Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-05, 22:05
  #1
Medlem
Hej,

En god vän har flyttat till London ett tag, hur ringer jag henne lagligt billigt från Sverige? Från fast telefon till fast telefon.

(Uppskattningsvis 12 samtal/månad á en timme. )

Telia tar 0,95 kr/minut, det skulle ge en kostad av 684 kr/månad. (12*60*0,95)

Källa:
http://www.telia.se/privat/frame.do?...ame=/privat.do
Citera
2005-12-05, 22:44
  #2
Medlem
Vad tror ni om detta kontantkort, kostar 13 öre/minut att ringa med det.

http://www.lebara.se/card.asp?guid=E...&CardValue=100
Citera
2005-12-05, 23:36
  #3
Medlem
Boddies avatar
Jag ringer polarna i Thailand för 10 öre i minuten både deras fasta och till deras mobiler. Jag använder www.rabattpriser.com.
Citera
2005-12-06, 19:53
  #4
Medlem
lewls avatar
VoipBusters

Ladda ner och installera programmet VoipBusters
Överför sedan endast 1$ och sedan kan du ringa till fasta telefoner i hela världens gratis.
Citera
2005-12-06, 20:12
  #5
Medlem
typhios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewl
Ladda ner och installera programmet VoipBusters
Överför sedan endast 1$ och sedan kan du ringa till fasta telefoner i hela världens gratis.

nja inte till hela världen...
Kolla deras prislista, vet att danmark, USA och ett tiotal till är gratis.

Cheers
Citera
2005-12-06, 20:31
  #6
Medlem
-jOE!s avatar
Varför inte använda Skype? Nu finns ju videosamtal inbyggt i senaste beta-versionen.

www.skype.com
Citera
2005-12-06, 21:01
  #7
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lewl
Ladda ner och installera programmet VoipBusters
Överför sedan endast 1$ och sedan kan du ringa till fasta telefoner i hela världens gratis.

Hade du kollat listan så hade du sett att Storbritannien inte innefattas av gratis samtal från Voipbuster samt att det numera kostar €10.

Däremot har samma företag som ligger bakom voipbuster ett annat program som det enbart går att ringa gratis till Storbritannien med, tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter, men läs lite på Voipbusters forum så hittar du länkarna till det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback