Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-19, 11:05
  #1
Medlem
Hallå!

En liten fråga bara angående muskelmassan.
Om jag t.ex. vaknar upp en dag, käkar 2 ägg, jobbar på dagen, kommer hem, tar en liten hemmagjord burgare, sover nåra timmar, vaknar upp tränar cardioliknande, kommer hem tar en shake med nån banan, sedan lite kvarg och något annat för att sedan sova någon timma innan man går upp igen. Tar då en gainomax, jobbar lite, kommer hem tar 2 ägg.

Förlorar man muskelmassa om man gjort följande tror ni? Jag menar har ju alltså inte ätit någon riktig mat förutom en liiten burgare som bara innehöll något ägg m.m. Är stor och 1.90+ lång så behöver ju antagligen rätt så mycket mat endå.

iaf.. Har jag tappat någon muskelmassa under denna process? Bara en liten del då eller är det helt lugnt? Om jag nu äntligen får i mig en bra måltid med kyckling & ris? Min fysik ser bra ut iaf, och nej jag vill inte tappa muskelmassa, vill behålla den
__________________
Senast redigerad av genietErik192 2016-08-19 kl. 11:13.
Citera
2016-08-19, 11:09
  #2
Medlem
whadeewhoos avatar
Vill du tappa muskelmassa?
Det är iaf ändå inte det jag är orolig att du tappar med sådana dagar...
Citera
2016-08-19, 11:55
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Är nog ingen nämnvärd muskelmassa som försvinner under så kort period. Upplever man sig själv som mindre är det förmodligen vätska+glykogen som försvunnit.
Citera
2016-08-19, 11:55
  #4
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genietErik192
Hallå!

En liten fråga bara angående muskelmassan.
Om jag t.ex. vaknar upp en dag, käkar 2 ägg, jobbar på dagen, kommer hem, tar en liten hemmagjord burgare, sover nåra timmar, vaknar upp tränar cardioliknande, kommer hem tar en shake med nån banan, sedan lite kvarg och något annat för att sedan sova någon timma innan man går upp igen. Tar då en gainomax, jobbar lite, kommer hem tar 2 ägg.

Förlorar man muskelmassa om man gjort följande tror ni? Jag menar har ju alltså inte ätit någon riktig mat förutom en liiten burgare som bara innehöll något ägg m.m. Är stor och 1.90+ lång så behöver ju antagligen rätt så mycket mat endå.

iaf.. Har jag tappat någon muskelmassa under denna process? Bara en liten del då eller är det helt lugnt? Om jag nu äntligen får i mig en bra måltid med kyckling & ris? Min fysik ser bra ut iaf, och nej jag vill inte tappa muskelmassa, vill behålla den

Varför tränar du inte musklerna om du vill behålla dem?
Citera
2016-08-19, 12:26
  #5
Medlem
Ziayas avatar
I längden ja. Då kommer du tappa.

För lite energi+lite träning. Säger sig självt. Samma med, för mycket energi+lite träning. Blir du ett benrangel eller tjockis.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2016-08-19 kl. 12:28.
Citera
2016-08-19, 15:32
  #6
Medlem
Finns även risk att din "cardioliknande" träning bryter ner mer muskler än bygger upp eftersom du verkar äta så lite.
Citera
2016-08-19, 18:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattz0n
Finns även risk att din "cardioliknande" träning bryter ner mer muskler än bygger upp eftersom du verkar äta så lite.

Det är just detta som var min oro..Då jag körde mage och lite biceps i slutet..Och får sedan ingen riktig mat förs nästa dag liksom, men det är nog ingen fara. Blev även lite mer shreddad på bara dessa 2 dagar
Citera
2016-09-01, 21:46
  #8
Medlem
Tucanes avatar
Du förlorar ingen muskelmassa på några dagar av underskott! Det krävs mycket slit och lite kalorier under lång tid för att det ens ska komma på tal. Du råkar inte ligga på en ensiffrig fettprocent förresten?

Mvh Tucane
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback