Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-04-16, 17:21
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Använder mest Facebook för evenemangsfunktionen. Smidigt att samla all info om sin fest, vilka som kommer och eventuella önskemål och frågor på samma ställe. Enda nackdelen är att folk som vägrar facebook inte brukar bli bjudna till mina fester. Mer deras förlust, är jag dock övertygad om. Funktionen är lika bra nu som när jag blev medlem för 8 år sen, ett medlemskap jag skaffade för att använda evenemangsfunktionen när jag skulle ha fest.

Detta är nackdelen för icke facebook användare, man blir lätt utesluten till diverse saker bara för man inte har ett fb konto och kan trycka ja eller nej istället för att kanske skicka SMS till personen ELLER det som verkar livsfarligt idag, ringa ett telefonsamtal!

Känner igen det där för vänner som ej har FB och deras vänner dissar dem för att dem inte har FB, spontana känslan är att facebook gör folk ännu mer hjärndöda då man endast man kommunicera på FB och inte någon annanstans!!
Citera
2018-04-16, 19:11
  #62
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Detta är nackdelen för icke facebook användare, man blir lätt utesluten till diverse saker bara för man inte har ett fb konto och kan trycka ja eller nej istället för att kanske skicka SMS till personen ELLER det som verkar livsfarligt idag, ringa ett telefonsamtal!

Känner igen det där för vänner som ej har FB och deras vänner dissar dem för att dem inte har FB, spontana känslan är att facebook gör folk ännu mer hjärndöda då man endast man kommunicera på FB och inte någon annanstans!!

Tja i slutändan handlar det ju om ifall jag ska göra den extra ansträngningen att försöka få tag på personen på annat sätt. En ansträngning jag ibland kan tycka att det är värt för en speciell person, men oftast inte.

Det är mycket jobb som det är att dra ihop en fest eller event. Och en väldigt liten ansträngning att ha ett facebook-konto och trycka ja. Om de inte orkar vara tillgängliga, varför ska jag orka anstränga mig att försöka nå dem?

Sen är ju hela poängen med att dra ihop ett event eller party av något slag att kommunicera irl. Inte att vare sig ringa, smsa eller sitta över facebook.
__________________
Senast redigerad av Katzyn 2018-04-16 kl. 19:13.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback