Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-22, 20:53
  #13
Medlem
Midus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Anekdotiska källor som underlag för svepande uttalanden som omfattar en hel population är sämre än värdelöst. Att du har pratat med några poliser i samma ort är ju ett helt kasst underlag för att uttala sig om hur det ser ut i hela landet.

Jag förstår alldeles utmärkt hur du VILL att det ska vara men lite bättre än "när jag mötte Lassie" får du nog komma med. Men skriv gärna om detta på I&I, där är dom helt ointresserade av fakta, data eller källor.

Om du hade varit läskunnig hade jag bemödat mig att fortsätta diskutera med dig. Nu är inte så fallet. Om annat hade du förstått vad jag skrivit.
Du har heller inte tillfört tråden något vilket gör dig överflödig och meningslös.

/ignore.
Case closed.
Citera
2016-08-23, 11:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Om du hade varit läskunnig hade jag bemödat mig att fortsätta diskutera med dig. Nu är inte så fallet. Om annat hade du förstått vad jag skrivit.
Du har heller inte tillfört tråden något vilket gör dig överflödig och meningslös.

/ignore.
Case closed.

Jaså du.

Du påstår:
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Det är praxis att polisen skiter i att åka på händelser som statistiskt sett har låg uppklarningsprocent, vilket i sin tur bildar en ond cirkel.
I stort sett all invandrarrelaterad brottslighet passar in här.
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Om du ser över hur praxis faktiskt ser ut ute i landet och vilka brott som faktisk prioriteras och klaras upp är bilden ganska tydlig. Ja, det finns en turordning och policy på polisens anslagstavla, men det är inte så praktiken ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Men om man ser nere på "golvet" så är polisen benägen att sätta tänderna i just sådana brott som har stor chans att klaras upp än brott som inte har det.
Hade det inte varit så skulle det t.ex. Inte finnas någon zigenarverksamhet i detta landet.
Helt utan källa.
Sen visar det sig att din källa är:
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Jag har en del, inte många, men tillräckligt med poliser i min krets och samtliga berättar ungefär samma sak.

Så du har rakt igenom tråden kommit med en massa påståenden som tydligen baserar sig på att du pratat med några poliser. Vilket är mer än lovligt undermåligt. Sen har du kryddat det med lite personangrepp men det är väl mer standard för personer som inte har några faktaargument att komma med.

Men jag återupprepar min uppmaning att skriva i I&I istället. Det verkar vara skräddarsytt för din typ av argumentation.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback