Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-12-17, 00:31
  #109
Medlem
knullklassons avatar
Rabattkupongshelvetet. Har den senaste veckan haft oturen att vid två tillfällen hamna bakom jeppar i kön på Coop som skulle betala med rabattkuponger. Naturligtvis strulade det för dem båda och kön bakom bara växte. Skulle uppskatta strultiden till ett par minuter. Det är illa nog som det är att köa, så man behöver fan inte göra det värre för att spara in en femkrona!
Citera
2016-12-17, 09:47
  #110
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Rabattkupongshelvetet. Har den senaste veckan haft oturen att vid två tillfällen hamna bakom jeppar i kön på Coop som skulle betala med rabattkuponger. Naturligtvis strulade det för dem båda och kön bakom bara växte. Skulle uppskatta strultiden till ett par minuter. Det är illa nog som det är att köa, så man behöver fan inte göra det värre för att spara in en femkrona!


Det är därför jag ofta handlar på LIDL. Inga kuponger och de i kassorna är alltid snabba. Plus att ordinarie priset där ofta är lägre än kupongpriset på ICA eller COOP.
Citera
2016-12-18, 10:30
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det är därför jag ofta handlar på LIDL. Inga kuponger och de i kassorna är alltid snabba. Plus att ordinarie priset där ofta är lägre än kupongpriset på ICA eller COOP.

Nackdelen är att du får handla med 10 000 införningar
Citera
2016-12-18, 16:46
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Folk som gör allt i deras makt för att undvika ögonkontakt så vi kan säga ''Hej'' och gå förbi när vi möts på en helt tom stig på dagen.

Tro mig, jag är också en ganska blyg svensk, men det blir enligt mig pinsamt att INTE heja i vissa situationer.

Detta förtjänar nästan en egen tråd. Har också lagt märke till detta. Vissa personer är helt clueless om det passar att hälsa.
Citera
2016-12-29, 18:57
  #113
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danpar94
Jag är ingen perfektionist som blir irriterad så fort folk gör något litet fel. Jag brukar själv göra en massa misstag ibland Men det finns vissa skitonödiga småsaker som kan göra mig lite irriterad! Här är några exempel:

När folk skriver "www.youtube.com" istället för att bara skriva "youtube.com"
När folk slickar på fingret för att byta blad
När invandrare använder gamla antika svenska ord som sveriges första kung brukade använda
Folk på jobbet som trycker hårt på datortangenterna
osv...

Det är inte så att jag blir riktigt förbannad på folk som gör detta men alltså det är en liiiiiten bit inom mig som blir irriterad. Nu undrar jag om det finns några småsaker som gör er irriterade
Observera att detta inte handlar om saker som gör er irriterade! utan detta handlar om dom absolutminsta sakerna som gör er irriterade Så jag vill inte höra saker som: "när bussen kommer sent" eller "när mobilen har slut på batteri" osv. Ni fattar

Jag förstår mig inte på folk som kan få en fotboll rullad mot sig och sen bara står där eller kliver förbi den utan att röra vid den.

Vilka vardagliga beteenden är obegripliga i era ögon? Fyll på.

...och kom inte med "folk som startar trådar om folks beteende i vardagen som jag inte förstår mig på". Den gills inte. Trådstarten är inte knivskarp, jag vet, men det är heller inte meningen.

Exempel på det understuckna?
Citera
2017-01-09, 19:29
  #114
Medlem
Pfaltzs avatar
Folk som betalar pengar för att köpa Aftonbladet. Det är illa nog att läsa lorten, men BETALA för det.....Arrrggh.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback