Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-17, 21:24
  #1
Medlem
Hej alla. Ska göra så kortfattat som möjligt åt er.

18 år.
168cm (midget ja)
~58kg

Vill tappa fett, det kanske är omöjligt utan att gå ner i vikt men folk säger att jag verkligen inte ska tappa vikt, men jag har fett jag vill få bort iallafall. Kaloriunderskott måste jag gå efter med andra ord. (??)

Har inga manboobs men fettet samlas mest kring bröstet, tydligen så är det inte manboobs utan perfekt start på att styrketräna så allt "plattar ut sig", men lyfter 16kg eftersom jag e rookie hemifrån, pga ekonomin inte är bästa just nu. MEN, jag tycker ändå jag ska kunna jobba bort lite fett från brösten ändå, så jag undrar nu.. äntligen till frågan.

Jag vägrar äta havregrynsgröt, dör hellre, så jag har börjat hälla fil med okokta havregryn och häller lite jordgubbssylt över och tycker det är nice. Är det bra käk för att undvika pizza och sånt shit som lockar?

Väldigt tacksam för svar och jag kan förstå om texten är riktigt rörig, ber om ursäkt för det.
Citera
2016-08-17, 21:31
  #2
Medlem
jagharingenfantasis avatar
Det är ju bättre än pizza, men sylt är kanske inte det mest optimala. Fil är bra om du väljer en osötad/naturell variant. Om du nu är inne på gröt-spåret kan du ju alltid testa overnight oats, det är bl.a. havregryn och mjölk som står över natten och sväller, och kokas alltså inte. Här är ett recept. Har smakat det en gång (färdigköpt) och det smakade ungefär som en tjock smoothie.

Du har säkert koll på att det är bra att skippa allt onödigt socker. Så bara kör på det, ät mycket bra mat och styrketräna så ska det nog gå bra för dig.
Citera
2016-08-17, 22:06
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Hej alla. Ska göra så kortfattat som möjligt åt er.

18 år.
168cm (midget ja)
~58kg

Vill tappa fett, det kanske är omöjligt utan att gå ner i vikt men folk säger att jag verkligen inte ska tappa vikt, men jag har fett jag vill få bort iallafall. Kaloriunderskott måste jag gå efter med andra ord. (??)

Har inga manboobs men fettet samlas mest kring bröstet, tydligen så är det inte manboobs utan perfekt start på att styrketräna så allt "plattar ut sig", men lyfter 16kg eftersom jag e rookie hemifrån, pga ekonomin inte är bästa just nu. MEN, jag tycker ändå jag ska kunna jobba bort lite fett från brösten ändå, så jag undrar nu.. äntligen till frågan.

Jag vägrar äta havregrynsgröt, dör hellre, så jag har börjat hälla fil med okokta havregryn och häller lite jordgubbssylt över och tycker det är nice. Är det bra käk för att undvika pizza och sånt shit som lockar?

Väldigt tacksam för svar och jag kan förstå om texten är riktigt rörig, ber om ursäkt för det.

Är det fett du ska tappa så är det ett underskott som gäller. Havregrynsgröt är inget måste. Ät mindre än vad du gör av med och du kommer gå ner. Ät proteinrikt, bra fetter och kolhydrater.

Edit: Finns en stor tråd angående kostscheman.
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2016-08-17 kl. 22:08.
Citera
2016-08-18, 00:52
  #4
Medlem
Nej det är långtifrån bra, det är riktigt jävla kasst, tillomed värre än pizza


skippa kolhydraterna helt i 10+ veckor så kommer du inte ha nått fett kvar,
Citera
2016-08-18, 10:23
  #5
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
Nej det är långtifrån bra, det är riktigt jävla kasst, tillomed värre än pizza


skippa kolhydraterna helt i 10+ veckor så kommer du inte ha nått fett kvar,

Nej. Kolhydraterna är inte boven. Varför fortsätter folk förespråka att kolhydrater är något negativt.
Citera
2016-08-18, 11:32
  #6
Medlem
Kör du någon konditionsträning?
Citera
2016-08-18, 11:39
  #7
Avstängd
rettningiledets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
Nej det är långtifrån bra, det är riktigt jävla kasst, tillomed värre än pizza


skippa kolhydraterna helt i 10+ veckor så kommer du inte ha nått fett kvar,
Socker och onödiga fetter är boven.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback