Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 02:36
  #31429
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Ramlade in på ett klipp som påminner om Lennart.


Han gillar ju att visa upp sig på tuben och har en bra sångröst. Han pratade ju innan om att han bjudits upp på scenen och deltagit i en stripshow, bara så där. Med tanke på att han vill ge kvinnor vad de vill ha så hade han kunnat göra succe som en Svensk variant på den här killen. Visserligen hade nog familjen skämts men han hade tjänat pengar och fått fruntimmer. Och framför allt inte begått något brottsligt.

https://www.youtube.com/watch?v=IwzaDA9eRmw

Vad säger ni hade han haft en chans?


Nja inte så likt lille Lennart, detta är nog en mer "Lorden"

https://www.youtube.com/watch?v=l3Pa9bDLhRE
2018-06-19, 03:50
  #31430
Medlem
neuron-drones avatar
Om han blir kvar där ett tag får man hälsa på? Det lär väl finnas besökstid.

Jag har några dagar lediga här och där och bor inte jättelångt från.

Dessutom talar jag inte om konspirationer utan mer om hur det "känns just nu", vad man kan göra för att må lite bättre och sådana saker.

Såg att offtopic ströks men om någon vill fråga offtopic från denna tråd så välkomnar jag PM.

Det verkar ju inte som han har privilegiet att gå promenad med skötare. Är de så rädda att han ska sticka? Tror det är kontraproduktivt för det är ofta nyttigt för den mentala hälsan att röra på sig utomhus eller bara vara i naturen ett tag.

Hade glömt först utfallet av rättegången, sedan ev fängelse pga tvångsinlåsningen. Satt och väntade på svar på detta men sedan när han låstes in glömde jag allt det. Men jag antar att lagen inte kan komma och ta någon som inte är färdigvårdad.
2018-06-19, 07:14
  #31431
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Mina tankar.....

Tänk vad tom och tyst det blev hemma hos mamma.

Det måste ha blivit en rejäl omställning för henne som haft honom så länge där att han blivit en del av hennes vardag. Att det då plötsligt blir ett vakum måste kännas konstigt.

Frågan är väl vad som händer när Lennart släpps ut. Hur lång blir tiden mellan utsläppet tills han måste inställa sig för fängelsestraff?

Någonstans måste han ta vägen i mellantiden. Å mamma säger att han ska ut senast (sista?) september.

Har för mig att det kan gå väldigt lång tid mellan dom och inlåsning. Å ingen vill väl ha han boende på gatan. Härbärge finns men.... har svårt att se Lennart på en sådan inrättning. Då traskar han säkert hem till mamma igen och sitter i porten tills hon släpper in honom. Vägrar hon får han problem. Och myndigheterna också därför att då blir han adresslös och svårare att nå för inkallning.

Tycker synd om Lennart som trasslat till det så för sig, familjen och offren.
Ja, det var nog en aning tomt första två dygnen - nu nog mest skönt, men sorgligt. Nu reagerar hon säkert på det som varit.
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det kloka för LBs anhöriga är nog att 'sätta honom på gatan' medan han är på psyket.

Genom detta kan man se till att LB får rätt stöd och hjälp till någon typ av boende direkt i anslutning till att han skrivs ut.

Om han fortfarande 'bor hos mamna' när han släpps ut misstänker jag att det är lätt hänt att stöd för eget boende rinner ut i sanden. Detta eftersom vården då inte ställs inför det konkreta och omedelbara problemet 'vart ska han ta vägen nu'? när han skrivs ut.
Man kommer ju involvera mamman i utredningen, med en massa frågor om barndomen, vuxenåren och nutiden - så de kommer nog tvingas kika på lösningar för boende som inte involverar mammas lägenhet. Hon är ju lätt att tycka om och för sådana brukar man vara snabbare att hitta lösningar, knappast direkt i veckan, men på sikt...
__________________
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-06-19 kl. 07:17.
2018-06-19, 07:31
  #31432
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ser inte att detta postats, såhär skrev han igår:

Citat:
Bra att det finns ytterligare internationell instans att gå vidare till, om jag inte blir utskriven härifrån tvångsvården. Övergreppet är ju beslutet om hämtning med tvång, till att börja med... Givetvis ska jag ta upp detta med mitt biträdande ombud. Och ett stort tack för den informationen Crustal-Poleshift Planet-X. Vad vore jag utan all support ifrån er?

https://plus.google.com/114473321637...ts/LzxCFutzCyJ

"Internationell instans" och "support ifrån er"...
__________________
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-06-19 kl. 07:35.
2018-06-19, 07:40
  #31433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ser inte att det postats, såhär skrev han igår:



https://plus.google.com/114473321637...ts/LzxCFutzCyJ

"Internationell instans" och "support ifrån er"...

Fy fan. ;( Tror inte ett dugg på att folk som ringer och frågar hur det går skadar Lennart. Däremot dom idioter som prackar på sina galenskaper på Lennart är extremt farliga. Speciellt detta mongot som just fått Lennart att kontakta Sceintologikyrkan

Helt övertygad om att poolshiftX är sjuk i huvudet på riktigt. Dom andra känns som överambitiösa troll.

19h offline. Lite bekymmersamt. Har dock fått indikationer på att lennart börjat
Tröttna på ”kampen”, kanske ett gott tecken eller så är han så nere att han inte orkar.. Tror att trots tokerier är interaktionen med medpatienter nyttig. En *ilip hade han pratat med i timmar, sedan fotbolls wm på det.

Dock skulle han träffa jurist (inte det sk ombudet) och läkare igår. Skulle inte resultaten på MR komma igår? Är lite orolig, men han har sagt att han hör av sig när han har något att säga.. så jag lämnar honom i fred ett tag.
__________________
Senast redigerad av Kent-Herbert 2018-06-19 kl. 07:48.
2018-06-19, 10:29
  #31434
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Ramlade in på ett klipp som påminner om Lennart.


Han gillar ju att visa upp sig på tuben och har en bra sångröst. Han pratade ju innan om att han bjudits upp på scenen och deltagit i en stripshow, bara så där. Med tanke på att han vill ge kvinnor vad de vill ha så hade han kunnat göra succe som en Svensk variant på den här killen. Visserligen hade nog familjen skämts men han hade tjänat pengar och fått fruntimmer. Och framför allt inte begått något brottsligt.

https://www.youtube.com/watch?v=IwzaDA9eRmw

Vad säger ni hade han haft en chans?

Nej han hade inte haft en chans, Lennart kan inte röra sig för fem öre, visst han har en okej sångröst som skulle kunna bli bättre om han fick en sångcoach men det är allt.
Men han kan som sagt var inte röra sig alls, han rör sig i otakt till musiken och ser bara allmänt dum ut.

Nu menar jag inte utseendet, utan han ser dum ut när han försöker dansa.
Han ser även dum ut när han försöker röra sig sexigt.
__________________
Senast redigerad av onemorechance 2018-06-19 kl. 10:36.
2018-06-19, 11:42
  #31435
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance

Nu menar jag inte utseendet, utan han ser dum ut när han försöker dansa.
Han ser även dum ut när han försöker röra sig sexigt.
Lennart tror ju att även män skall porra sig som kvinnorna gör i p-rullar när de skall se heta ut. Det blir så väldans väldans fel

Kanske om han blir transa så kan han komma undan med det något bättre.
2018-06-19, 12:20
  #31436
Medlem
JagSerUfos avatar
Han är 55 år kanske lite gammal för att börja om som en manlig strippa även om han själv tror att det vore nått som kvinnor skulle gå igång på. Han var ju också inne på att bli gigolo tidigare för att tjäna sitt levebröd. Han har ett väldigt stort självförtroende i tillägg så är han korkad, så kan tänka mig att många i hans omgivning var trötta på han redan innan han blev galen.
2018-06-19, 13:08
  #31437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Nej han hade inte haft en chans, Lennart kan inte röra sig för fem öre, visst han har en okej sångröst som skulle kunna bli bättre om han fick en sångcoach men det är allt.
Men han kan som sagt var inte röra sig alls, han rör sig i otakt till musiken och ser bara allmänt dum ut.

Nu menar jag inte utseendet, utan han ser dum ut när han försöker dansa.
Han ser även dum ut när han försöker röra sig sexigt.

Sen är ju den där killen mycket bättre skick, Lennart nu är anorektisk skinnlapp. Den här kille du länkade har ju en bra kropp och är nog enligt väldigt många attraktiv, det gäller inte Lennart. Lennart har visat kuken för halva Sverige och inte en enda kvinna har velat ha samlag med honom. Det är illa.
2018-06-19, 13:17
  #31438
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Han är 55 år kanske lite gammal för att börja om som en manlig strippa även om han själv tror att det vore nått som kvinnor skulle gå igång på. Han var ju också inne på att bli gigolo tidigare för att tjäna sitt levebröd. Han har ett väldigt stort självförtroende i tillägg så är han korkad, så kan tänka mig att många i hans omgivning var trötta på han redan innan han blev galen.

Precis! Platta jorden teorier och mantisteorier kom inte över natten, det har nog varit ett långt lågmält ältande om matriakal, manligt initiativ innan han blev tokig på riktigt!

Stackars frun!
2018-06-19, 14:51
  #31439
Medlem
Lyzzas avatar
Intressant att höra era åsikter om Lennarts "talanger".

Kan hålla med om att han inte ser mycket ut för världen nu. Han skulle börjat när han var muskulös och kontaktat någon som var insatt i branchen. Lärt sig dansa och agera.

Men Lennart ser ju tyvärr sig själv som bäste dräng så han vill nog inte ha några lärare.

Oj titta vad jag hitta https://www.facebook.com/lennartbladhsomfan/

Fast datumet indikerar att ingen skrivit på ett år. Kanske det livas upp nu när jag lägger upp den här länken.
2018-06-19, 14:55
  #31440
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det var nog en aning tomt första två dygnen - nu nog mest skönt, men sorgligt. Nu reagerar hon säkert på det som varit.

Man kommer ju involvera mamman i utredningen, med en massa frågor om barndomen, vuxenåren och nutiden - så de kommer nog tvingas kika på lösningar för boende som inte involverar mammas lägenhet. Hon är ju lätt att tycka om och för sådana brukar man vara snabbare att hitta lösningar, knappast direkt i veckan, men på sikt...


Har hört ofta i massmedia att psykvården tar ringa hänsyn till vad anhöriga tycker så det är inte säkert de bryr sig om boendet. De anser väl att det är upp till socialen eller familjen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback