Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-18, 22:15
  #1
Medlem
El Capitanos avatar
Efter den medialt uppmärksammade cirkusen i runt We are sthlm har Tino Sanandaji nu fått tag i en intern rapport från polisen som visar en helt annan bild än det man försökt tona ner i media.

Rapporten är ganska hårresande läsning ärligt talat. Det talas om ett ungdomsgäng på 50 personer som är ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan som systematiskt återkommer till festivalen för att begå sexual och våldsbrott, gänget står exempelvis för "merparten av våldsbrotten". Ett annat gäng som ställer till skit består av marockanska ungdomar.

Citat:
"Mest utåtagerande har ett ungdomsgäng av s.k. ensamkommande flyktingungdomar varit, de flesta från Afghanistan. Även ett gäng med Marockanska ungdomar har varit mycket våldsaktivt"

Citat:
"I nyssnämnda 19 ärenden har åtta gärningsmän gripits. Deras födelsetider är angivna till perioden 1998-2001 med undantag för en man som uppges vara född 1981. Tre av dessa utpekade gärningsmän är svenska medborgare av utländsk härkomst. En gripen person anges ha tolkbehov på persiska, vilket är ett språk som främst talas i Iran. Övriga gripna är antingen afghanska medborgare eller så har de tolkbehov på dari som är ett av två officiella språk i Afghanistan"

Sammanfattning här:

http://tino.us/2016/08/polisens-inte...ngstradgarden/

Hela rapporten kan laddas ner här:

http://tino.us/wp-content/uploads/20...2015-final.pdf
Citera
2016-08-18, 22:30
  #2
Avstängd
Sebbe.Taxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Efter den medialt uppmärksammade cirkusen i runt We are sthlm har Tino Sanandaji nu fått tag i en intern rapport från polisen som visar en helt annan bild än det man försökt tona ner i media.

Rapporten är ganska hårresande läsning ärligt talat. Det talas om ett ungdomsgäng på 50 personer som är ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan som systematiskt återkommer till festivalen för att begå sexual och våldsbrott, gänget står exempelvis för "merparten av våldsbrotten". Ett annat gäng som ställer till skit består av marockanska ungdomar.





Sammanfattning här:

http://tino.us/2016/08/polisens-inte...ngstradgarden/

Hela rapporten kan laddas ner här:

http://tino.us/wp-content/uploads/20...2015-final.pdf

Finns det någon fungerande människa som trott annorlunda? Det är fan att media och polis mörkar. I vilket syfte? Om saker inte kommer upp till ytan finns det ingen möjlighet att hantera dem.
Citera
2016-08-18, 22:38
  #3
Medlem
Fy fan vad förbannad jag blir på sådant här skit!
Det som stör mig är att folk som inte loggar in på FB alldrig i hellvette skulle få reda på sådant. Landet känns sannerligen kört. Men den stora frågan måste ju vara VARFÖR MÖRKAR DE??? Speciellt när det är extra viktigt med signalregemente för något brott!
Citera
2016-08-18, 22:38
  #4
Medlem
Japhys avatar
Det har alltid funnits tafsare. Hedenhös slog en flicka i huvudet med en påk. Det har brunnit sedan vi upptäckte elden. Allt är frid och fröjd. Det är bara anmälningsbenägenheten som ökar. Forskning visar att tryggheten aldrig varit större.
Citera
2016-08-18, 22:39
  #5
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Alla inom polis, politik & media som har varit med om att mörka detta är medskyldiga till vart enda sexövergrepp av dessa gärningsmän & skall straffas för detta i framtiden.

Medhjälp till våldtäkt är ett allvarligt brott. Ansvar skall utkrävas, ingen nåd skall ges.
Citera
2016-08-18, 22:45
  #6
Medlem
Landet har aldrig varit så tryggt som nu, att anmälningarna ökar är positivt det visar att tjejer inte är rädda för att anmäla sexualbrott. Vad är den gemensamma nämnaren? Jo det är män som begår sexualbrott, vi måste öppna en dialog och få män att ta ansvar för övergreppen.
Citera
2016-08-18, 22:46
  #7
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-spaceglasses
Fy fan vad förbannad jag blir på sådant här skit!
Det som stör mig är att folk som inte loggar in på FB alldrig i hellvette skulle få reda på sådant. Landet känns sannerligen kört. Men den stora frågan måste ju vara VARFÖR MÖRKAR DE??? Speciellt när det är extra viktigt med signalregemente för något brott!

Varför? Order uppifrån så klart.
Citera
2016-08-18, 22:47
  #8
Medlem
bytnamns avatar
Är jag efterbliven eller funkar länkarna inte?
Citera
2016-08-18, 22:51
  #9
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytnamn
Är jag efterbliven eller funkar länkarna inte?
Ladda om ett par gånger. Det var väldigt trögt för mig också.

/T
Citera
2016-08-18, 23:04
  #10
Medlem
Enligt min bekant så sitter i fängelsen 90% av intagna med invandrare bakgrund. Så de siffror 19 av 20 inte konstiga. Va ska vi diskutera ?

Mvh invandrare
Citera
2016-08-18, 23:06
  #11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Varför? Order uppifrån så klart.
Ja order uppifrån typer som denna:

"EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief"
http://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

För att underminera nationell homogenitet och bana väg för Den Nya Världsordningen (NWO) måste man föra folken bakom ljuset eftersom få folk frivilligt underminerar sin egen existens.
Falukorvsflöjt.
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2016-08-18 kl. 23:09.
Citera
2016-08-18, 23:14
  #12
Medlem
jack.danielss avatar
Det är just sånt här undanhållande av fakta, som får mig (man i medelåldern) att ifrågasätta mitt skatteinbetalande, mitt idoga arbete, min fosterlandskärlek osv...osv...

Sjuklövern har lyckats med konsstycket att slå in en kil i välfärdssverige, hur vet jag, men inte varför?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback