Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-18, 05:58
  #1
Medlem
Swecans avatar
Tjena tänkte höra hur man tillverkar tjack stenar om någon kan länka sida för har sökt sönder bokstavligen äger ett eget labb och kan tillverka tjack på 5 olika sätt men har ingen aning om hur man gör stenar av det ser nästan ut som crack har stött på det en gång i livet och hade vart collt att göra det själv. ytterst tacksam för hur man gör mvh swecan
Citera
2016-08-18, 07:51
  #2
Medlem
Skaffa dig ett lager med efedrin först..... Sen börja "koka"
Citera
2016-08-18, 17:00
  #3
Medlem
Använd hjärnan och leta upp recept själv om du nu är så bra på kemi borde du väl förstå om det är korrekt eller ej?
Citera
2016-08-27, 01:02
  #4
Medlem
HAHA!!!! Skojar du med mig eller? Tillverka "tjack" då antar ja du menar amfetamin? 5 olika sätt? Antar du menar att du nu skulle ha tillgång till mängder med kemikalier för att utföra dessa olika syntese vägar?

Känslan jag får är då att du varken har ett "eget labb" eller ens kunskap inom kemin för fem öre..

Nämn gärna några utav dessa 5 syntese metoder du tänker på? Så kanske jag kan hjälpa dig med svar.. För i mina ögon verkar din kunskap vidrigt låg inom kemin om ens något? Visst jag kan ha fel men, njaaaa.....

Ger du mig några alternativ på dessa 5 olika sett du påstår du kunna/veta så ska vi se om ja tror på dig. :-)
Du behöver så klart inte beskriva detaljerat, men ja ser nog rätt fort om du har en endaste susning om hur tillverkning ens sker...


Med vänlig hälsning,
Citera
2016-08-27, 01:46
  #5
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Hej på dig.

För att tillverka amfetamin behöver du följande:

Kemikalier. Många av dessa kemikalier är olagliga att inneha och dessutom svåra att få tag på. Om du vill veta mer så kan du väl googla "Amphetamine precursors". Detta varierar beroende på syntes.

Utrustning. Allt är visserligen inte olagligt, har ingen bra koll här, men det bör nog vara svårt att få tag på, för att inte nämna att diverse myndigheter lär höja på ögonbrynen och samtidigt hålla lite extra koll på dig när du beställer en "Ultra industrial tjacksmack superoven" för 300 papp.

Någonstans att vara. Detta är kanske lite lättare att ordna.

Pengar. Du måste kunna betala för hela kalaset!

Sist men inte minst, kunskap. Tyvärr kan man inte plugga grundkurs i tjackkokeri på varken Komvux eller KTH, så du får nog läsa på internet. Då är det nog bra om du kan engelska också.

Lycka till!
Citera
2016-08-28, 10:45
  #6
Medlem
uuy1851s avatar
Jag kan lära dig, men stenar är INTE 99,9%+ rent amfetaminsulfat.
PMa mig, kan hålla lektion med dig över Skype, eventuellt videochatta när jag själv syntetiserar alla råvaror och slutligen amfetamin i perfektion. Kemiskt rent utan reningsprocesser öht.

Men du får berätta om dig själv över Skype först(videochatt helst, annars mikrofon)

Det kostar inte ett jävla skit att tillverka tjack heller. Kanske 50 eller 100 spänn Max. Alla som säger annat är mytomaner eller har inte en jävla aning om Kemi


Man behöver inte olaglig utrustning för att göra detta. Påstå inte felaktiga saker. Det går göra amfetamin i rumstemperatur från hushållskemikalier och få en 95%+ ren fribas. Vet ni inget, uttala er inte helst. Jag lär dig gärna hur man tillverkar det via Skype TS.

Men jag går inte igenom hur eller varför saker sker på atomnivå.

Det är som att baka kakor. Man har ingen aning om vad som sker på atomnivå när man gräddar det, men man kan göra det jävla gott ändå.

Jag är fullutbildad inom fysikalisk kemi för övrigt. Finns inget mer att lära mig så du hittar inte bättre lärare än mig. Jag ska göra lite kemi snart ändå, så lär dig gärna hur och varför på simpelt sätt via videochatt . Krävs ingen fancy utrustning, alla som säger det snackar skit eller är inte smarta nog att hitta smarta lösningar på allt.

Förlåt för spydigheten. TS ditt amfetamin kommer vara över 95% när jag är klar med dig
__________________
Senast redigerad av uuy1851 2016-08-28 kl. 10:53.
Citera
2016-09-01, 19:54
  #7
Medlem
Swecans avatar
till alla hur man gör tjack orkar ej skriva med alla men fick nöjda svar iaf
https://www.erowid.org/archive/rhodi...amph.alhg.html
https://www.erowid.org/archive/rhodi...ropropene.html
https://www.scribd.com/doc/29100750/...hate-Synthesis
http://chemistry.mdma.ch/hiveboard/m...000282621.html

Där har jag suttit och läst på i över 24 dygn för att lära mig allt och nej jag har inte testat alla utan N-butlamine som de kallas för alldeles för galet att ta hem men kanske testast nästa år min polare ligger på sjukan i Bangkok så allt står still för tillfället men alla de simoplaste kan jag rakt i skallen har ett bra minne. Tack som fan till alla
Citera
2016-09-08, 20:57
  #8
Medlem
N-butylamine är inte nödvändigtvis något "svårt" att ta hem. Och heller inte något nödvändigt för att göra FNP. Det kan ersättas med vilken primär- eller sekundäraminamin som helst i stort sett.

Dimetylamin borde vara ett bra alternativ? Etanolamin? Dietanolamin nämns i lite gamla ryska(?) artilkar kring framställning av aromatiska nitroalkener.
Citera
2018-02-07, 19:35
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Jag kan lära dig, men stenar är INTE 99,9%+ rent amfetaminsulfat.
PMa mig, kan hålla lektion med dig över Skype, eventuellt videochatta när jag själv syntetiserar alla råvaror och slutligen amfetamin i perfektion. Kemiskt rent utan reningsprocesser öht.

Men du får berätta om dig själv över Skype först(videochatt helst, annars mikrofon)

Det kostar inte ett jävla skit att tillverka tjack heller. Kanske 50 eller 100 spänn Max. Alla som säger annat är mytomaner eller har inte en jävla aning om Kemi


Man behöver inte olaglig utrustning för att göra detta. Påstå inte felaktiga saker. Det går göra amfetamin i rumstemperatur från hushållskemikalier och få en 95%+ ren fribas. Vet ni inget, uttala er inte helst. Jag lär dig gärna hur man tillverkar det via Skype TS.

Men jag går inte igenom hur eller varför saker sker på atomnivå.

Det är som att baka kakor. Man har ingen aning om vad som sker på atomnivå när man gräddar det, men man kan göra det jävla gott ändå.

Jag är fullutbildad inom fysikalisk kemi för övrigt. Finns inget mer att lära mig så du hittar inte bättre lärare än mig. Jag ska göra lite kemi snart ändå, så lär dig gärna hur och varför på simpelt sätt via videochatt . Krävs ingen fancy utrustning, alla som säger det snackar skit eller är inte smarta nog att hitta smarta lösningar på allt.

Förlåt för spydigheten. TS ditt amfetamin kommer vara över 95% när jag är klar med dig

Jag är intresserad - men kan tydligen inte skicka meddelande på flashback trots att jag varit registrerad sen flera år tillbaka.

Vill uuy1851 kontakta mig?
Citera
2018-02-07, 23:54
  #10
Medlem
Greenwhites avatar
Du är med på att det är BS right? Så han inte lyckas trycka i dig att du får dunder stuff av att koka ihop hushållskemikalier.
__________________
Senast redigerad av Greenwhite 2018-02-08 kl. 00:10.
Citera
2018-02-18, 02:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Jag kan lära dig, men stenar är INTE 99,9%+ rent amfetaminsulfat.
PMa mig, kan hålla lektion med dig över Skype, eventuellt videochatta när jag själv syntetiserar alla råvaror och slutligen amfetamin i perfektion. Kemiskt rent utan reningsprocesser öht.

Men du får berätta om dig själv över Skype först(videochatt helst, annars mikrofon)

Det kostar inte ett jävla skit att tillverka tjack heller. Kanske 50 eller 100 spänn Max. Alla som säger annat är mytomaner eller har inte en jävla aning om Kemi


Man behöver inte olaglig utrustning för att göra detta. Påstå inte felaktiga saker. Det går göra amfetamin i rumstemperatur från hushållskemikalier och få en 95%+ ren fribas. Vet ni inget, uttala er inte helst. Jag lär dig gärna hur man tillverkar det via Skype TS.

Men jag går inte igenom hur eller varför saker sker på atomnivå.

Det är som att baka kakor. Man har ingen aning om vad som sker på atomnivå när man gräddar det, men man kan göra det jävla gott ändå.

Jag är fullutbildad inom fysikalisk kemi för övrigt. Finns inget mer att lära mig så du hittar inte bättre lärare än mig. Jag ska göra lite kemi snart ändå, så lär dig gärna hur och varför på simpelt sätt via videochatt . Krävs ingen fancy utrustning, alla som säger det snackar skit eller är inte smarta nog att hitta smarta lösningar på allt.

Förlåt för spydigheten. TS ditt amfetamin kommer vara över 95% när jag är klar med dig

Du verkar kunnig och vara rätt person att svara på en liten fråga jag undrat på som fan ang tjack. Hoppas du kan svara på mitt PM
Citera
2019-06-10, 09:36
  #12
Medlem
ruttenfimps avatar
Känns som han kommer trolla er till att göra något jävligt dumt som antagligen smäller i ert stackars kök sen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback