Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-08-21, 04:29
  #85
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
På din ort Välkommen till Stockholm
Tror du Sverige tar slut utanför tullarna och att inga problem finns i de områden inte tunnelbanan når?

Istället för att sitta här och vara stöddig föreslår jag att du som uppenbarligen bor i Sthlm ger dig ut i festivalområdet och gör en insats. Hånfullhet ger dig nämligen inga pluspoäng. Eller du nöjer dig med att lägga din lapp i lådan på valdagen om två år och inbillar dig att du dragit ditt strå till stacken på så sätt?
Citera
2016-08-21, 04:34
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Tror du Sverige tar slut utanför tullarna och att inga problem finns i de områden inte tunnelbanan når?

Istället för att sitta här och vara stöddig föreslår jag att du som uppenbarligen bor i Sthlm ger dig ut i festivalområdet och gör en insats. Hånfullhet ger dig nämligen inga pluspoäng. Eller du nöjer dig med att lägga din lapp i lådan på valdagen om två år och inbillar dig att du dragit ditt strå till stacken på så sätt?

Bra att du gör en insats men tänker också lite att som man bäddar får man ligga... Kanske att det som inträffar nu behövs för att folk ska vakna upp och inse problematiken?
Citera
2016-08-21, 04:41
  #87
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Bra att du gör en insats men tänker också lite att som man bäddar får man ligga... Kanske att det som inträffar nu behövs för att folk ska vakna upp och inse problematiken?
Det håller jag till del med om. Tjejer i yngre tonåren kan vara jävligt arga och hata-hata-hata vita män och blablabla, men det är ändå inget som rättfärdigar att de blir våldtagna eller misshandlade. Ansvaret bör istället falla tungt på föräldrarna som tillåter sina 14-åriga döttrar att gå på festivalen trots katastrofrapporterna.

Jag är dock lite mer ambivalent när det kommer till vuxna kulturmarxister av den typ som medvetet arbetar för det här samhället som vi ser nu. Skulle en sådan råka illa ut rakt framför mig är jag faktiskt inte helt hundra på att jag skulle ingripa. Som du mycket riktigt säger, som man bäddar får man ligga... Det är dock en skillnad på det och tonårstrotsiga småtjejer.
Citera
2016-08-21, 04:46
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Det håller jag till del med om. Tjejer i yngre tonåren kan vara jävligt arga och hata-hata-hata vita män och blablabla, men det är ändå inget som rättfärdigar att de blir våldtagna eller misshandlade. Ansvaret bör istället falla tungt på föräldrarna som tillåter sina 14-åriga döttrar att gå på festivalen trots katastrofrapporterna.

Samtidigt verkar det ju inte gå några unga svenska killar dit så man undrar ju vad tjejerna gör där? Kanske lite spännande med all uppmärksamhet eller att svenska killar faktiskt är ännu mer utsatta?
Citera
2016-08-21, 05:08
  #89
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Samtidigt verkar det ju inte gå några unga svenska killar dit så man undrar ju vad tjejerna gör där? Kanske lite spännande med all uppmärksamhet eller att svenska killar faktiskt är ännu mer utsatta?
Ja, jag har tänkt samma tanke. Att i stort inga svenska killar åker dit är ett ställningstagande i sig. Att unga och naiva tjejer tycker att det är spännande när vuxna män fluktar på dem kan jag säkert tänka mig. Det handlar säkert inte om sexuella spänningar eller önskemål om relationer med skäggbabbarna, men som du säger, uppmärksamheten från uppenbart äldre killar/män. Skäggbabbarna vill ha mer än ett ögonkast och ett leende och helt plötsligt befinner sig de fnittriga tjejerna i en situation de inte kan kontrollera.

Det ska bli spännande att se hur besökarsiffrorna kommer att se ut nästa år. Årets katastroffestival måste ju sätta sina spår i lönsamheten framöver.
Citera
2016-08-21, 11:11
  #90
Medlem
F!-faan vicken fars☺😊😀😁😂
Monthy-Pyton gänget skulle kunna göra en film av detta!
De är mycket klokare än killing-gänget😆
Citera
2016-08-21, 11:25
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
F!-faan vicken fars☺😊😀😁😂
Monthy-Pyton gänget skulle kunna göra en film av detta!
De är mycket klokare än killing-gänget😆


Håller med, Monty Python spelade verkligen i en helt annan liga än Schyffert, Lokko & co, både som kreativt team och medlemmarna var och en för sig.

OnT: ja, det tycks ju som om We are Sthlm har blivit en trashfestival med avseende på publiken och en hel del av artisterna. Malmöfestivalen har till stora delar gått samma väg...Det är liksom bara i Sverige sådant här anses hippt och spännande.
Citera
2017-08-19, 13:26
  #92
Medlem
oskichs avatar
Passerade årets upplaga igår...

Kort observation:

- 99% Bruschor - 1% Fjortisbrudar som hänger med förorts-tjejgänget framför scenen. Etniska svenskar i princip obefintligt.

- Marockanska gatubarn står och dealar röka bakom polisen piketbuss, utan åtgärd.

- Hela området i princip inringat av polisbilar.

Kändes som man hade hamnat i Beirut/Baghdad...
Citera
2017-08-20, 16:16
  #93
Medlem
NuffeVonVettets avatar
Helt sinnessjukt vilka resurser som läggs på evenemanget och fortfarande förekommer det mängder med konstigheter...

En ofullständig och tidig rapport från lördagen, dvs siffrorna på begångna brott kommer öka

Citat:
Fram till klockan 00.00 har:
78 avlägsnanden/omhändertaganden gjorts enligt Polislagen 13 §,
3 personer gripits,
1 person omhändertagits enligt lagen om berusade personer, LOB,
16 anmälningar om brott kommit till polisens kännedom.

https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...ing-Stockholm/

Alltså 78 "avlägsnanden/omhändertaganden" på en musikfestival och det är helt knäpptyst i media fast den siffran lär slå svenskt rekord med hästlängder. Polisens RSS känns inte längre ärlig och även den vinklad för att inte sticka godhetsvänstern i ögonen. Hur har polisen sen gått till väga med dessa 78 personerna och hur många av dessa hade ens uppehållstillstånd?

Hade varit intressant att veta hur polisen faktiskt jobbade före, efter och under festivalen för att förhindra taharrush och andra massövergrepp? Besökarnas faktiska trygghet eller regeringens intressen, vad värderar Eliasson högst?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback