Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-19, 10:26
  #1
Medlem
För några veckor sedan blev jag slagen i ansiktet samt upptryckt mot väggen av en tjej på en krog.
Hon kallade mig för "smutsiga, vita människa" och lite annat trams. Det finns två vittnen till händelsen.

Polisen kom och tog henne. Hon gjorde starkt motstånd och skrek, sparkade, vägrade följa med polisen. Enligt min rapport blev hon även LVU:AD samt förd till häktet.

Hur stor är chansen att det går till rättegång? Polisen har fotograferat en rodnad som uppstått i samband med misshandeln. Dagen efter var jag svullen där hon slagit och hade ont. Hade även fullt med blåmärken på kroppen. Dock gick jag aldrig och dokumenterade detta hos läkaren.
Så, vad tror ni?
Citera
2016-08-19, 10:31
  #2
Avstängd
Sebbe.Taxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtrazor
För några veckor sedan blev jag slagen i ansiktet samt upptryckt mot väggen av en tjej på en krog.
Hon kallade mig för "smutsiga, vita människa" och lite annat trams. Det finns två vittnen till händelsen.

Polisen kom och tog henne. Hon gjorde starkt motstånd och skrek, sparkade, vägrade följa med polisen. Enligt min rapport blev hon även LVU:AD samt förd till häktet.

Hur stor är chansen att det går till rättegång? Polisen har fotograferat en rodnad som uppstått i samband med misshandeln. Dagen efter var jag svullen där hon slagit och hade ont. Hade även fullt med blåmärken på kroppen. Dock gick jag aldrig och dokumenterade detta hos läkaren.
Så, vad tror ni?

Är du kille eller tjej? Du är etnisk svensk? Var det en babbe som tryckte upp dig?

Är du kille så nej. Är du tjej så ja, om tjejen är svensk. Är hon babbe så nej.
Citera
2016-08-19, 10:34
  #3
Medlem
Jag är tjej och svensk.
Hon som slog är från något land i Afrika.
Citera
2016-08-19, 10:50
  #4
Medlem
Ser ingen anledning till att varför åklagaren inte skulle åtala, bevisläget verkar ju enligt din beskrivning vara bra.
Citera
2016-08-19, 10:55
  #5
Medlem
nedboys avatar
Det bör gå vidare till rättegång om dina vittnen verkligen vittnar om det du skriver här. Skulle polisen lägga ner ärendet så bör du ifrågasätta så du får anledningen till det. Då kan du börja jobba på att få den anledningen upphävd. Om inte anledningen är godtagbar givetvis.

Det bör nog gå vidare oavsett dina vittnen då polisen på plats faktiskt dokumenterat dina skador som gripit den misstänkta.

Får man fråga dig varför du tror att hon gav sig på dig?
Citera
2016-08-19, 11:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det bör gå vidare till rättegång om dina vittnen verkligen vittnar om det du skriver här. Skulle polisen lägga ner ärendet så bör du ifrågasätta så du får anledningen till det. Då kan du börja jobba på att få den anledningen upphävd. Om inte anledningen är godtagbar givetvis.

Det bör nog gå vidare oavsett dina vittnen då polisen på plats faktiskt dokumenterat dina skador som gripit den misstänkta.

Får man fråga dig varför du tror att hon gav sig på dig?

Hon blev arg för att jag pratade med hennes tjejkompisar! Låter jätte konstigt jag vet..
Hennes vänner var trevliga och ville dansa osv. Då blev hon förbannad och bad mig att gå, vilket jag gjorde direkt. Ändå gav hon sig på mig när hon fick syn på mig en stund senare. Måste ha slagit slint
Citera
2016-08-19, 11:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det bör gå vidare till rättegång om dina vittnen verkligen vittnar om det du skriver här. Skulle polisen lägga ner ärendet så bör du ifrågasätta så du får anledningen till det. Då kan du börja jobba på att få den anledningen upphävd. Om inte anledningen är godtagbar givetvis.

Det bör nog gå vidare oavsett dina vittnen då polisen på plats faktiskt dokumenterat dina skador som gripit den misstänkta.

Får man fråga dig varför du tror att hon gav sig på dig?

Hur ser det ut i och med att TS inte dokumenterat skador?

Till TS: Skynda dig iväg och dokumentera så ökar dina chanser att vinna eventuellt mål.
Citera
2016-08-19, 12:23
  #8
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtrazor
För några veckor sedan blev jag slagen i ansiktet samt upptryckt mot väggen av en tjej på en krog.
Hon kallade mig för "smutsiga, vita människa" och lite annat trams. Det finns två vittnen till händelsen.

Polisen kom och tog henne. Hon gjorde starkt motstånd och skrek, sparkade, vägrade följa med polisen. Enligt min rapport blev hon även LVU:AD samt förd till häktet.

Hur stor är chansen att det går till rättegång? Polisen har fotograferat en rodnad som uppstått i samband med misshandeln. Dagen efter var jag svullen där hon slagit och hade ont. Hade även fullt med blåmärken på kroppen. Dock gick jag aldrig och dokumenterade detta hos läkaren.
Så, vad tror ni?
LVUad? Lagen om Vård av Ungdomar. Vad i helvete var det för åldersgräns på den krogen?

Om hon erkänner räcker det med vitesföreläggande för misshandeln. Men våld mot tjänsteman i kombination av misshandel kan gå till rättegång även vid ett erkännande då det även handlar om skadestånd.
Citera
2016-08-19, 12:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
LVUad? Lagen om Vård av Ungdomar. Vad i helvete var det för åldersgräns på den krogen?

Om hon erkänner räcker det med vitesföreläggande för misshandeln. Men våld mot tjänsteman i kombination av misshandel kan gå till rättegång även vid ett erkännande då det även handlar om skadestånd.

Förlåt! LOB ska det stå! Haha.
Jag har egentligen int lust att möta henne i rätten vid eventuell rättegång. Hon känns ostabil :/
Citera
2016-08-19, 12:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Hur ser det ut i och med att TS inte dokumenterat skador?

Till TS: Skynda dig iväg och dokumentera så ökar dina chanser att vinna eventuellt mål.

Tyvärr är det försent för det då detta var några veckor sedan. Blåmärkena har börjat lägga sig och svullnaden är borta. Däremot har jag fått problem med käken. Den fastnar liksom när jag gapar stort eller gäspar. Kan hoppa till och knaka när jag tuggar. Kanske vore något att söka för
Citera
2016-08-19, 12:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gtrazor
Tyvärr är det försent för det då detta var några veckor sedan. Blåmärkena har börjat lägga sig och svullnaden är borta. Däremot har jag fått problem med käken. Den fastnar liksom när jag gapar stort eller gäspar. Kan hoppa till och knaka när jag tuggar. Kanske vore något att söka för

Ta mig inte för mitt ord här, men det kan bli svårt att få igenom detta trots vittnen när det inte finns några faktiska bevis.

Kolla upp den där käken. Jag hamnade i slagsmål när jag var 12-13 och fick ett slag över käken. Nu, nästan 20år senare så klickar den fortfarande och kan låsa sig om jag gapar stort.
Citera
2016-08-19, 12:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Ta mig inte för mitt ord här, men det kan bli svårt att få igenom detta trots vittnen när det inte finns några faktiska bevis.

Kolla upp den där käken. Jag hamnade i slagsmål när jag var 12-13 och fick ett slag över käken. Nu, nästan 20år senare så klickar den fortfarande och kan låsa sig om jag gapar stort.

Det kan jag förstå! En polisman tog dock bild på rodnaden som uppkom men det är ju inte så mycket att gå på.
Ja, det är precis dom problem du beskriver som jag har nu. De låser sig och det är allt annat än behagligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback