Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-19, 21:20
  #1
Medlem
pepsi haxs avatar
Haft en rätt strikt diet ett tag nu och förstörde den totalt igår samt idag..

Käka nyttigt första halvan av gårdagen men sedan slank ett halvt pringlesrör i samt mackor med massa ost och kalkon och en halv daimtårta, idag blev de en macka med ost och kalkon och resten av pringlesröret och daimtårtan dock så har jag bara käkat 1 macka halva chipsröret och daimtårtan idag och inget annat då jag inte vill gå över kalorieintaget idag...

Hur hanterar ni dessa situationer (om det händer er)?
Träna extra hårt idag och körde lite springning direkt när jag kom till gymmet..

Jag gissar att denna frossa kom ifrån tidigare i veckan då jag käka lite ahlgrens bilar och att det var de som trigga denna söta frossa..
Citera
2016-08-19, 21:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Haft en rätt strikt diet ett tag nu och förstörde den totalt igår samt idag..

Käka nyttigt första halvan av gårdagen men sedan slank ett halvt pringlesrör i samt mackor med massa ost och kalkon och en halv daimtårta, idag blev de en macka med ost och kalkon och resten av pringlesröret och daimtårtan dock så har jag bara käkat 1 macka halva chipsröret och daimtårtan idag och inget annat då jag inte vill gå över kalorieintaget idag...

Hur hanterar ni dessa situationer (om det händer er)?
Träna extra hårt idag och körde lite springning direkt när jag kom till gymmet..

Jag gissar att denna frossa kom ifrån tidigare i veckan då jag käka lite ahlgrens bilar och att det var de som trigga denna söta frossa..

Det spelar absolut ingen roll. Jag kan inte tro att du ska upp och tävla inom en snar framtid?

Att träna, få en vältränad kropp och leva hälsosamt ska vara en livsstil som man klarar av att leva över lång tid. Flera år helst, gärna hela livet ut. Att du ibland äter skit kommer absolut inte spela någon roll på sikt.

Få i dig dina proteiner du och träna på, när du blir lite äldre kommer du skratta åt din egen optinoja du hade som ung.
Citera
2016-08-19, 21:39
  #3
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Det spelar absolut ingen roll. Jag kan inte tro att du ska upp och tävla inom en snar framtid?

Att träna, få en vältränad kropp och leva hälsosamt ska vara en livsstil som man klarar av att leva över lång tid. Flera år helst, gärna hela livet ut. Att du ibland äter skit kommer absolut inte spela någon roll på sikt.

Få i dig dina proteiner du och träna på, när du blir lite äldre kommer du skratta åt din egen optinoja du hade som ung.

Men man känner sig så kass när man stoppat i sig allt, alltid velat ha en sund livsstil och haft bra koll på mat och ämnen om vad som händer i kroppen m.m och det är just det som får mig att må kasst, känns som att 2 veckor på gymmet är borta pga dessa två dagar
Har nog kollat på alla dokumentärer om mat och läst för mycke om mat och hälsa så varje gång jag frossar i mig skräp känns de som att kroppen fått i sig så mycket skit och att man kommer att få hälsoproblem pga det
Citera
2016-08-19, 21:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Men man känner sig så kass när man stoppat i sig allt, alltid velat ha en sund livsstil och haft bra koll på mat och ämnen om vad som händer i kroppen m.m och det är just det som får mig att må kasst, känns som att 2 veckor på gymmet är borta pga dessa två dagar
Har nog kollat på alla dokumentärer om mat och läst för mycke om mat och hälsa så varje gång jag frossar i mig skräp känns de som att kroppen fått i sig så mycket skit och att man kommer att få hälsoproblem pga det

Alla som har börjat träna seriöst upplever det du går igenom nu. Man gör bort sig. Ett misslyckande. Man mår piss. Men det är i motgångar som människors karaktärer kommer fram. Vissa blir så besvikna på sig själva att de helt slutar träna. Andra sporras att göra bättre ifrån sig i framtiden. Många fler accepterar att helt utesluta skräpmat inte fungerar för dem.

Jag skulle tipsa dig om att planera in skräpmat in din kaloribudget. Du kan faktiskt äta kebabtallrik en lördagkväll utan att det förstår någonting alls. Se bara till att planera in det så att du har korrekt fördelning av proteiner, fet och kolhydrater.

Sedan är det viktigaste för bra resultat av träning faktiskt ens gener. Har man inte flyt så spelar det ingen roll hur man äter eller hur man tränar, man kommer likt förbannad se otränad/ful ut i kroppen.

Du nämnde hälsa. Bra, det är rätt tänk. Det finns mer till träning än att få en snygg kropp. När det gäller hälsa får du dock inte glömma bort att ha ett visst fokus på din mentala hälsa. Att du reagerar så här kraftigt negativt på ett par dagars sämre matvanor är ett långt större bekymmer för din hälsa än att du de-facto åt lite skräpmat.

Rör på dig lite varje dag. Promenader, jogging, träning på gym, armhävningar framför tvn. Chins/pullups i naturen. Lek med hunden. Osv. Sådant gör att kroppen mår bra.
Citera
2016-08-19, 21:52
  #5
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Hur hanterar ni dessa situationer (om det händer er)?
Skärp dig.

Antingen så bestämmer du dig för något och håller det eller så fortsätter du och larvar dig.
Vem har daimtårtor hemma. Vad är det ens för något?

Om du vill äta högar med ostmackor, godis och tårtor så ska du förstås göra det.

Svaret på din fråga är att det inte finns några "situationer" att hantera.
Om man vill bryta sina löften mot sig själv så gör man det på goda grunder.
Annars står man fast.

Ursäkta det vresiga svaret. Men, vad fan… Daimtårtor.
Citera
2016-08-19, 21:56
  #6
Medlem
Killer-queens avatar
Det som är gjort är gjort, släpp skuldkänslorna och fortsätt bara som planerat. Nästan alla som är på en diet halkar till någon gång ibland och kastar i sig skräp, bara att de inte snackar högt om det. Alla vill ge skenet av att vara så hardcore och superstrukturerade i fitnessvärlden.

Försök inte kompensera genom att äta superlite dagen efter, springa en massa eller gör något annat extremt. Risken blir bara att du blir än hungrigare, kommer ur rutinen och sen är ofta dieten urfuckad. Bara acceptera att det blev lite fel och fortsätt som planerat. Det är vad du gör mestadels av tiden som spelar roll för din kroppskomposition, inte någon enstaka festmåltid.
Citera
2016-08-20, 02:20
  #7
Medlem
DonLatinos avatar
Optinoja. Jag tänkte också så innan, men på lång sikt spelar det ingen roll. Du går inte upp 5 kilo på en dag. Äter du lite godis på en fredagkväll behöver du inte äta lika mycket dagen efter. En regel jag brukar följa om det skulle hända mig. Drack 2 fanta och en skål med chips. Gött. Imorgon blir det rygg och ben.

Trevlig helg.
Citera
2016-08-20, 10:36
  #8
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Haft en rätt strikt diet ett tag nu och förstörde den totalt igår samt idag..

Käka nyttigt första halvan av gårdagen men sedan slank ett halvt pringlesrör i samt mackor med massa ost och kalkon och en halv daimtårta, idag blev de en macka med ost och kalkon och resten av pringlesröret och daimtårtan dock så har jag bara käkat 1 macka halva chipsröret och daimtårtan idag och inget annat då jag inte vill gå över kalorieintaget idag...

Hur hanterar ni dessa situationer (om det händer er)?
Träna extra hårt idag och körde lite springning direkt när jag kom till gymmet..

Jag gissar att denna frossa kom ifrån tidigare i veckan då jag käka lite ahlgrens bilar och att det var de som trigga denna söta frossa..

Frågan är varför du ens har chips och tårtor hemma.
Citera
2016-08-20, 17:57
  #9
Medlem
Swe1227s avatar
Är du ens överviktig då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback