man sig ändå nu här med mitella och med smärtsamt dunkande fingrar till ingen nytta. Allt var bara i mitt eget huvud. Mitt bland alla smärt- och glädjetårar så är det dock en oerhörd tillfredställelse att jag sparade en hand just för sådana här tillfällen. Faust har att stå i idag.

Troja-Ljungby var ett bra lag att få med upp till Allsvenskan. Stort grattis till dem. De hör hemma där, de har publiken, arenan, traditionerna och förhoppningsvis ambitionerna att inte gå i något SHL-lags ledband. Det var dock tragiskt att avancemanget skedde på Västerås bekostnad, det finns så många andra lag som gott kunde ha åkt ur istället. Jag önskar VIK all lycka på vägen tillbaka!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback