Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-18, 08:54
  #1
Medlem
Cobra Styles avatar
Hej

Ledsen om detta tagits upp tidigare, jag hittade inte det jag sökte när jag kollade runt här.
Jag är en rätt stabil kille 190cm/163kg. Men jag behöver loosa 50-60 kilos övervikt. Jag tränar 1 tim vikt och 1 tim cardio varje dag ca. 5 dagar per vecka.
Jag räknade ut att min DMR ligger på 2949, alltså 2949 kalorier per dag för att ligga stabilt på den vikten. Men jag vill ju loosa mkt vikt men samtidigt så tränar jag ju rätt hårt.

Så min fråga nu. Finns det ngnstans på nätet eller annanstans där man kan få reda på hur mycket kalorier per dag jag bör konsumera med min träning så jag dels får det jag behöver för träningen men samtidigt ligger på en effektiv men hälsosam viktnedgång?
Jag har hör att jag bör ligga på ca. 1800 kalorier per dag men vet inte riktigt om det stämmer.

Tacksam för hjälp här!
Citera
2016-08-18, 08:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Hej

Ledsen om detta tagits upp tidigare, jag hittade inte det jag sökte när jag kollade runt här.
Jag är en rätt stabil kille 190cm/163kg. Men jag behöver loosa 50-60 kilos övervikt. Jag tränar 1 tim vikt och 1 tim cardio varje dag ca. 5 dagar per vecka.
Jag räknade ut att min DMR ligger på 2949, alltså 2949 kalorier per dag för att ligga stabilt på den vikten. Men jag vill ju loosa mkt vikt men samtidigt så tränar jag ju rätt hårt.

Så min fråga nu. Finns det ngnstans på nätet eller annanstans där man kan få reda på hur mycket kalorier per dag jag bör konsumera med min träning så jag dels får det jag behöver för träningen men samtidigt ligger på en effektiv men hälsosam viktnedgång?
Jag har hör att jag bör ligga på ca. 1800 kalorier per dag men vet inte riktigt om det stämmer.

Tacksam för hjälp här!

Du bör ligga på betydligt mer än 1800 kalorier med den vikten & träningen.

http://xn--bmi-rknare-u5a.se/rakna-u...rbrukning.html

Kanske inte den bästa sidan, men en liten uppfattning kan man få.
Citera
2016-08-18, 09:19
  #3
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Du bör ligga på betydligt mer än 1800 kalorier med den vikten & träningen.

http://xn--bmi-rknare-u5a.se/rakna-u...rbrukning.html

Kanske inte den bästa sidan, men en liten uppfattning kan man få.

Toppen, tack så mkt , det var precis det jag behövde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback