Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 09:26
  #1981
Medlem
Ser en del som tyder på att LB hyser vissa tvivel kring Mantis. I videon på engelska från igår pratar han något om att Mantis snart ska komma med någon sorts 'bevis' eller något. Annars vore det här ju 'totally crazy'.

Den finns också en video från ganska nyligen där han berättar om ett möte med en norsk läkare. Enligt LB har han och läkaren pitchat sina respektive verklighetsuppfattningar lite mot varandra. LB ska också ha fått flera mantissamtal per telefon under läkarbesöket. Det verkar ha varit ett ganska skruvat läkarbesök, men kalciumhalterna var i alla fall bra.
2017-03-29, 09:39
  #1982
Medlem
Dagen råd, till LB och alla andra också.

Om du får kontakt med superinteligenta utomjordiska gräshoppor, använd anktestet.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Anpassat till sammanhanget får vi

If it looks like a jävla moppetroll , swims like a jävla moppetroll, and quacks like a jävla moppetroll, then it probably is a jävla moppetroll.
2017-03-29, 11:51
  #1983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ser en del som tyder på att LB hyser vissa tvivel kring Mantis. I videon på engelska från igår pratar han något om att Mantis snart ska komma med någon sorts 'bevis' eller något. Annars vore det här ju 'totally crazy'.

Den finns också en video från ganska nyligen där han berättar om ett möte med en norsk läkare. Enligt LB har han och läkaren pitchat sina respektive verklighetsuppfattningar lite mot varandra. LB ska också ha fått flera mantissamtal per telefon under läkarbesöket. Det verkar ha varit ett ganska skruvat läkarbesök, men kalciumhalterna var i alla fall bra.

Det är väl möjligt att han skippar mantis. Innan mantis var han ju utsedd av Source som världens frälsare. Source är lika med Gud och hade skapat hela universum. Han blev, vad jag kan minnas, lovad 75 mkr av source för att starta tribes.

Vi får väl se vad det blir nästa gång när mantis spåret kallnat.
2017-03-29, 12:34
  #1984
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han fick tydligen 2000:- via Swish igår, som han ska betala förra månadens amortering av bostadslånet med.

https://www.youtube.com/watch?v=Y0ICuTm5lWA
2017-03-29, 12:42
  #1985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det är väl möjligt att han skippar mantis. Innan mantis var han ju utsedd av Source som världens frälsare. Source är lika med Gud och hade skapat hela universum. Han blev, vad jag kan minnas, lovad 75 mkr av source för att starta tribes.

Vi får väl se vad det blir nästa gång när mantis spåret kallnat.

True. Slut på Mantis skulle inte betyda slut på vansinnet.
2017-03-29, 13:03
  #1986
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det är väl möjligt att han skippar mantis. Innan mantis var han ju utsedd av Source som världens frälsare. Source är lika med Gud och hade skapat hela universum. Han blev, vad jag kan minnas, lovad 75 mkr av source för att starta tribes.

Vi får väl se vad det blir nästa gång när mantis spåret kallnat.

Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
True. Slut på Mantis skulle inte betyda slut på vansinnet.
Det är möjligt att han börjar kalla dem för vad de är, ungdomar, i stället: "Ungdomen är mycket smartare och vill förändra, bla bla bla bla bla bla..."
2017-03-29, 13:18
  #1987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är möjligt att han börjar kalla dem för vad de är, ungdomar, i stället: "Ungdomen är mycket smartare och vill förändra, bla bla bla bla bla bla..."

Även om jag i så fall inte är beredd att hålla med i sak vore det ju en verklighetsanpassning av guds nåde i förhållande till source, mantis etc. LB och majoriteten av oss andra är helt ense om att ungdomar faktiskt finns.
2017-03-29, 15:03
  #1988
Medlem
Han börjar ju få mindre storhetsvansinne. Från att rädda världen skall han nu enbart försöka skapa en egen republik på Gotland samt att hjälpa 2 stycken 75-åriga bröder att sälja deras samling av årsböcker om fotboll och idrott. Så han måste försöka kombinera bildandet av en republik och försäljning av böcker. Tacka fan för att han inte har tid att söka jobb
__________________
Senast redigerad av femtaliess 2017-03-29 kl. 15:26. Anledning: felstav
2017-03-29, 18:13
  #1989
Medlem
Kaniljs avatar
Slölyssnade på Rapport och hoppade till när de sa
"...och det viktiga är att ta reda på kostnaden för det nya systemet..."
Jag förväntade mig att få se LB på TV, men det handlade om sopsortering...
2017-03-29, 18:19
  #1990
Medlem
Det där med en gotländsk republik är lite mitt fel. Det var något trams jag hittade på i stunden i en kommentar under en liveström häromdagen. Tydligen blev det något han tog till sig mer än jag trodde.

Tydligen ska han pitcha idén om att jobba mot en "goxit" till ALMI. Lite humor är det ändå att söka stöd från staten för en separatiströrelse.

(Är nu tillbaka efter en veckas avstängning. Jag gjorde "reklam" genom att nämna min YouTube-kanal...)
2017-03-29, 18:20
  #1991
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanilj
Slölyssnade på Rapport och hoppade till när de sa
"...och det viktiga är att ta reda på kostnaden för det nya systemet..."
Jag förväntade mig att få se LB på TV, men det handlade om sopsortering...
Haha, jag hade säkert reagerat likadant

Vad är det för jävla Bulgarian system han snackar om helatin, nåt med Rothschild?

https://www.youtube.com/watch?v=QwO4iGFBIdA
2017-03-29, 18:27
  #1992
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomasfr
Det där med en gotländsk republik är lite mitt fel. Det var något trams jag hittade på i stunden i en kommentar under en liveström häromdagen. Tydligen blev det något han tog till sig mer än jag trodde.

Tydligen ska han pitcha idén om att jobba mot en "goxit" till ALMI. Lite humor är det ändå att söka stöd från staten för en separatiströrelse.

(Är nu tillbaka efter en veckas avstängning. Jag gjorde "reklam" genom att nämna min YouTube-kanal...)
Han är extremt lättledd, nåt man märker i liveströmmen du sparar (mycket uppskattad av undertecknad). Så fort någon för in honom på en tanke så snackar han lite för länge om den, och i "det stora" så ser vi ju alla hur han hoppas från idéinriktning till idéinriktning.

Han verkar landa från nån slags hypomani nu verkar det som, mer lågmäld och stilla...

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback