Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-31, 09:43
  #25
Medlem
tjackknugens avatar
Brukade gå till ett äldre par som knappt överlevde på deras pension när jag va yngre. Nu för tiden går det till elbolaget.
Citera
2018-06-01, 02:33
  #26
Avstängd
Plaguetongues avatar
mina pengar går till kranen, sen vad han gör med dom är inte min sak. Om jag säljer en vanlig kniv till nån som sen mördar någon så är det inte heller mitt problem.

"staten" vill väl ha sin del av kakan, polisen skiter väl personligen i om jag röker CB, vill dom få bort drogerna så ska dom ge sig på storfräsarna. Annars kan dom legalisera det så kör dom en rejäl kniv i mjälten på organisationerna bakom storskalig cb smuggling.

vill dom få bort tyngre droger så är det samma sak där, att ge sig på dom stora killarna, om dom plockar spliffar och tabletter från vanligt folk och låser in dom så kommer det knappast försvinna några droger, allt dom uppnår är att sabba en persons liv för att denne röker en tämligen ofarlig växt.

Staten är den största maffian i vårat långa land
Citera
2018-06-10, 01:21
  #27
Medlem
JamesWebbs avatar
Blandat. En del till kriminella gäng. Eller bara hjältar som smugglar eller odlar eget för en liten extra inkost och hjäpreer vänner
Citera
2018-06-11, 22:07
  #28
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedWhacker
Jaha Flashbackare.
Dags för en diskussion...
Hur har vi det i Sverige egentligen???

https://kit.se/2016/08/19/53679/till...du-koper-gras/
Köper man cannabis av nån man inte känner kommer man alltid stödja organiserad brottslighet på ett eller annat sätt. Det är därför cannabis ska vara lagligt att odla. Det tar musten ur den kriminella marknaden helt och hållet.

Att legalisera odling av cannabis kan naturligtvis leda till andra problem, varesig man legaliserar försäljning eller inte, men de kan motverkas enklare än det är att kriga mot kriminella nätverk.

Enligt mig borde det finnas ett statligt monopol på cannabis, ett systembolag för weed, med tilläggslagen att man som privatperson får odla men inte sälja. Ungefär som det är med öl, vin och sprit.
Citera
2018-06-30, 19:57
  #29
Medlem
knekt sparvs avatar
I nuläget går mina pengar i slutändan till en medelålders hippiegubbe med möjlig ADD och asperger som plöjer ner stora summor pengar i sina hobbyodlingar. Det känns rätt schysst faktiskt.
Citera
2019-02-11, 21:41
  #30
Medlem
Colosss avatar
Till säljaren bättre det än staten
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback