Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-19, 01:36
  #1
Avstängd
DougLees avatar
Plats 1: HERO (10189 i marker)
Plats 2: TtAdik (12605 i marker)
Plats 3: sh845 (3700 i marker)
Plats 4: VILLAIN1 (19456 i marker)
Plats 5: Sv (3870 i marker)
Plats 6: VILLAIN2 (18017 i marker)
Plats 7: fto (3913 i marker)
Plats 8: C (14516 i marker)
Plats 9: (4070 i marker)


*** HÅLKORT ***
Utdelat till HERO [Qh Qc]
: fold
VILLAIN2: call 400
: fold
: fold
: fold
HERO: raise 800 till 1200 (Skulle jag höjt mer eller kanske t.o.m gå all in?)
: fold
: fold
VILLAIN1: call 800
VILLAIN2: call 800
*** FLOPP *** [5s 5d 7d]
VILLAIN1: check
VILLAIN2: check
HERO: bet 3200
VILLAIN1: call 3200
VILLAIN2: fold
*** TURN *** [5s 5d 7d] [Ah]
VILLAIN1: check
HERO: ??
Citera
2016-08-19, 02:10
  #2
Medlem
JefCostellos avatar
Check på turn även om du möjligen ger honom en gratischans med något drag. Det är för riskabelt att sätta hela turneringen på spel med den brädan. Har han esset lägger han knappast det om du satsar. 77 är också tänkbart.
Citera
2016-08-19, 08:36
  #3
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForeverJung
Jag hade nog bara checkat på turnen alt. gått all in. Han sitter på något drag, 50-50 att han sitter på ett ess.

Ger du honom ett gratis kort (rivern) så finns risken att han plockar draget och vinner gratis, eller att han plockar en kung (om ni båda checkar sönder rivern). Om han nu satt på ett ess så hade jag nog hoppats att han kastade det och trodde att jag satt på en femma även om det är jävligt osannolikt.
Det säger du? Du hade alltså inte hoppas på att han synade så att du får dra till tvåoutaren? Intressant tanke där.
Citera
2016-08-19, 09:46
  #4
Medlem
swagyolo420s avatar
Ser ut som en standard check de flesta av gångerna, beroende på hur han spelat innan så får man göra en bedömning men du har egentligen bara två val här, finns ingen anledning att betta 30-50% pott för du har bara en potsize bett kvar och i detta läget tror jag inte han synar sämre med tanke på att det var en rätt stor c-bet du la på flop också.

Jag skulle checkat turn iaf och en checkback på river så förväntar jag mig att vinna de flesta av gångerna, må så vara att hälften av kermaiken trycktes in, där är inte många händer du slår på den brädan med tanke på sättet han spelat på också.

Ang pre flop så ska du inte gå all in där för du missar så mycket value genom att shova 30BBS pre, vad synar han dig med som du krossar där ? JJ, TT möjligen att du flippar vs AK / AQ men detta är relativt till inköpet och än en gång, om spelaren är loosey goosey eller stabil.

Tycker du spelar handen helt okej fram tills turn, försöka ta det till showdown via check turn och river där du nästan alltid vinner.
Citera
2016-09-16, 03:19
  #5
Medlem
Le.s avatar
Size är bra, du kan göra den lite större om det är en spelare du misstänker kommer syna oavsett.
Check turn, inte riktigt något dåligt kort förutom en kung, synar han ett bet på turn så har vi väldigt sällan bäst hand (vår hand blir till en bluff mer eller mindre)
Citera
2016-10-05, 19:41
  #6
Medlem
Typisk hand när han har pocket par. skulle säga 88-JJ... många dåliga spelare som bara synar i dålig postion med låga? medel pocket par

KK hade höjt tillbaka pre samma med AA om det är en bra spelare villsäga och samtliga AK AQ. alla A-X ligger preflopp efter din höjning suit eller ej om de e en vass spelare. så skulle inte vara allt för orolig över A på turn.

rent spontant sätter jag han på 10 10. checka låt han bluffa på river eller sätt press på han på turn gå all in. har han bestämmt sig för att medel paret räcker synar han ändå där o då!
Citera
2016-10-06, 13:39
  #7
Medlem
Känns naivt att sätta honom på något annat A än AdXd (kanske A7, beror väl på vad du spelar för stakes också).

Spelarens range är väl då alltså:
55-TT, 64s, 78s, 89s, 68s, 76s, AXs, A7s, A5s.

Känns dock som om han hade checkraisat all in med alla färgdrag och stegdrag på denna bräda.

Tycker inte att shove är helt fel, men skulle också kunna checka bakom för att inducera en bluff om
färgdraget missar. Känns som han alltid kommer bluffa A om han missar och känns aldrig som om han synar en shove med sämre på turn. Ger aldrig upp här iaf.

Tippar på 88.
Citera
2016-10-06, 18:28
  #8
Avstängd
DougLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
Size är bra, du kan göra den lite större om det är en spelare du misstänker kommer syna oavsett.
Check turn, inte riktigt något dåligt kort förutom en kung, synar han ett bet på turn så har vi väldigt sällan bäst hand (vår hand blir till en bluff mer eller mindre)
Bet/fold turn o fold river låter vettigast för mig men kan inte bestämma vilken av dem.
Citera
2018-11-26, 02:52
  #9
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Typisk hand när han har pocket par. skulle säga 88-JJ... många dåliga spelare som bara synar i dålig postion med låga? medel pocket par

KK hade höjt tillbaka pre samma med AA om det är en bra spelare villsäga och samtliga AK AQ. alla A-X ligger preflopp efter din höjning suit eller ej om de e en vass spelare. så skulle inte vara allt för orolig över A på turn.

rent spontant sätter jag han på 10 10. checka låt han bluffa på river eller sätt press på han på turn gå all in. har han bestämmt sig för att medel paret räcker synar han ändå där o då!
Väl talat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback