Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-08-22, 01:02
  #61
Avstängd
En äkta sverigedemokrat tycker inte att någon kvinna någonsin förtjänar att bli våldtagen, oavsett vem hon är och vad hon står för.

De som tycker det är förvirrade nazister eller liknande som hamnat fel när dom valt parti.
__________________
Senast redigerad av Pfogg 2016-08-22 kl. 01:04.
Citera
2016-08-22, 01:11
  #62
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vi har redan konstaterat att du saknar grund för dina fördomar. Innan du presenterat något mer seriöst finns inget att bemöta. Du kan inte skriva "vetenskap" samt en rad om Gud och NyD och tyro att någon kan ta dig på allvar.

Pröva att skriva något med substans, så kan vi försöka diskutera det.
Vilka fördommar? Resten du skriver kan du själv forska i. Hört talas om botemedlet till böldpesten? Denvar att be till Gud sammtidigt som läkarkandidaten Nostradamus försökte lära människorna att tvätta sig i stället. Han råkade vist överleva den pesten.
Så, bemöt mina fördomar då jag inte ens förstått vilka fördomar jag skrivit om. Eller har du bara insett vad jag egentligen skrev?
Citera
2016-08-22, 01:12
  #63
Medlem
Hultabultans avatar
Tycker att alla negrer, muhammedaner och araber som ej kan bevisa förföljelse i ett angränsande land skulle sättas i låst förvar med endast kall gröt till mat.
Sedan spelar det ingen roll om det är en man, kvinna eller barn!

Militärtält som bostad på Gotska Sandön vore en perfekt lösning för alla blattar!

Sedan kunde Sverige direkt upphöra med de idiotiska gränskontrollerna!
(Om det finns några företagsamma individer så får väl dessa värma gröten.)
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2016-08-22 kl. 01:22.
Citera
2016-08-22, 01:12
  #64
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
En äkta sverigedemokrat tycker inte att någon kvinna någonsin förtjänar att bli våldtagen, oavsett vem hon är och vad hon står för.

De som tycker det är förvirrade nazister eller liknande som hamnat fel när dom valt parti.
Nu gick det lite snett va? En dålig kvinnosyn handlar inte om att skada en kvinna. Då pratar vi kvinnohat.
Citera
2016-08-22, 02:03
  #65
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vilka fördommar? Resten du skriver kan du själv forska i. Hört talas om botemedlet till böldpesten? Denvar att be till Gud sammtidigt som läkarkandidaten Nostradamus försökte lära människorna att tvätta sig i stället. Han råkade vist överleva den pesten.
Så, bemöt mina fördomar då jag inte ens förstått vilka fördomar jag skrivit om. Eller har du bara insett vad jag egentligen skrev?

Vad skulle ditt svamel vara om inte fördomar? Men då är det ju också med fördomsfulla människor, de presenterar aldrig något underlag för sitt hat men klarar inte av att inse att det är just fördomar. SOm så ofta med sådana här människor är det okunskap (och fria fantasier) som ligger bakom.

Inget nytt, men ynkligt att bevittna. Man undrar om de inte haft några föräldrar.

Fakta är att en underkuvande syn på kvinnan nästan alltid finns i djupt religiösa grupper, bara det motbevisar ju din hemmasnickrade teori. Islam är ju det yttesta exemplet på just detta.
Citera
2016-08-22, 10:47
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?

Märkligt att ni som röstar på partier som bedriver en politik som fört med sig att antalet rån, misshandel- och våldtäktsfall har mångdubblats, anklagar dem som vill få stopp på den destruktiva utvecklingen för att vara kvinnofientliga. Riktigt skruvad logik.

Eftersom ni som röstar på 7K-partier stödjer den typ av politik som för med sig att antalet rån, misshandel- och våldtäktsfall eskalerar, förmodar jag att ni vill ha det så, eller hur resonerar ni?

Tycker ni att det är okej att antalet rån, misshandel- och våldtäktsfall ökar så länge det inte drabbar er själva eller er egen familj?
Citera
2016-08-22, 10:48
  #67
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vad skulle ditt svamel vara om inte fördomar? Men då är det ju också med fördomsfulla människor, de presenterar aldrig något underlag för sitt hat men klarar inte av att inse att det är just fördomar. SOm så ofta med sådana här människor är det okunskap (och fria fantasier) som ligger bakom.

Inget nytt, men ynkligt att bevittna. Man undrar om de inte haft några föräldrar.

Fakta är att en underkuvande syn på kvinnan nästan alltid finns i djupt religiösa grupper, bara det motbevisar ju din hemmasnickrade teori. Islam är ju det yttesta exemplet på just detta.
Ok. Det är mina fördomar mot Islam du vill bemöta. För det är det enda du lyckades skriva om nu. Ja, jag tycker det är en hel religion med dålig kvinnosyn. Detta är tur då det iaf har ett ord som passar in i topic.
Ska vi lägga ner eller ska vi köra en sida till där du inte skriver något av värde? För jag tar gärna en diskusion när jag vet vad som ska diskuteras.
Citera
2016-08-22, 10:56
  #68
Medlem
Logisksvensks avatar
Ja asså så här är det ju. SD har väldigt länge varnat för att det som nu händer kommer att hända. Alla har skrikit rasist till dem när de förklarat hur samhället kommer utvecklas.

Ska sanningen fram så får de människor som röstat på sjuklövern skylla sig själva, det är sjuklöverns röstare som har sett till att vi har det vi har idag, utan de som röstar på dem så hade dem inte kunnat styra.

Media har till stor del ett ansvar för detta eftersom att de länge vinklat verkligheten och fortfarande gör. Folk har blint litat på vad de har hört från media som att det vore självklart att media ALLTID talar sanning. Mediehusen har en egen agenda och de följer dem. De går till och med ut med själv vilken politisk bindning de har endå lyssnar folk blint på vad dem säger.

SD + SD's väljare har väldigt länge försökt få resterande röstarkår att se vad som händer men människor har inte velat lyssna på oss.

Nu är det julafton och du har fått det paket som du önskade dig av pappa staten..
Citera
2016-08-22, 11:09
  #69
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Gissar att många tycker att jämstäldhet är så som det ska vara.

Och den som tycker att kvinnor som antastas, våldtas och misshandlas får skylla sig själv är sjuk i huvudet.

Dessa kvinnor saknar totalt konsekvenstänkande. Det är nu uppenbart att invandrare står för majoriteten av alla övergrepp. 53 fall av sexuella ofredanden har anmälts. Kan du hitta nån svensk på bilderna?
http://nyheteridag.se/hitta-dig-sjal...tort-bildspel/

Går man som Svensk kvinna på dessa spektakel får man helt enkelt skylla sig själv. Vissa saker är bara helt vanligt sunt förnuft.
Citera
2016-08-22, 11:09
  #70
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?

Det är väl patriarkalt att inte betrakta kvinnor som vuxna människor som inte klarar av att fatta egna beslut och leva med konsekvenserna?
Citera
2016-08-22, 11:11
  #71
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I tråd efter tråd under delforumet feminism och jämställdhet diskuteras kvinnors skuld till att de våldtas, misshandlas osv med motiveringen att de röstat på "7-klövern". Många "Sverigevänner" tycks anse att det är i sin ordning att Svenska kvinnor våldtas då de röstat för det indirekt genom att rösta på partier som erbjuder flyktingar asyl.

Därför undrar jag hur kvinnosynen är bland SD:s väljare generellt. Detta då jag uppfattar många SD-väljare djupt kvinnofientliga sett till vad som skrivs i olika trådar. Är även intresserad om det här är en fråga SD bör ta tag i? De har ju infört en nolltolerans mot rasism långt tidigare, borde de införa nolltolerans mot en skev kvinnosyn?

Kan tänka mig att många förtroende sverigedemokrater anser att de som röstat på 7-klövern förtjänar att våldtas om jag ser till vad som skrivs på Flashback. Så som rubrik lyder, vad har Sverigedemokraterna och dess väljare egentligen för kvinnosyn?
De " kvinnofientliga" är väl de som blundar för ch bagatelliserar problemen.
Citera
2016-08-22, 11:12
  #72
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Din beskrivning av SD-mentaliteten är tyvärr riktig. För fortsatta framgångar måste SD dels slå in på en mer jämställdhetssträvande politik. Dels fördöma och tona ned de mest antifeministiska tongångarna inom rörelsen. Där har SD mycket att lära av övriga riksdagspartier.

Ja, feminism är att säga att kvinnor är vuxna människor som klarar av att fatta egna beslut, men att de inte är vuxna människor vad gäller att leva med beslutens konsekvenser.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback