Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 14:08
  #1
Medlem
Hej Fb!

Går allt som det ska, så kommer jag få en ny tjänst vid årsskiftet.
Det är inget högpresterande datorjobb jag kommer att göra. Mest blir det kring Office 365 (word, excel, PP, Outlook).
Jag har alltid haft en "vanlig" HP sen jag började arbeta på kontor.
Jag har tröttnat på dom få bärbara datorerna jag använt, så jag skulle vilja höra era synpunkter.

Jag är i banorna kring antingen en surface pro 4 eller Macbook.
Vad har ni för råd? Kommer jag få problem med en Macbook, med 365 programmen och Outlook? (Jag har aldrig använt Apple)

Och ska jag satsa på en Pro eller Air?

Eller är det windows som gäller för dessa användningsområden? Vill inte börja konvertera filer etc.
Citera
2016-08-20, 14:17
  #2
Medlem
Mosebys avatar
Haft en MacBook ett tag nu och är helt galet nöjd. Trodde inte jag skulle bli så nöjd. Älskar känslan och hur "simpelt" det känns och hur smidig den är. Rekommenderas starkt.

Jag har en MacBook Pro
Citera
2016-08-20, 14:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Haft en MacBook ett tag nu och är helt galet nöjd. Trodde inte jag skulle bli så nöjd. Älskar känslan och hur "simpelt" det känns och hur smidig den är. Rekommenderas starkt.

Jag har en MacBook Pro

Är det svårt/kostsamt att docka Macbooken till externa skärmar? "att göra den stationär"
Citera
2016-08-20, 15:04
  #4
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fursten0
Är det svårt/kostsamt att docka Macbooken till externa skärmar? "att göra den stationär"

Inget jag själv testat men polaren kör HDMI kabel till en TV + eget tangentbord & mus.

Adaptern du behöver till MacBooken hittar du bland annat här:
http://www.teknikdelar.se/datortillb...CEAaAlVO8P8HAQ

Väldigt simpel och smidig
Citera
2016-08-20, 18:55
  #5
Moderator
Protons avatar
0.02 - Forumval.

Övriga dator- och IT-diskussioner --> Köpråd - Mac: Bärbart
/Moderator
Citera
2016-08-20, 19:51
  #6
Medlem
bytnamns avatar
kolla köp sälj grupper på facebook där brukar de finnas billiga jobb datorer eller blocket tradera kan inte vara svårt att hitta lycka till
Citera
2016-08-21, 00:20
  #7
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fursten0
Hej Fb!

Går allt som det ska, så kommer jag få en ny tjänst vid årsskiftet.
Det är inget högpresterande datorjobb jag kommer att göra. Mest blir det kring Office 365 (word, excel, PP, Outlook).
Jag har alltid haft en "vanlig" HP sen jag började arbeta på kontor.
Jag har tröttnat på dom få bärbara datorerna jag använt, så jag skulle vilja höra era synpunkter.

Jag är i banorna kring antingen en surface pro 4 eller Macbook.
Vad har ni för råd? Kommer jag få problem med en Macbook, med 365 programmen och Outlook? (Jag har aldrig använt Apple)

Och ska jag satsa på en Pro eller Air?

Eller är det windows som gäller för dessa användningsområden? Vill inte börja konvertera filer etc.

MacBoob Pro 13" kanske kan funka om du ändå ska jobba med extern skärm. Den kan ansluta HDMI och DVI. 16 Gb RAM och 256 Gb SSD är väl minimum-krav om du ska ha den några år. Filformat mellan Office för Mac och Windows är samma, så den biten innebär inga problem. Dock saknar Officepaketet för Mac en del funktioner som finns i Windows. Outlook i Mac-versionen saknar tex en del saker som Windowsversionen har: https://technet.microsoft.com/en-us/...or=-2147217396

Om inte det är ett problem så är MacBook Pro det rätta valet, 13" räcker för dina behov.
Citera
2016-08-21, 13:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
MacBoob Pro 13" kanske kan funka om du ändå ska jobba med extern skärm. Den kan ansluta HDMI och DVI. 16 Gb RAM och 256 Gb SSD är väl minimum-krav om du ska ha den några år. Filformat mellan Office för Mac och Windows är samma, så den biten innebär inga problem. Dock saknar Officepaketet för Mac en del funktioner som finns i Windows. Outlook i Mac-versionen saknar tex en del saker som Windowsversionen har: https://technet.microsoft.com/en-us/...or=-2147217396

Om inte det är ett problem så är MacBook Pro det rätta valet, 13" räcker för dina behov.


TACK som fan! Mycket bra svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback