Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 16:11
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanilj
Svamligt som vanligt i dagens första film. (...) Om någon har förstått hans tankegångar får ni gärna förklara för mig vem han (i samma film) menar skulle ha mutat tidningarna på Gotland att skriva en "artikelserie" om honom. Jag hänger inte med i det han säger.

https://youtu.be/8Ksu_5hljGY
Jag greppar inte heller riktigt allt i filmen. Han tycks läsa en skriven dialog med någon som gjort honom uppmärksam på vårdens bedömningar av psykiatriska behov, men sen blev det för rörigt för min del. Kanske ska titta igen, eller om någon vill förklara, som tittat och förstått vad som menas.
__________________
Senast redigerad av jamenda 2017-02-28 kl. 16:14.
2017-02-28, 17:15
  #1202
Medlem
Detta är hans snapchat

bladhlennart

Enjoy
2017-02-28, 18:02
  #1203
Medlem
Lyzzas avatar
kan inte låsa upp atikeln mågon som kan?

http://www.helagotland.se/sok/?query...age=0&sortBy=3
2017-02-28, 18:13
  #1204
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Han passar in på allt det här,tycker jag åtminstone. ( Nu är det bra plågsamt att lyssna på honom ! )


https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcis...sst%C3%B6rning


låter som en typisk fransos.
2017-02-28, 18:20
  #1205
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
kan inte låsa upp atikeln mågon som kan?

http://www.helagotland.se/sok/?query...age=0&sortBy=3

Inlägg nummer 50 i den här tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av MilkXo
Här har du
"Mannen är i 50-årsåldern och har tidigare varit lärare vid flera skolor på Gotland.

Han har i ett öppet socialt medium efterfrågat tjejer som ska medverka i en ny sexsajt.

Många har upprörts och anser att agerandet är olämpligt. Men det är inte att betrakta som ett brott i sig.

– Det är inte straffbart att göra en sexsajt, så länge de aktiva inte är minderåriga, förklarar Mats Andersson, expert på riskexponering och internetsäkerhet för barn och även aktiv inom Ecpat.

Kan han anses utnyttja sin tidigare position som lärare?

– Även om han skulle säga ”hej, du kanske minns mig som din gamla lärare” är det fortfarande inte olagligt i sig.

För att det ska bli tal om grooming, på svenska även kallat gromning, måste personen ha kontaktat ett barn under 15 år med syftet att begå sexuella övergrepp.

– I det här fallet är det väl mest väldigt pinsamt och man undrar om personen är vid sina sinnens fulla bruk, säger Mats Andersson.

Flera föräldrar har ändå reagerat kraftigt. En av dem, som GT talat med, säger att personen även kontaktat dennes dotter och hennes två kompisar direkt.

Dessa var vid tillfället under 15 år.

– Han undrade om de ville träffas, berättar föräldern.

Mats Anderssons generella tips, till föräldrar som oroas över fenomenet grooming, är dialog.

– Bygg upp ett förtroende och prata med barnen! Jag möter fortfarande barn som vill prata med sin föräldrar om sådant de upplever som snuskigt eller äckligt på nätet, men som inte vågar, säger han.
"
2017-02-28, 18:21
  #1206
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Hans YouTube-kanal är förträfflig. Mycket god underhållning!
2017-02-28, 18:23
  #1207
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanilj
Inlägg nummer 50 i den här tråden...


Tack. Lite korkat att han tog kontakt med tjejerna kan jag tycka.
2017-02-28, 18:32
  #1208
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Tack. Lite korkat att han tog kontakt med tjejerna kan jag tycka.

Man kan tycka det ja.
Ett av LBs problem är att han anser att flickor/tjejer/damer/kvinnor/fruntimmer är hämmade och att de är det redan i 12-13 årsåldern. Det är naturligt att tjejer i den åldern är nyfikna på män och de borde lära sig att leva ut sin sexualitet istället för att skrämmas med graviditeter och könssjukdomar. Det är vad LB hävdar är "en mer jämställd sexualitet". Han har flera gånger också sagt att de elever (tjejer) som han har haft blivit tända på hans kropp bara för att han har tajta träningsbyxor på sig på lektionerna. (Något som jag skulle tro är något som han inbillar sig själv för att kunna blåsa upp sin egen grandiositet. Det är nog inte många av det motsatta könet som går igång på honom öht och varför skulle då just småtjejer göra det?! ) Han verkar inte förstå att just det här snacket om så unga tjejer och om hur deras sexualitet är hämmad kanske inte är något som är en 53-årig mans uppgift att "rätta till". Klart obehagligt.
__________________
Senast redigerad av Kanilj 2017-02-28 kl. 18:35.
2017-02-28, 19:49
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Han passar in på allt det här,tycker jag åtminstone. ( Nu är det bra plågsamt att lyssna på honom ! )


https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcis...sst%C3%B6rning

Nä. Eller jo visst finns en del där men överlappning av uttryck och symtom inom psyk-diagnoser är väldigt vanligt.

Så här ser jag det: LBs självbild är inte grandios i det att han tror sig vara bättre än andra. Visst, han är utvald med det är av en slump. Sen framstår han som självgod av att alltid veta bättre. Hans fantasier berör inte makt och status så mycket, han vill mer fly samhället. Kräver inte mycket beundran eller bekräftelse heller, kräver ingen särbehandling, tycks aldrig avundsjuk, är aldrig hotfull/manipulerande.

Det här uppfattar jag mer som en problematik kring adaptiv skuld med psykotiska inslag. Han har gjort bort sig rejält, mist jobb/familj/anseende, men något med skuldkänslor är sjukt svårt för han, varvid han reser en mur mot omvärlden, han har inte gjort fel, han har inte gått över gränser mot minderåriga (som för övrigt är "hämmade sexuellt"), han har inte snuskat på gym, han skadar inte sina barn, osv.
2017-02-28, 20:18
  #1210
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whateverism
Nä. Eller jo visst finns en del där men överlappning av uttryck och symtom inom psyk-diagnoser är väldigt vanligt.

Så här ser jag det: LBs självbild är inte grandios i det att han tror sig vara bättre än andra. Visst, han är utvald med det är av en slump. Sen framstår han som självgod av att alltid veta bättre. Hans fantasier berör inte makt och status så mycket, han vill mer fly samhället. Kräver inte mycket beundran eller bekräftelse heller, kräver ingen särbehandling, tycks aldrig avundsjuk, är aldrig hotfull/manipulerande.

Det här uppfattar jag mer som en problematik kring adaptiv skuld med psykotiska inslag. Han har gjort bort sig rejält, mist jobb/familj/anseende, men något med skuldkänslor är sjukt svårt för han, varvid han reser en mur mot omvärlden, han har inte gjort fel, han har inte gått över gränser mot minderåriga (som för övrigt är "hämmade sexuellt"), han har inte snuskat på gym, han skadar inte sina barn, osv.

Fast jag kan ändå tycka att tex hans prat hela tiden om att han är "ödmjuk inför det här" är ett förtäckt sätt att höja sig över alla andra. Han pratar om att vara släkt med Jesus, att ha rätt gener osv, vilket jag inte uppfattar att han ser som slumpmässigt utan snarare som att han på förhand är utvald. Jag ser det faktiskt också som att han kräver bekräftelse. Alla andra är idioter som inte fattat att han har rätt och han är ganska nedlåtande mot de kommentarerna i sitt youtube-flöde. Alla kommentarer som bekräftar honom suger han däremot åt sig av rejält. Redan när han för ett år sen skrev i olika Facebook-grupper uppfattade jag hans strävan som ett behov av att synas, att vara någon, att vara den som frälste skolan med sina idéer. Jag ser det som att han inte skulle nöja sig med sina beskärda 15 minuter utan att han vill stå i strålkastarljuset helt och fullt. Faktiskt mer det än att han egentlig mening vill frälsa världen. De olika teorierna avlöser varandra, men kvar i centrum står LB som alla borde vara tacksamma mot.
2017-02-28, 20:44
  #1211
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haref
Kanske göra en långfilms parodi av Lennarts resa? Här är en trailer till ett koncept. https://www.youtube.com/watch?v=_kn7jPfbOQc "The wolf of Klintehamn"

Ytterligare en trailer, Rocky denna gång, "LENNY"
https://www.youtube.com/watch?v=M3bT6S_t2bM
2017-02-28, 20:57
  #1212
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterPinkmanBitch
Ytterligare en trailer, Rocky denna gång, "LENNY"
https://www.youtube.com/watch?v=M3bT6S_t2bM

Fattas bara råa äggulor och en trappa.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback