Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-17, 18:25
  #1
Medlem
Tjena! Har länge tänkt på att pierca mig i ögonbrynet och även i andra öronsnibben ( har redan i ena) , men. Jag jobbar som bilmekaniker och det brukar bli mycket olja o skit lite överallt... Så jag funderar på om det kommer att fungera och läka som det borde???
Jag har haft tanken att göra det i början på nån långhelg, så att det får läka kanske 4 dagar innan jag är tillbaka i oljestänket under bilarna. skulle det funka?
Tack för svar! 😀
Citera
2016-08-17, 18:30
  #2
Medlem
Plåster över medans du arbetar kanske?

Att ha piercing i ögonbrynet är ju dock som att ha en tribal eller trampstamp... Utdaterat & nästan alla tycker att det är fult
Citera
2016-08-17, 18:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Plåster över medans du arbetar kanske?

Att ha piercing i ögonbrynet är ju dock som att ha en tribal eller trampstamp... Utdaterat & nästan alla tycker att det är fult

Ja visst kanske det skulle funka men det känns väldigt osmidigt med plåster nästan på ögat...
Och ja det är lite by time men jag diggar det ändå på nåt sätt och det är relativt få som har det, vilket gör det ännu mer lockande 🤗
Citera
2016-08-17, 18:57
  #4
Medlem
StigAllans avatar
När jag jobbade med tekniska grejer av de skitigare sorten tyckte jag att det var bästa att vara helt utan ringar och annat skräp i eller på kroppen.
Inte kul att fastna eller få någon svår infektion på grund av något helt onödigt.
Kortslutning på grund av ring är inte kul.
Citera
2016-08-17, 19:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
När jag jobbade med tekniska grejer av de skitigare sorten tyckte jag att det var bästa att vara helt utan ringar och annat skräp i eller på kroppen.
Inte kul att fastna eller få någon svår infektion på grund av något helt onödigt.
Kortslutning på grund av ring är inte kul.

Ja under själva arbetet kanske det är bra att plocka av sig alla finesserna har. Nej det låter inte så mysigt! Har sett endel bilder på avbrännda fingrar .... Men jag tänkte mest på själva läkningen... om det funkar överhuvudtaget...
Citera
2016-08-17, 19:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
När jag jobbade med tekniska grejer av de skitigare sorten tyckte jag att det var bästa att vara helt utan ringar och annat skräp i eller på kroppen.
Inte kul att fastna eller få någon svår infektion på grund av något helt onödigt.
Kortslutning på grund av ring är inte kul.

Ja under själva arbetet kanske det är bra att plocka av sig alla finesserna har. Nej det låter inte så mysigt! Har sett endel bilder på avbrännda fingrar .... Men jag tänkte mest på själva läkningen... om det funkar överhuvudtaget...
Citera
2016-08-17, 19:53
  #7
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolle11111
Ja under själva arbetet kanske det är bra att plocka av sig alla finesserna har. Nej det låter inte så mysigt! Har sett endel bilder på avbrännda fingrar .... Men jag tänkte mest på själva läkningen... om det funkar överhuvudtaget...
Det blir ju en hel del extrajobb att strippa dig från skrotet.
Lika bra att lämna detta hemma och nyttja på fritiden istället.
Citera
2016-08-17, 21:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det blir ju en hel del extrajobb att strippa dig från skrotet.
Lika bra att lämna detta hemma och nyttja på fritiden istället.

Ja det kanske är det smidigaste...!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback