Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-17, 18:13
  #1
Medlem
tja, jag har ett stort problem.
Det är att jag laggar när jag spelar Overwatch och jag förstår inte vad problemet är.

Specifikationer
Processor:
Intel® Core™ i5-5200U Processor

Minne: 8 GB, 1600MHz DDR3 SO-DIMM

Lagring: 128GB SSD

Grafikkort: NVIDIA® GeForce® GTX 960M, 2GB GDDR5
Citera
2016-08-17, 18:20
  #2
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggaro
tja, jag har ett stort problem.
Det är att jag laggar när jag spelar Overwatch och jag förstår inte vad problemet är.

Specifikationer
Processor:
Intel® Core™ i5-5200U Processor

Minne: 8 GB, 1600MHz DDR3 SO-DIMM

Lagring: 128GB SSD

Grafikkort: NVIDIA® GeForce® GTX 960M, 2GB GDDR5
Vad tråkigt då. Och hur tänkte du att vi ska kunna veta när du inte ens orkar ange vilken upplösning du kör, vilka inställningar du har osv?

Men sådär direkt så känns ju processorn ganska sugig .... två fysiska kärnor med ganska låg klockfrekvens.
Citera
2016-08-17, 18:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Vad tråkigt då. Och hur tänkte du att vi ska kunna veta när du inte ens orkar ange vilken upplösning du kör, vilka inställningar du har osv?

Men sådär direkt så känns ju processorn ganska sugig .... två fysiska kärnor med ganska låg klockfrekvens.


jag kör på medel, men de laggar ändå.
antar att de är processorn som inte pallar
Citera
2016-08-17, 21:04
  #4
Medlem
kjelldinhos avatar
Håller med om att det är processorn som bidrar till att spelet inte flyter på. Övriga komponenter är dugliga för Overwatch. Kör på Low...
Citera
2016-08-17, 21:53
  #5
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Vad tråkigt då. Och hur tänkte du att vi ska kunna veta när du inte ens orkar ange vilken upplösning du kör, vilka inställningar du har osv?

Men sådär direkt så känns ju processorn ganska sugig .... två fysiska kärnor med ganska låg klockfrekvens.
Han kanske har provat olika? Jag tycker inte att det behöver nämnas.

Spelet skall ju dock gå att spela på en i3a, mobila i5an i det här sammanhanget ser ju mer ut att ha specar som en desktop i3a men lägre klockfrekvens med men den är ju å andra sidan inte äldsta generationen. Fisigt.
__________________
Senast redigerad av annanmedlem 2016-08-17 kl. 21:56.
Citera
2016-08-17, 22:04
  #6
Medlem
x12s avatar
Prestandan i en laptop med i5-mobile och 960m kommer inte ens i närheten av en stationär dator med en riktig i5'a och ett riktigt 960(utan m). De strömsnåla versionerna är aldrig snabba.

Se över energiinställningar, stäng av onödiga program som körs i bakgrunden.
Lägg en rejäl kylplatta under datorn.
Råder till en stationär dator om spel är viktigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback