Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-17, 07:25
  #1
Medlem
Försäkringskassan i Kalmar verkar ha varit på hugget under sommaren.
Finns säkert fler, men dessa hittade jag när jag plöjde igenom sommarens nyheter efter några veckor utanförskap från ze internets:

http://www.barometern.se/kalmar/fors...miljon-kronor/

http://www.barometern.se/kalmar/kvin...-stort-belopp/

Någon som vet något mer? Har Försäkringskassan jackat upp sig själva eller har de haft någon alert och än så länge oförstörd sommarförmåga som för stunden har lyckats skaka liv i denna bitterhetens högborg?
Citera
2016-08-17, 07:57
  #2
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganskastor
Försäkringskassan i Kalmar verkar ha varit på hugget under sommaren.
Finns säkert fler, men dessa hittade jag när jag plöjde igenom sommarens nyheter efter några veckor utanförskap från ze internets:

http://www.barometern.se/kalmar/fors...miljon-kronor/

http://www.barometern.se/kalmar/kvin...-stort-belopp/

Någon som vet något mer? Har Försäkringskassan jackat upp sig själva eller har de haft någon alert och än så länge oförstörd sommarförmåga som för stunden har lyckats skaka liv i denna bitterhetens högborg?

Citat:
De felaktiga utbetalningarna upptäcktes den 1 mars i år när Försäkringskassan fick uppgifter från Skatteverket som visade att mannen deklarerat för drygt 650 000 kronor 2014, trots att han uppgett att han varit helt eller delvis sjukskriven

Citat:
Ersättningarna avsåg sjukpenning och föräldrapenning.

Tipset gjorde att Försäkringskassan inledde en utredning. Kontakter med de arbetsgivare kvinnan uppgett visade antingen att hon arbetat för kort tid eller inte fått någon lön alls.

Med stöd av dessa uppgifter sattes kvinnans sjukpenninggrundande inkomst ner till noll. Resultatet av det blev att hennes rätt till ersättning försvann och att hon måste betala tillbaka pengarna.

Kvinnan hävdade inför beslutet att hon inte gjort något fel utan att det är arbetsgivarna som lämnat felaktiga uppgifter

Som en vän av ordning, vad är det som får människor att ta sådana uppenbara risker? Eller har Sverige förfallit så till den milda grad att dessa människor har haft en ofantlig otur?
Citera
2016-08-17, 08:47
  #3
Medlem
F-kassan är hårdare numera, mot oss vita skattebetalare. Detta för att varenda krona skall ut till invällarna. Så de grankar oss extra hårt nu, inte för att de inte vill göra felaktiga utbetalningar, utan för att de vill öka de felaktiga utbetalningarna till babbarna.
Citera
2016-08-17, 22:31
  #4
Medlem
Dessa jävla parasiter, hur svårt ska det vara att skaffa sig ett hederligt jobb?? Men människan eller människorna i fråga kanske är för "fin/fina" för det.
Ska göra lite efterforskningar, har lite kontakter på Försäkringskassan i gamla Svedala...

Nu jävlar ska vi ta reda på vilka idioterna är....
Citera
2016-08-17, 23:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listerlandetssol1
Dessa jävla parasiter, hur svårt ska det vara att skaffa sig ett hederligt jobb?? Men människan eller människorna i fråga kanske är för "fin/fina" för det.
Ska göra lite efterforskningar, har lite kontakter på Försäkringskassan i gamla Svedala...

Nu jävlar ska vi ta reda på vilka idioterna är....

Mannen verkar ju trots allt haft ett jobb där denne deklarerade för inte mindre än 650 000 kronor (ingen vanlig kommunalare inte).
Kvinnan verkar också, enligt artikeln, haft en arbetsgivare vilket rimligtvis då borde innebära att man har ett jobb, eller är jag helt ute och cyklar?

Jag sätter mitt hopp till din kontakt i Svedala, för inte luktar det Rosengårdsfolk om det här inte, och jag vill fan veta vem som har snott mina och många andras skattepengar!
Citera
2016-08-18, 20:09
  #6
Medlem
BoISarens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback