Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-19, 17:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Jag förstår att det inte riktigt är min sak att säga åt dig vad du ska göra, men som många andra i tråden har sagt kommer du förmodligen att ångra dig rätt rejält i en relativt snar framtid. Om du ska göra något som utmärker dig, se till att göra något som inte är permanent, eller åtminstone inte är det första folk kommer lägga märke till under resten av ditt liv.
Tar till mig av vad alla säger. Dock är detta inte permanent. Sure, hålet finns alltid där men det kommer mest troligen dra ihop sig om jag inte går allt för stort. Om jag nu gör det kan jag alltid sy igen det och få ett fint ärr
Citera
2016-08-19, 18:15
  #14
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Tar till mig av vad alla säger. Dock är detta inte permanent. Sure, hålet finns alltid där men det kommer mest troligen dra ihop sig om jag inte går allt för stort. Om jag nu gör det kan jag alltid sy igen det och få ett fint ärr

Haha, ja det är dina öron. Men i det här fallet borde du tänka en gång extra. Fråga dig, "hur viktigt är det för mig att ha två stora hål i öronen?" Om du låter bli att göra detta kommer det med 99% sannolikhet komma en dag när du tackar dig själv för att du lät bli.

Hur som, lycka till
Citera
2016-08-19, 19:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Haha, ja det är dina öron. Men i det här fallet borde du tänka en gång extra. Fråga dig, "hur viktigt är det för mig att ha två stora hål i öronen?" Om du låter bli att göra detta kommer det med 99% sannolikhet komma en dag när du tackar dig själv för att du lät bli.

Hur som, lycka till

Man kan ju vända på saken också. Hur stor roll spelar det egentligen om jag råkar ha örsnibbar som fladdrar i vinden om 15 år? Är ju liksom inte liv eller död det handlar om helt enkelt, och när man haft töjningar ett tag reflekterar man liksom inte så mkt över att det är något konstigt, det är så öronen ser ut helt enkelt.
Citera
2016-08-19, 20:13
  #16
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Man kan ju vända på saken också. Hur stor roll spelar det egentligen om jag råkar ha örsnibbar som fladdrar i vinden om 15 år? Är ju liksom inte liv eller död det handlar om helt enkelt, och när man haft töjningar ett tag reflekterar man liksom inte så mkt över att det är något konstigt, det är så öronen ser ut helt enkelt.

Ja, för mig spelar det egentligen ingen som helst roll. Men jag tror att man tänker lite annorlunda som ung, och ibland gör ogenomtänkta saker som man ångrar rätt rejält vid ett senare tillfälle. Därför skadar det aldrig att få någon att tänka ett varv till.

Det var inte så att jag ville ge någon ångest över något de inte längre kan förändra.
Citera
2016-08-19, 22:12
  #17
Medlem
Till mitt försvar är jag 26 år gammal och har tänkt på detta ett tag. Annan sak om jag var 16 kanske?
Citera
2016-08-20, 10:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Till mitt försvar är jag 26 år gammal och har tänkt på detta ett tag. Annan sak om jag var 16 kanske?
Jag slår vad om att du har skägg, knarkarhår samt du går utomhus med byxorna nedhasade över
röven.
Citera
2016-08-20, 11:30
  #19
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Till mitt försvar är jag 26 år gammal och har tänkt på detta ett tag. Annan sak om jag var 16 kanske?

Du gör som du vill bror Bara det känns rätt för dig så.
Citera
2016-08-20, 13:41
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag slår vad om att du har skägg, knarkarhår samt du går utomhus med byxorna nedhasade över
röven.
Helt fel tyvärr. Smala tajta jeans. Stor tröja. Lite skate stil.


Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Du gör som du vill bror Bara det känns rätt för dig så.
Tack
Citera
2016-08-20, 13:58
  #21
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Haha, ja det är dina öron. Men i det här fallet borde du tänka en gång extra. Fråga dig, "hur viktigt är det för mig att ha två stora hål i öronen?" Om du låter bli att göra detta kommer det med 99% sannolikhet komma en dag när du tackar dig själv för att du lät bli.

Hur som, lycka till

Fast hur vet du att det är sannolikt att TS kommer ångra sig ?
Du kan ju ej applicera ditt eget tankesätt på TS.

Bör ju vara minst lika sannolikt att man får 40-årskris och gör allt som man ej vågade göra som yngre sedan.

Förstår inte heller varför utseende är en sån jävla big deal.
Människor behandlar det som en sån jävla katastrof att ångra sig/ha bodymods från ungdomen som äldre. Det värsta som kan hända är väl att det ser mindre snyggt ut... vilket ju inte är hela världen för alla människor.
Citera
2016-08-20, 14:09
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Förstår inte heller varför utseende är en sån jävla big deal.
Människor behandlar det som en sån jävla katastrof att ångra sig/ha bodymods från ungdomen som äldre. Det värsta som kan hända är väl att det ser mindre snyggt ut... vilket ju inte är hela världen för alla människor.
Väl sagt! Har massa tatueringar på kroppen dessutom. Väl medveten om att 75åriga jag kanske inte ville att jag gjorde dom. Eller så vill han det. Ett minne. En period. En del av mig.
Citera
2016-08-20, 19:28
  #23
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Väl sagt! Har massa tatueringar på kroppen dessutom. Väl medveten om att 75åriga jag kanske inte ville att jag gjorde dom. Eller så vill han det. Ett minne. En period. En del av mig.

Ja alltså, tror det finns tre typer av människor.
- De som ångrar saker de gör
- De som ångrar saker de inte gör
- De som gör saker, tycker att de är skitfula efter ett tag, men inte bryr sig ett skit om detta.

Människor framställer det som om det kommer vara en sån jävla big deal att man blir gravt deprimerad, om man skulle ångra sig.
Antagligen har dessa människor även baserat sin självkänsla på sitt utseende, vilket inte är det bästa man kan göra.

Så för att knyta an till topic - om man tänkt gå igenom med att göra en bodymod som är -permanent- (vilket töjningar ej nödvändigtvis är), har man nog rätt bra koll på att man ej kommer att ångra sig, eller så tycker man att det inte är någon big deal om man skulle det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback