Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 21:07
  #1
Medlem
Whiteejacks avatar
Jag har försökt rita ungefärligt hur linjerna ser ut när jag spelar ett spel, eller t.ex rör runt på google maps för övrigt blir det också så. Dock inte på Youtube videos, eller alla spel, endast vissa.

Försökte rita ungefärligt hur det kan se ut: http://prntscr.com/c889pd såna linjer tvärs huller och buller om skärmen.

Vad kan det vara? Och hur kan man lösa detta? Är det förmodligen något med grafikkortet?

Tacksam för svar.
Citera
2016-08-20, 21:13
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Jag har försökt rita ungefärligt hur linjerna ser ut när jag spelar ett spel, eller t.ex rör runt på google maps för övrigt blir det också så. Dock inte på Youtube videos, eller alla spel, endast vissa.

Försökte rita ungefärligt hur det kan se ut: http://prntscr.com/c889pd såna linjer tvärs huller och buller om skärmen.

Vad kan det vara? Och hur kan man lösa detta? Är det förmodligen något med grafikkortet?

Tacksam för svar.

Sjukt svårt att avgöra (din teckning hjälpte inte så mycket heller dock)...

Men hyffsat lätt att att avgöra om det är grafikkortet... ditt moderkort har troligen inbyggd grafik (de flesta har idag)... plocka ur ditt grafikkort och se om det hjälper... gör det så är det grafikkortet... annars blir det att leta vidare... minnen, moderkort osv...
Citera
2016-08-20, 22:02
  #3
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Sjukt svårt att avgöra (din teckning hjälpte inte så mycket heller dock)...

Men hyffsat lätt att att avgöra om det är grafikkortet... ditt moderkort har troligen inbyggd grafik (de flesta har idag)... plocka ur ditt grafikkort och se om det hjälper... gör det så är det grafikkortet... annars blir det att leta vidare... minnen, moderkort osv...

Bilden är verkligen till ingen hjälp märkte jag nu haha, absolut. Skall se efter, tack.
Citera
2016-08-20, 22:27
  #4
Medlem
x12s avatar
Vilket grafikkort används?
Är dess drivrutin uppdaterad?
Blir kortet onormalt varmt eller har det överhettat innan det här började?
Får det stabil matningsspänning?
Citera
2016-08-21, 04:37
  #5
Medlem
Stäng av datorn.
Gör rent i datorn ta tryckluft. Se till att fläktarna inte snurrar bara.
Den är säkert för varm.
Citera
2016-08-21, 11:23
  #6
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback