Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-11-07, 16:16
  #49
Medlem
Nä dumma Svenskar har jag aldrig hört, men dumma djävla svensk djävlar har jag hört vid åtskilliga tillfällen.
I Finland kunde du åka på stryk bara för att du var Svensk.
I Norge o Danmark kunde du bli nekad inträde på en baro nattklubb för att du är svensk.
Citera
2019-11-08, 14:25
  #50
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Nä dumma Svenskar har jag aldrig hört, men dumma djävla svensk djävlar har jag hört vid åtskilliga tillfällen.
I Finland kunde du åka på stryk bara för att du var Svensk.
I Norge o Danmark kunde du bli nekad inträde på en baro nattklubb för att du är svensk.


det där har hänt mig i Danmark redan för 40 år sedan.. Så nog är det ett etablerat omdöme..
Citera
2019-11-08, 16:18
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
[/b]
det där har hänt mig i Danmark redan för 40 år sedan.. Så nog är det ett etablerat omdöme..

Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Svenskar brukar oftast bli trevliga och öppna när man väl lär känna dem på djupet. En invandrare förklarade för mig så här: "Utlänningar är oftast varma på ytan, medans svensken är kall på ytan."

Jag tycker svenskar är mindre påträngande och falska än andra , vilket jag anser är mycket mer social kompetens.

Jasså du ett mer förljuget folk finns inte, ett neutralt o fredligt välfärdsland.
Hur ser det ut i verkligheten?
Fy fan vilka lättlurade dumskallar.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback